تقویم تاریخ – 2 فروردین

2 فروردین 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ – 2 فروردین
تقویم تاریخ – 2 فروردین
امتیاز مطلب: 94%

درگذشت یوهان ولفگانگ گوته شاعر مشهور آلمانی

یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، انسان‌شناس، فیلسوف و سیاست‌مدار آلمانی، در 22 مارس 1832م. در شهر وایمار بر اثر عفونت ریوی در 82 سالگی دیده از جهان فرو بست. او یکی از کلیدهای اصلی ادبیات آلمانی و جنبش وایمار کلاسیک و همچنین رمانتیسیسم به‌شمار می‌رود. وی یکی از مردان بزرگ فرهنگی قرون 18 و 19 م. اروپا و یکی از افراد برجستهٔ ادبیات جهان محسوب می‌شود. وی به همراه شکسپیر انگلیسی، هومر یونانی، و دانته ایتالیایی به عنوان چهار رکن ادبیات اروپا قلمداد میشوند.

تشکیل اتحادیه بین‌المللی فوتبال

اتحادیه بین‌المللی فوتبال در 22 مارس 1881 میلادی با هدف نظارت بر مسابقه‌های فوتبال در بین کشورهای دنیا تأسیس شد. تا پیش از تأسیس این اتحادیه، مسابقات فوتبال در داخل کشورها به طور غیررسمی برپا می شد. هم اکنون، اتحادیه بین‌المللی فوتبال با نام فیفا (فدراسیون بین المللی فوتبال) شناخته می شود، با هدف انجام مسابقات فوتبال، بین تیم‌های ملی کشورها با سازمان‌دهی و قوانین مشابه، تأسیس شد. اولین مسابقه بین‌المللی رسمی فوتبال در سال 1901 میلادی، بین دو تیم انگلیس و آلمان برگزار شد.

روز جهانی آب

رشد جمعیت و افزایش مصرف آب، قطع درختان جنگل و تغییر اکوسیستم طبیعت، رشد فزاینده شهرسازی و افزایش صنایع آلوده کننده آب، روش‌های غیراصولی کشاورزی، احداث سدهای مخزنی و ایجاد دریاچه‌های مصنوعی، از عوامل نابودی چرخه منظم آب در سطح جهان است که تهدیدی برای جامعه بشری به حساب می‌آید. در این راستا، آگاه سازی بیشتر مردم به اهمیت آب و ایجاد سیستم‌های جهانی و توسعه منابع آب، در کنفرانس جهانی توسعه و محیط زیست که در سال 1992 میلادی در شهر ریودو ژانیروی برزیل برپا شد، روز 22 مارس برابر با دوم فروردین به عنوان روز جهانی آب معرفی شد و توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-21 10:01:28
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها