یک درصد از هدفتان را به دست آورید تا مسیر موفقیت هموار شود

5 شهریور 1399 - 6:00
هدف گذاری - یک درصد از هدفتان را به دست آورید تا مسیر موفقیت هموار شود
یک درصد از هدفتان را به دست آورید تا مسیر موفقیت هموار شود
امتیاز مطلب: 98%

خیلی از افراد وقتی به درصد کمی از اهدافشان می رسند ناگهان دست از کار کشیده و از ادامه‌ی مسیر ناامید می شوند؛ اما دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد دست یابی به تنها یک درصد از هدف به قدر کافی خوب است. با یوکن همراه باشید.

مت ریسل، مدیرعامل و مؤسس شرکت TSheets، به موفقیت های چشمگیری در حوزه‌ی کسب و کار دست یافته و درباره‌ی میزان موفقیت آن‌ها، سؤالات شبهه برانگیزی مطرح کرده است. در ادامه مت ریسل درباره‌ی موفقیت خود توضیح می دهد.

حتماً این جمله‌ی معروف را شنیده‌اید که می گوید: ماه را هدف خود قرار بده تا اگر دچار اشتباه شدی، جایی در میان ستارگان پیدا کنی. به نظر من این جمله خیلی درست نیست. نزدیک‌ترین ستاره به زمین (به جز خورشید)، بیشتر از چهار سال نوری از آن فاصله دارد. اگر ماه را هدف خود قرار دهید و نتوانید به آن دست پیدا کنید، بدون شک در فضا معلق می شوید. من می گویم هدف خود را ستاره‌ها قرار بده تا اگر روی ماه فرود آمدی، باز هم برایتان خوب باشد. عده‌ی محدودی در دنیا توانسته‌اند این کار را انجام دهند. اگر هدف شما نزدیک‌ترین ستاره است، باید بدانید حتی یک درصد یا کمتر از این میزان نزدیک شدن به هدف هم موفقیت بزرگی است. پس ساخت یک درصد از مسیر به سمت هدف در کسب و کار باز هم عالی است.

TSheets، کسب و کار من در روز 5 دسامبر سال 2017 در حالی که فقط یک درصد از مسیر رسیدن به هدف 30 میلیاردی خود را به دست آورده بود، توافقنامه‌ای قطعی با شرکت Intuit امضا کرد؛ این شرکت از موفق‌ترین شرکت‌های کسب و کار کوچک در دنیای نرم افزار است. در واقع، هدف ما ستاره‌ها بودند اما روی ماه فرود آمدیم. البته باید بگوییم ماه، فضای خوبی دارد؛ ما از اینجا بودن راضی هستیم. رضایت من از پیوستن نیروهای کار این دو شرکت باهم قابل وصف نیست. این نتیجه روی نظر مشتریان، کارمندان و شرکای کاری ما بسیار مؤثر است. در این مواقع، سؤالات زیادی مطرح می شود. این سؤال‌ها همواره در گوش من بوده است؛ بعضی‌ها می پرسند: رؤیای شما همین بود؟ برخی دیگر می پرسند: آیا از این که به موقعیت بهتری نرسیدید، ناامید شده‌اید؟

اکنون باید به این سؤالات پاسخ دهید. در هر هفته و حتی هر روز این چهار سؤال از من پرسیده می شد. در ادامه پاسخ‌های صادقانه مرا مطالعه کنید:

- هدف شما در تمام این مدت همین‌ها بود؟

قطعاً نه. این موفقیت، یک نقطه‌ی عطف بزرگ در مسیر طولانی موفقیت TSheets است؛ هدف ما این نقطه نیست. اشتباه بزرگی که ممکن است به ذهن یک کارآفرین یا هر فرد دیگری خطور کند، این است با خود فکر کند: من رسیدم. وقتی این فکر به ذهنتان برسد، دیگر اهداف بلندپروازانه تان متوقف می شود؛ چون به وضوح دست از انجام هر اقدام دیگری کشیده‌اید. با داشتن این طرز تفکر، زندگی و هدف خود را به یک اتفاق محدود می کنید. حتی نیاز نیست بدانم چه کسی هستید و مشغول چه کاری هستید تا بدانم هدفتان، خیلی بزرگ‌تر از یک اتفاق است که در زندگی شما رخ می دهد. مقصد هنوز سر جای خود باقی مانده است.

وقتی یک خواننده یا ترانه ساز به عنوان بهترین‌ها معرفی می شود، او از ضبط آثار جدید دست نمی کشد. بلکه روی اثر موفق بعدی کار می کند که قرار است در بالای نمودار قرار بگیرد. یا وقتی یک ورزشکار به مدال طلای المپیک دست یافت، با خود فکر نمی کند خیلی خوب شد، دیگر کار من به پایان رسید. او به دنبال کسب تجربیات بیشتر می رود و برای شکست رکورد جهانی بعدی تلاش می کند. زمانی که TSheets روی ماه فرود آمد، من دست از تلاش نکشیدم و به سرعت با خود فکر کردم بسیار عالی است، اکنون چطور باید به ستاره‌ها برسیم؟

- اکنون قصد دارید خود را بازنشسته کنید؟

بدون شک نه. من با بهترین تیم کار می کنم و از کار کردن در کنار آن‌ها لذت می‌برم. ما کار را با 8000 همکار جدید شروع کرده‌ایم؛ افرادی که همانند ما اشتیاق زیادی به مشتریان، نوآوری و فرهنگ کار دارند. چرا اکنون باید از کار دست بکشیم؟ من همیشه فکر می کردم نمی توان افراد مستعد زیادی در اطراف خود داشت اما اکنون هزاران نفر از آن‌ها را در اختیار گرفته‌ام.

- چرا تصمیم گرفتید در زمینه‌ی فروش فعالیت کنید؟

در این صورت همه به سود می رسند: کارمندان، شرکای حسابداری، اعضای انجمن ترژر ولی شرکت Intuit، سهامداران شرکت TSheets. وقتی فرصتی برایتان فراهم می شود که در موضع تصمیم گیری برای موفقیت افراد زیادی باشید، قطعاً این فرصت ارزش امتحان کردن را دارد. علاوه بر آن، همیشه نگرانی‌هایی برای عدم اطلاع از نحوه‌ی کار کردن با یک شریک جدید پیش می آید. تیم‌های Intuit و TSheets در سطوح مختلفی در سازمان با هم همکاری داشته‌اند؛ ما در 6 سال اخیر، مشارکت خود را با آن‌ها مستحکم کرده‌ایم. من از همان ابتدای همکاری با برد اسمیت، مدیر عامل شرکت Intuit کار کردم. او یک دوست خوب است و همیشه برای همکاری با او در رسیدن به اهدافمان، بیشتر از هر کس دیگری مشتاق بودم. البته حضور او تنها دلیل بودن من نیست. همان طور که گفتم، ما با 8000 نفر همکاری داریم. در شرکت Intuit افراد بااستعدادی مشغول به کار هستم و دلیل انتخاب ما همین بود. تمام کارمندان شرکت، هر کاری از دستشان بر می‌آید برای پیشرفت شرکتشان انجام می دهند. آن‌ها بسیار دقیق هستند و کارها را به طور شگفت انگیزی به انجام می رسانند. باید بدانید این‌ها از ارزش‌های اساسی TSheets هستند و هر کارمند، روزانه این ارزش‌ها را تکرار می کند. در واقع، ارزش‌های شرکت Intuit هم راستا با ارزش‌های اساسی TSheets هستند و با کمک هم در راستای رونق بخشیدن به دنیا همکاری می کنیم. این اصول در مکالمات بین دو شرکت رعایت می شوم و من از سرعت بخشی این نوآوری دو طرفه بسیار خرسند هستم.

امروزه خیلی از کسب و کارهای کوچک دنیا از زمان بندی کاغذی، صفحات گسترده نرم افزاری با صفحات جدول بندی شده که قابلیت انجام محاسبات ریاضی را دارند 9 و ساعت‌های قدیمی استفاده می کنند تا زمان را برای دریافت حقوق کارمندان تنظیم کنند. مأموریت ما در کمک به موفقیت صاحبان کسب و کار از طریق مدیریت دقیق زمان، همانند وقتی که در سال 2006 میلادی شرکت را راه اندازی کردم، اتفاق افتاد. ما این مأموریت را با سرعتی بیش از قبل با مشارکت با Intuit، به انجام رساندیم.

- شما تنها یک درصد از مسیر را برای دست یابی به هدفتان پیموده‌اید. آیا اکنون ناامید شده‌اید؟

چرا باید از فرود آمدن روی ماه ناامید شوم؟ قطعاً نه. مطمئن هستم اگر شما هم در این موقعیت قرار بگیرید، خیلی ناامید نمی شوید. من از ورود نیروی کار شرکتمان با شرکتی که سال‌ها همکاری داریم و مورد تحسینم هست، بسیار خوشحال هستم. من مشتاقم هر چه زودتر شروع به تولید محصولات نوآورانه کنیم و بتوانیم به کسب و کارهای دیگر در راستای رسیدن به موفقیت یاری برسانیم. من به ماندن در شهر خودم، ایگل از ایالت ایداهو افتخار می کنم.

ما به دنبال انتقال آخرین طبقه در ساختمان هستیم و در 12 تا 18 ماه آتی، 100 کارمند جدید وارد شرکت خود خواهیم کرد. ما در نظر داریم تا پایان سال 2021 میلادی به یک میلیون کسب و کار کمک کنیم تا بتوانند با استفاده از TSheets، زمان و سرمایه‌ی خود را ذخیره کنند. این به معنای به کارگیری ده‌ها میلیون کارمند در سراسر دنیاست که هر دقیقه را تمام و کمال کار می کنند.

این گزارشی از مسیر ما به سمت اهدافمان بود. با مطرح کردن این سؤالات باید در طی پیمودن مسیر خود به یاد بسپارید: هدف شما دست یابی به کدام ستاره است؟ اگر نتوانید به آن برسید، آیا همانند شرکت TSheets روی ماه فرود می آیید؟

منبع: forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-23 15:15:14
دسته بندی ها