چگونه تبلیغات اینستاگرامی تأثیرگذار و موفقی داشته باشیم؟

6 اسفند 1399 - 11:00
بازاریابی - چگونه تبلیغات اینستاگرامی تأثیرگذار و موفقی داشته باشیم؟
چگونه تبلیغات اینستاگرامی تأثیرگذار و موفقی داشته باشیم؟
امتیاز مطلب: 92%

اینستاگرام در ابتدا تنها یک شبکه اجتماعی معمولی بود که تعداد محدودی از کاربران تصاویر کمی در آن به اشتراک می‌گذاشتند؛ اما اکنون بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد که به جز اشتراک گذاری تصویر، با هم تبادل نظر نیز می کنند و به‌عنوان یکی از بهترین رسانه‌های اجتماعی در سراسر دنیا به‌حساب می‌آید. علاوه بر آن، اینستاگرام بهترین پلتفرم برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارهاست. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 10 نکته مهم برای موفقیت تبلیغات اینستاگرامی را معرفی کنیم.

اخیراً تحقیقی توسط سایت "ای مارکِتِر" (emarketer) انجام شده که نشان می دهد تا سال 2017 میلادی درآمد تبلیغات اینستاگرامی در دنیا، بیش از 2.5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت، این رقم 10 درصد کل درآمد تبلیغاتی فیس‌بوک را در بر می گیرد.

این واقعیت را در نظر بگیرید، توسعه و پیشرفت اینستاگرام برای اهداف کسب و کارتان بسیار مهم است. در ادامه، 10 نکته‌ی تبلیغات اینستاگرام را بیان می کنیم که بازگشت سرمایه‌ی فوق‌العاده‌ای داشته باشید بیشتر از این که حتی تصورش را کنید.

قالب‌های رایج تبلیغات اینستاگرامی

ابتدا به اصول اولیه تبلیغات اینستاگرامی می پردازیم.

تبلیغات تصویری

مالکان کسب و کارها می توانند از طریق تصویرهای زیبا خود را در معرض نمایش قرار دهند. برای این منظور باید کاری کنید تا افراد دید بهتری نسبت به برند شما پیدا کنند. هر کاری می توانید انجام دهید تا اینستاگرام فضایی ساده، زیبا و خلاقانه در اختیارتان قرار دهد.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی در اینستاگرام به همان اندازه مؤثر است که تبلیغات تصویری تأثیرگذار است، چرا که به جز امکانات جلوه‌های تصویری، صدا و حرکت را هم در اختیار دارید. هم اکنون در اینستاگرام می توانید ویدئوهایی به مدت یک دقیقه و در قالب "landscape" (افقی) به اشتراک بگذارید.

تبلیغات چرخشی

تبلیغات چرخشی از تبلیغات تصویری، تأثیرگذارتر و عمیق‌تر هستند. کاربران می توانند با کشیدن انگشت به طرفین روی آگهی‌های تبلیغاتی، تصاویر بیشتری ببینند و با لمس یک دکمه وارد وب سایتی شوند و اطلاعات بیشتری به دست آورند.

10 نکته مؤثر برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی

هیچ تضمینی برای موفقیت کسب و کارتان وجود ندارد، اما با به کارگیری تکنیک‌هایی می توانید شانس موفقیت خود را بالا ببرید. با استفاده از 10 تکنیک زیر احتمال پیشرفت کسب و کار شما از طریق تبلیغات اینستاگرام به طور قابل توجهی افزایش می یابد. توصیه می شود برای تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات، این روش‌ها را به کار ببرید و تمام تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید.

1. اشتراک تصاویر طبیعی و قدرتمند

اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر است، به همین خاطر بر پایه‌ی مسائل بصری پایه ریزی شده است. در تمام صفحات کاربری موفق و محبوب در اینستاگرام، تصاویر طبیعی و فوق‌العاده‌ای دیده می شود.

برای این که تبلیغات اینستاگرامی تان سبب افزایش فروش، تبلیغات مؤثر و برندسازی شود، استفاده از تصاویری با کیفیت بالا یک ضرورت به‌حساب می‌آید. باید تصاویری که می خواهید استفاده کنید، کاملاً طبیعی و اینستاگرامی باشند تا کاربران به خاطر تبلیغاتی بودنشان، به آن‌ها بی‌توجه نباشند.

شرکت "فیلادِلفیا" (Philadelphia) با اشتراک گذاری تصاویری که هم هیجان انگیز بود و هم اشتها را تحریک می کرد، با افزایش فروش 41 درصدی مواجه شد.

استفاده از تصاویر طبیعی سبب می شود کمپین تبلیغاتی‌تان به پیشرفت برسد. در این صورت، کاربران اینستاگرام به جای این که با سرعت از روی تصاویر شما بگذرند، به دقت تماشای شان خواهند کرد.

2. روی برندینگ زوم نکنید

تصاویرتان باید واضح و فوق‌العاده باشند، به طوری که بخشی از دیگر عکس‌ها به نظر برسند. پست‌هایتان را نباید طوری منتشر کنید که به بازدیدکنندگان این حس را برساند به دنبال فروش چیزی هستید.

قرار دادن لوگوی برندتان روی تصاویر اقدام خوبی است، اما نباید اجازه دهید برندتان روی عکس‌ها سایه بیندازد. بلکه عناصر خلاقانه‌ی عکستان باید برند یا محصولتان را معرفی کند.

شرکت سونی در یکی از پست‌های خود، برندسازیِ کمتری نسبت به دیگر پست‌های اینستاگرامی داشت. نتیجه‌ی این کار چه بود؟ 43 رتبه ترفیع در یادآوری تبلیغات، 6 رتبه ترفیع در آگاهی از محصول و 6 رتبه ترفیع در پیام رسانی.

"نانیگانز"، شرکت پیشرو در حوزه‌ی تبلیغات، در سایت "مارکتینگ لند" (Marketing Land) نوشته است: "اگر می خواهید لوگوی برندتان را در تبلیغات بگنجانید، این کار را بامهارت انجام دهید. در غیر این صورت، یک عنصر یا رنگ شاخص برای برندسازی قوی، برای برندتان انتخاب کنید."

3. هر چقدر نوشته‌ی داخل عکس کمتر باشد، بهتر است

هر چقدر تبلیغات شما همانند یک پست واقعی باشد، احتمال بازگشت سرمایه‌تان افزایش خواهد یافت. اینستاگرام شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر تصویر است. پس بهتر است به آن به چشم شبکه‌ای اجتماعی برای هنر نگاه کنید. اگر به 10 حساب کاربری برتر اینستاگرام در سال 2015 سر بزنید، می بینید هیچ متنی در آن‌ها وجود ندارد و تنها در بعضی از پست‌ها لوگو دیده می شود.

البته قانون محدودیت 20 درصدی متن‌های داخل تصاویر که در تبلیغات فیس بوکی وجود دارد، در اینستاگرام اعمال نمی شود. در اینستاگرام تصاویری که تنها با نوشته پر شده‌اند، بازدیدکنندگان زیادی به خود جلب نخواهند کرد.

شرکت "ایزی کانوِس پرینتس" (Easy Canvas Prints) که در حوزه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت دارد و تصاویر را به پرینت‌های سفارشی تبدیل می کند، دستاورد فوق‌العاده از تبلیغات اینستاگرامی کسب کرده است. به نظر شما 55 درصد هزینه‌ی اکتساب کمتر و 3.19 بازگشت از هزینه‌ی تبلیغات (بیش از 300 درصد بازگشت سرمایه) چطور است؟

4. مختصر و کوتاه بنویسید

به این مسئله واقفیم کاربران شبکه‌های اجتماعی برای زمانی کوتاه به هر چیزی توجه می کنند. شبکه‌های اجتماعی اخبار و شایعه‌ها را با کمترین نیاز به مطالعه در اختیار کاربران قرار می دهند و اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست، حتی اینستاگرام را می توان شبکه‌ی اجتماعی دانست که کاربران تمایل چندانی به خواندن ندارند.

همان طور که تصاویر نباید نوشته‌های زیادی داشته باشد، متن همراه عکس یا همان "کپشن" هم نباید طولانی شود. در فیس‌بوک، طول هر پست حداکثر 40 کاراکتر است. کپشن های اینستاگرام هم باید به همین اندازه باشد و از حدود 40 کاراکتر بیشتر نشوند.

5. تبلیغات آزمایشی قرار دهید

عاملی که سبب شد اینستاگرام به پلتفرمی مؤثر برای کسب و کار تبدیل شود، این است فیس‌بوک تصمیم گرفت اینستاگرام را به روند تبلیغاتی ساده و مؤثر خود اضافه کند.

بدون شک داشتن توانایی هدفمندسازی و همان خلاقیتی که باعث موفقیتتان شده است، عدم قطعیت مربوط به شروع کار یک کانال جدید را کاهش می‌دهد.

خیلی از صاحبان کسب و کارها فکر می‌کنند می توان کارهای موفق قبلی را تکرار کرد. شاید این کار جواب بدهد، اما بهتر است قبل از اینکه پولتان را دور بریزید، به سراغ تبلیغات بروید.

شاید نیاز است بدانید مخاطبان در اینستاگرام چه مواردی را دوست دارند و از چه مواردی چشم پوشی می کنند. حتی اگر همان مخاطبان جوانِ فیس بوکی را دارید، هیچ تضمینی نیست کارهای قبلی در اینستاگرام هم جواب دهند. پس چند کمپین کوچک تشکیل دهید تا بهتر دریابید چه کارهایی، واکنش مثبت به دنبال دارد.

6. اینستاگرام متفاوت از فیس‌بوک است

اینستاگرام به فیس‌بوک تعلق دارد و تجمیع تبلیغات نیز در این دو شبکه‌ی اجتماعی یکپارچه است، اما اینستاگرام و فیس‌بوک از نظر تبلیغات، کاملاً مشابه هستند، هر چند از نظر جمعیت شناسی و رفتارشناسی کاربرانشان بسیار متفاوت‌اند.

جمعیت شناسی

جمعیت اینستاگرام بسیار جوان‌تر از فیس‌بوک است. 28 درصد کاربران اینترنتی در اینستاگرام فعالیت دارند. زنان بخش گسترده‌ای از کاربران اینستاگرام هستند، در حالی که نوجوانان بخش عمده‌ی مخاطبان این شبکه‌ی اجتماعی را تشکیل می دهند.

در فیس‌بوک زنان حضور بیشتری از مردان دارند و گروه سنی عمده‌ی آن‌ها بین 18 تا 29 سال و 30 تا 49 سال است. نکته‌ی حائز اهمیت این است فیس‌بوک توانسته افراد مسن‌تر (50 تا 64 سال و بالای 65 سال) را بیشتر از اینستاگرام به خود جذب کند.

رفتارشناسی کاربران

تفاوت رفتار در دو شبکه‌ی اجتماعی، به ماهیت هر یک از آن‌ها بستگی دارد. اینستاگرام روی تصاویر و ویدئوها متمرکز است، اما محتوایی که در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می شود، از نظر قالب، ترکیبی‌تر و گسترده‌تر است.

  • احتمال وابستگی کاربران به یک برند در اینستاگرام دو برابر بیشتر است.
  • اینستاگرام برای هر فالوئر، 58 برابر بیشتر از فیس‌بوک فعالیت به دنبال دارد.

شما می توانید از امکانات تبلیغاتی فیس‌بوک برای پیشبرد کسب و کارتان استفاده کنید، اما باید بدانید چطور آن را شخصی سازی کنید تا بیشترین وابستگی را داشته باشید.

7. دکمه‌ای برای ادامه کار تعبیه کنید

در پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام، جایی برای کلیک کردن و ادامه دادن نیست و تنها لینکی که می توان روی آن کلیک کرد، در قسمت Bio (اطلاعات شخصی فرد) است.

اگر جزء 500 شرکت برتر دنیا نباشید، احتمالاً علاقه‌مندید نتایجی واقعی از تبلیغاتتان ببینید. با تبلیغات اینستاگرامی، می توانید دکمه‌های فراخوان (Call To Action-CTA) اضافه کنید تا در جملات تکراری "لینک در بیو" رهایی یابید.

در اینستاگرام CTA های زیادی وجود دارد، از جمله: Sign Up، Learn More، Book Now، Shop Now، Contact Us، Watch Now، Download و Apply Now.

8. با صفحات فرود غیرواکنش‌گرا (Unresponsive) مخاطب را اذیت نکنید

هیچ چیز به اندازه صفحه‌ی فرود غیرواکنش گرا نرخ تبدیل یک آگهی را کاهش نمی دهد. تصور کنید تبلیغ خیلی خوبی دارید که مورد توجه قرار گرفته است، اما با دسترسی به صفحه‌ی فرودِ نامناسب برای گوشی موبایل، تمام کاربران آن صفحه را می بندند.

مواجهه با صفحه‌ی غیرواکنش گرا روی موبایل همانند این است به سینما بروید و ببینید در بوفه‌ی آن هیچ نوشابه یا پاپ کورنی وجود ندارد. این تجربه‌ی ناخوشایند برای مشتریان است که همانند دیدن صفحه‌ی غیرواکنش گرا روی گوشی است.

اینستاگرام یک اپلیکیشن موبایلی است. هر کاربری روی CTA شما کلیک می کند، انتظار دارد به صفحه‌ی موبایل پسند برسد، پس ناامیدشان نکنید.

9. از هشتگ‌ها استفاده کنید

"هشتگ‌ها" از تفاوت عمده اینستاگرام و فیس‌بوک به حساب می‌آید. "هشتگ‌ها" در فیس‌بوک خیلی برجسته نیستند، در حالی که عکس این قضیه در اینستاگرام وجود دارد. تبلیغات اینستاگرامی باید همانند بخشی از جریان طبیعی پست‌های اینستاگرامی به نظر برسند. پس هشتگ ها را وارد پست‌های اینستاگرام کنید.

هشتگ گذاری در اینستاگرام یک ضرورت اساسی است. مطالعه‌ای توسط سایت "تِرَک مِیوِن" (TrackMaven) انجام شده که نشان می‌دهد پست‌هایی با 11 هشتگ، بیشترین تبادلات را دارند.

علاوه بر استفاده از چند هشتگ، حتماً از واژه‌های صحیح استفاده کنید. باید در کنار کمیت به کیفیت هم توجه داشته باشید.

در منابع زیر مناسب‌ترین هشتگ‌ها پیدا می‌شود:

  • Websta
  • Hashtagify
  • Keyhole
  • Org

یکی از آگهی‌های بانک چندملیتی Scotiabank، چند تبلیغی بود که از کاربران می خواست چند مورد را در یک فیلم تشخیص دهند. در این کمپین از هشتگ معروف "ThingsOrganizedNeatly" استفاده شده بود.

در نهایت، اینستاگرام 20 رتبه افزایش در یادآوری تبلیغات و 6 رتبه افزایش در آگاهی از برند را برای Scotiabank گزارش کرد.

10. از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید

اعتماد چیزی است که به آن نیاز دارید تا ببینید تبلیغات منبعی مؤثر و بلندمدت برای پیشرفت و توسعه‌ی کسب و کارتان هست یا نه.

شاید در این فکر هستید چطور می توانید با استفاده از تبلیغات اعتماد ایجاد کنید. محتواهای تولیدشده توسط کاربران راهی است که از طریق آن می توانید اعتماد به وجود آورید و به فروش بیشتری دست یابید.

دو قالب تبلیغاتی که اعتماد بیشتری را جلب می کنید، "توصیه‌ی آشنایان" و "نظرات آنلاین مصرف کنندگان" است. با انتشار تصاویر مشتریانتان می توانید از هر دو روش بیشترین استفاده را ببرید.

بدین صورت، با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران، 4 نکته از این فهرست را به آسانی رعایت کرده‌اید.

اکنون زمان شروع تبلیغات در اینستاگرام است

همین حالا می توانید اولین تبلیغ اینستاگرامی را پست کنید. بهانه تراشی‌هایی چون «من به فیس‌بوک علاقه‌ی بیشتری دارم» یا «از امتحان محیطی جدید می‌ترسم» را کنار بگذارید. امروزه تبلیغات اینستاگرامی رشد قابل توجهی دارند و این شبکه‌ی اجتماعی همواره در حال پیشرفت است. پس هم اکنون به این شبکه‌ی اجتماعی بزرگ و تأثیرگذار ملحق شوید.

منبع: socialmediatoday

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-24 00:47:30
دسته بندی ها