مونا جراحی تنها ایرانی‌ حاضر در بین 102 استعداد برتر

13 شهریور 1399 - 6:05
زنان موفق - مونا جراحی  تنها ایرانی‌ حاضر در بین 102 استعداد برتر
مونا جراحی تنها ایرانی‌ حاضر در بین 102 استعداد برتر
امتیاز مطلب: 95%

مونا جراحی متولد ژانویه 1977 (1355ه.ش) در تهران می باشد.او مدرک کارشناسی خود را در سال  2000از دانشگاه صنعتی شریف گرفت و  مدرک کارشاسی ارشد و دکترای  رشته خود یعنی  مهندسی برق را در  از دانشگاه استنفورد دریافت کرد. در پاییز سال 2008 به دانشگاه میشیگان پیوست و در حال حاضر استاد یار مهندسی برق این داشگاه مشغول به خدمت است  که در کنار ان ازمایشگاه تراهرتز را هم رهبری می کند.گروه تحقیقاتی پروفسور جراحی بر روی سیستم های الکترونیکی و اپتو الکترونیک، سیستم های تصویربرداری و طیف سنجی فعالیت می کنند که تاکنون موفق به کسب موفقیت های بیشماری شده اند که در ادامه به ان ها پرداخته خواهد شد. با ما در یوکن همراه باشید.

در سال 2103 به دانشگاه یو سی ال ای پیوست  و به عنوان دانشیار مهندسی برق  و مدیریت ازمایشکاه های الکترونیک تراهرتز فعالیت کرد.مونا جراحی کمک قابل توجهی به توسعه دستگاه های الکترونیکی، اپتو الکترونیک، سیستم های یکپارچه جهت تشخیص ارائه داده است.همچنین در زمینه های تصویر برداری، محاسبات سیستم های ارتباطی با تراکم مواد اولیه جدید،  نانو ساختارهای کوانتومی و همچنین پلاسمون های نو اورانه و مفاهیم  نوری اشاره کرد.

او دستاورد های برجسته  بسیار زیادی را در زمینه کاری خود دارد و موفق به اخذ  جایزه های  معتبر در حرفه علمی خود شده است از جمله دارنده المپیاد طلا فیزیک، جایزه پرزیدنت ریاست جمهوری برای دانشمندان  جوان  رادریافت کرده است. جایزه نو اوری در ساختار نانو ای ایی ایی ایی، جایزه برجسته  مهندسان جوان ای ایی ایی ایی انجمن مایکروویو، دانشجوی  بوریر از کمیته ملی اتحادیه بین المللی علوم رادیو ایالات متحده، جایزه مهندسی از اکادمی ملی مهندسی،  جایزه محققین جوان از اداره تحقیقات ارتش ای ار او، دفتر تحقیقات دریایی او ان ار و اژانس پروژه تحقیقاتی پیشرفته، جایزه اولیه شغلی در بنیاد ملی علوم ان اس اف، جایزه تحقیق الیزابت از دانشگاه میشیگان و جایزه بهترین مقاله  در پسوزیوم بین المللی مایکروویو و سمپوزیوم بین المللی در مورد انتن و انتشاررا تا کنون از ان خود کرده است.

پروفسور جراحی سخنرانی های متعددی را به  عمل اورده است که در یکی از سخنرانی های خود در ارتباط با پلاسموینک برای تراهرتز پیشرفته  و تصویر برداری نکات قابل توجهی را ارائه داده که خالی از لطف نیست بخشی از محتویات سخنرانی را برای علاقه مندان این رشته قید کرد:

اگرچه پتانسیل امواج تراهرتز برای شناسایی مواد شیمیایی منحصر به فرد هستند، اما ویژگی های مختص مواد، حساسیت زیستی، تصویر برداری پزشکی و ارتباطات به مدت طولانی را به رسمیت شناخته اند.در این سخنرانی من برخی از پیشرفت های اخیر تکنولوژی تراهرتز را که توسط یک تکنولوژی جدید یعنی پلاسمونیک  توسعه یافته ، را موشکافی می کنم. به طور کلی اشکار سازی می کنیم  از طرح های جدید فوتو کاتریوتر تراهرتز با کارایی بسیار بالا که از انتن های پلاسمونی استفاده می کنند. تا به ترتیب میزان افزایش بهره وری در تراکم تراهرتز و افزایش حساسیت تشخیص را در بر داشته باشد.

من توضیح خواهم داد که توانایی های منحصر به فرد این انتن های پلاسمونی به گونه ای است که قادر هستند فرستنده های تراهرتز و گیرنده های متروتونی با میزان رکورد بالا  ،  تشخیص تک فوتون در یک پهنا  را داشته باشند. همچنین تراهرتز وسیع در دمای اتاق را از طریق تکنولوژی های موجود امکان پذیر و عملی خواهیم کرد.

برای دسترسی به این وضعیت و شرایط مطلوب و قابل توجه ، انتن های پلاسمونی  برای عملیات در طول موج های مخابراتی بهینه شده اند. جایی که قدرت بسیار بالایی بر خطوط فرضی باریک، کانال های قابل تنظیم کم هزینه  و مقرون به صرفه در دسترس هستند.

بنابراین منابع ما راه را برای فشرده سازی تصویربرداری ، طیف بندی و سیستم های ارتباطی فراهم می کند که می توان در فرصت های فراوانی برای مثال تصویربرداری و تشخیص پزشکی، کنترل کیفیت دارو، بازرسی امنیتی و سیستم های ارتباطی با سرعت بالا را ارائه  دهد.

مونا جراحی یکی از نوابغ ایرانی در امریکا می باشد که در این چند سال اخیر بسیار برای کشور ایران و ایرانی ها افتخار افرین بوده است.ایشان اولین ایرانی هستند که جز102 استعداد فرهیخته و نخبه سال معرفی شده اند و دارنده این نشان افتخارامیز شده اند.

این مدال را به خاطر زحمات و تحقیقات بی شائبه در زمینه علم پلاسمونیک در زمینه تولید و گسترش نانو الکترونیک و همچنین نانوفتونیک و از همه مهمتر تکنولوژی تراهرتز که در علم پزشکی، داروسازی وماشین الات صنعتی بسیار زیاد دارد.

همانطور که در بخش جوایز اشاره شد ایشان موفق به کسب جایزه ریاست جمهوری برای استعداد برتردر سال 1996  به دستور کلینتون شد.همچین بار دیگر در طی مراسمی که در کاخ سفید جهت معرفی استعدا برتر سال به جهت انجام پروژه های وسیع و گسترده در زمینه پلاسمونیک و فناوری تراهرتز داشته این نشان را از دست رییس جمهور امریکا یعنی باراک اوباما در سال 2014 دریافت کرده است.

مونا جراحی در طی مصاحبه های متعددی که از سوی رسانه های معتبر از وی به عمل امده مانند دیگر محققان برجسته همیشه بر این تاکید داشته که شرط اصلی و اساسی در یک حرفه و هر کاری علاقه است تا به دنبال ان اشتیاق و ایمان واقعی به خود را کسب کرده و بتوانید به ارزو های خود جامه عمل بپوشانید.

 

همچنین شما رو به مطالعه گزیده ای از زندگینامه سایر زنان موفق دعوت می کنیم :

پردیس ثابتی زیست شناس ژنتیک پزشکی و استاد دانشگاه هاروارد و حتی خواننده!

نگاهی به زندگی عالیه صبور که در سال 2008 به عنوان جوان ترین استاد دانشگاه جهان معرفی شد

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 12:07:39
  • نظرات
تصویر آواتار مهرداد
   مهرداد

یک الگوی تمام عیار برای انگیزه گرفتن که خواستن واقعا نوانستن هست. آفرین.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

این یارو ایرانی نیس آلمانیه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

حسادت تنها در بین ایرانی ها بوده و هست و خواهد بود ! یک بیماری ارثی وخیم و شاید ناعلاج

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار محسن هستم
   محسن هستم

به نظر موفقیت نسبی کسب شده ولی برای مملکت چکار کردی باامکاناتی که وجودداشتی به کمترین جا رسیدی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

خانم جراحی توانسته استعداد بالقوه خود را شکوفا ساز درود بر او . ولی به قول شهید مطهری علم و ایمان باید با هم باشد. نه صرف ایمان و نه صرف علم ، هدف از خلقت خود را فراموش نکنیم که از این مرتبه دنیایی میشود بالاتر رفت .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار arb
   arb

مغز ایرانی که خوراک ضحاک آمریکایی شد(بخش اعظم اون هم بخاطر قدر نشناسی مسوولان نامرد و بی وجدان مربوطه هست که استعداد سوزی کارشونه)

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار احمد قاضی لواسانی
   احمد قاضی لواسانی

باسلام علم چراغ راه است حتی کسی که جراح معجزات خداونده را به خوبی مشاهده میکند پس باید طابع فرمان الهی باشد. حالا که چهار روز به علم رسیدی پرده حجاب دریدی فکر کردی خبری ست نه علمت حجاب عقلت شده است فکر بحال خودت کن

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار محمود
   محمود

نخِ چادر مادرم رو به صد تا امثال ایشون نمیدم.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار
کاربر مهمان

باشه پس بچسب بهش


تصویر آواتار محمد رضا
   محمد رضا

باسلام،نوکر استعمار و امپریالیست بودن هیچ افتخاری ندارد.انهم کشوری که دشمن خونی و ذاتی ملت ایران است.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار حامد بهاری
   حامد بهاری

بنده خودم مدرس دانشگاهم و با این آدمهای خائن به ممملکت زیاد برخورد کردم یک جور احساس حقارت و خود کم بینی در وجودشون موج میزنه ویه حس از خود بیگانگی در فعالیت ها و کارهاشون مشاهده می شود و تا زمانی که به اجنبی ها خدمت نکنند و براشون دم تکون ندند حسشون ارضا نمیشه در واقع این دسته افراد ستون پنجم برای دشمن هستند و در طول تاریخ از این آدمها زیاد داشتیم که کیان و حیثیت مملکت را به غریبه ها فروختن هر چند مسولین هم مقصرند که نتونستن ایشون را جذب کنند پیامبر می فرماید اگر از علمت در راه غیر حق و غیر الهی استفاده شود باعث جهنمی شدن انسان می شود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار
کاربر مهمان

اتفاقا من هم استاد دانشگاهم و این گونه رفتار رو اتفاقا بیشتر در بین همکارانی مثل شما مشاهده کردم. رفتاری مثل خودبزرگ بینی (در حالی که از درون پوشالی)، حسادت، عقده های درونی، کم کاری، تخریب همکاران دیگر و خودخواهی.


تصویر آواتار
   کاربر مهمان

قدرت اقتصادی ونظامی امریکا بیشتر از جذب مغزاه است وما با فراری دادن مغزها همچنان بی خیال علم وننبّه ها شدیم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار مرضیه الماسی
   مرضیه الماسی

ان شاللله شاهد موفقیت های روزافزونشون باشیم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار صحرا
   صحرا

آفرین بر این شیر زن ایرانی..جاش تو کشورمون خالیه.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

افراد مخ زیاد داریم که حاضر نیستن شرافت و حیا و حجابشون رو بفروشن؛

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار مرتضی
   مرتضی

خیلی جالبه.دوستانی که چشم دیدن موفقیت این خانم رو نداشتن در هر کامنت به ایشون تاختن که علم داره ایمان نداره و نوکر غربی هاست.به شما هیچ ربطی نداره و حق ندارین کسی رو قضاوت کنین.کارنامه درخشان این خانوم گویای همه چیز هست.لازم نیست در مورد ایشون قضاوت های منفی بکنید ایشون از استعداد خودش به بهترین نحو استفاده کرده .فقط ببینید مسوولین شما چه کرده اند با کشور که ارزوی هر جوانی رفتن به خارج است.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار
کاربر مهمان

این گونه افراد، افرادی توخالی با عقده های جمع شده در درونشون هستن... این یکی از دلایل درجا زدن و عدم پیشرفت کشورِ


تصویر آواتار زهرا حسینی
   زهرا حسینی

بسیار عالی بانو. تو افتخار ما هستی هر جا که باشی. روزی بشه که بیتونی به مردمت خدمت کنی. هر چند هر جا که باشی خیرت به دنیا میرسه. همینطور که الان داریم از پیشرفتهای دنیا استفاده میکنیم.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Delaram
   Delaram

درسته که این خانوم باعث افتخار ما ایرانیا هستن اما چه فایده که ایران نمیتونه بهترین دانشگاه ها رو داشته باشه و همه نابغه هاش باید برن خارج برای ادامه تحصیل افسوس از فرار مغز ها

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ممو
   ممو

کسانی که از این کشور به هر دلیلی رفته اند و نمانده اند تا حق را بگویند هیچ افتخاری برای کشور نیستند. این افتخارات برای من و شما نون و آب نمیشود.این افتخارات مثل اینست که مردک فوق تخصص در یک رشته بگیری و بگذاری تو صندوق و کلیدش را ببندی ودور بندازی.دوران افتخارت شخصی گذشته یک ملت باید خودش برای کارهایش و اجتماعش افتخار کند زمانی که .........

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار
کاربر مهمان

شما که موندی! از حق گفتی؟ یا فقط ژست گرفتی؟!


تصویر آواتار
   کاربر مهمان

دانشی که خرج خارج بشه به درد عمه شون می خوره

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار احمد رضا
   احمد رضا

نتیجه امام خمینی هم رفته کانادا درس میخونه شاید هم موند کسی چه میدونه . پسر خانم ابتکار و خیلیها هم رفته کشور شیطان بزرگ میخوام ببینم این کاربر مهمان بد دهن تو این مورد هم بد بیراه می پرونه یا پاچه خواریش میزنه بالا .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

بعضی ها نظر دادند که افتخار امریکایی هاس خب عزیزم وقتی یارو این همه تلاش میکنه و زحمت میکشه اما پاداشی نمیگیره میخوای اینجا بمونه؟بالا خره میخواد از این راه خرج زندگی شو در بیاره اونجا رفته میبینه داره تلاش میکنه همین طور بهش پاداش میدن و ازش قدر دانی میکنن خودتونو بزارید جاش این همه تلاش کنید کتاب بخونید شب و روز بیدار بمونید ولی پاداشی نگیرید و کسی ازتون حمایت نکنه میگید به جهنم میرم برای فلانی کار میکنم بیش تر بهم اهمیت میده تا شما ها

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار تاسف تاسف زاده
   تاسف تاسف زاده

دیدگاهم تاسف

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار morteza
   morteza

مونا جراحی متولد ژانویه 1977 (1355ه.ش) در تهران می باشد. . . . . . ایشان موفق به کسب جایزه ریاست جمهوری برای استعداد برتردر سال 1996 به دستور کلینتون شد. !!!! با درود . اگر اشتباه تایپی هست لطفا اصلاح شود.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

سلام اصلا ارزش نظر دادن هم نداره 16 سال با هزینه این مملکت درس خونده حالا رفته اونور عشق و حال میکنه . جالبه ثمره تلاش این خانوم سر از ارتش امریکا درمیاره اونوقت من باید بهش افتخار کنم ؟شما فکر میکنید ذره ای به من و شما فکر میکنه نه خیر .! اینا باید میموندن این مملکتو درست میکردن اما جرات مبارزه رو ندنشتن چون من و شما براشون ارزش نداشتیم که بخاطر ما وایسه تلاش کنه معلومه اینا که برن چندتا دزد مفت خور میشن مسول . میخام که سر به تنش نباشه از قدیم گفتن دیگی که برای من نجوشه میخام سر سگ توش بجوشه . برن گم شن .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار احمد رضا
احمد رضا

خیلی بد دهنی . این بد دهنی ها و بد انصافیها و بد عهدیها و بد رفتاریهاست که باعث فرار آدمها میشه. ما تو ایران بد دهن و بد رفتار زیاد داریم.


تصویر آواتار زهرا
   زهرا

چه قدر خوبه که ایرانی ها بیشترین افتخارشون خدمت به کشورشون و ارتقاء سطح علمی کشورشون باشه . شاید هر کس ظرفیتی داشته باشه و توان هر کسی به اندازه مشخصی باشه که قطعا یک موهبت الهی است ولی چه قدر خوب که توانش و ظرفیتش برای کشورش مصرف بشه . این که بگیم ایران جای پیشرفت نداره و ارزش نداره کاری براش بکنی ، یک جور خود کم بینی و احساس حقارت رو می رسونه و ممکنه کسی باشه بسیار باهوش و بسیار خلاق اما دچار بی هویتی و نداشتن غیرت ملی . و به خاطر رفاه مالی و یا هر نوع رفاه دیگری پشت به کشور بکنه و به بیگانه خدمت بکنه . به این نمیگن خبره .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار علی
   علی

خواهشا تصحیح کنید مونا جراحی افتخار آمریکایی ها نه افتخار ایرانی ها

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار usefhasan
   usefhasan

زحمتش مال ایران سودش مال غربیها وامریکا ....این چه افتخاریه برای ما

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار حمید
   حمید

اگر مسولین محترم بجز اختلاس و وطن فروشی کمی هم بفکر مردم بودند بیگانگان از پاره های تن این مردم برای نابودی خودشان استفاده نمی توانست بکند.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار سید
   سید

به نظر من خیلی خوبه یک زن این قدر از خود تلاش و استعداد نشون بده و پیشرفت کنه، ولی ای کاش این تلاش، با زمینه اصیل خانوادگی و دینی همراه بود تا با دو بال علم و ایمان بهتر می توانست به خود و جامعه فایده برساند. اینکه یک مسلمان برخی از حدود الهی را زیر پا بگذارد، چگونه می تواند جواب نکیر و منکر و فرشتگان شدادٌ غلاظ را بدهد، الله اعلم؛ گرچه علم اولین و آخرین را داشته باشد. مگر بگوییم خدای ناکرده از دین خارج شده و مرتد شده که دیگر هیچ و وااسفاه.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار سیاوش
سیاوش

عبادت به جز خدمت خلق نیست.... به تسبیح و سجاده و دلق نیست.... واقعا که چیزای خیلی عجیبی توو این نوشته دیدم... شما جای خدا نشستی و قضاوت کردی و این خانمو فرستادی جهنم، چون روسری سرش نیست؟ شما یه خرده بیشتر مطالعه کن تا متوجه بشی پوشش این خانوم هیچ ربطی به من و تو نداره و یه مسأله ی صد در صد شخصیه... با این حساب که شما گفتی از اول تاریخ هر چی دانشمند غیرمسلمان که خدماتشون جان هزاران نفرو نجات داده یا اختراعاتی داشتن که زندگی رو برای تمام مردم دنیا راحت کرده، همه شون جهنمین... دوست عزیز باور کن اگه من اعتقادات تورو قبول نداشته باشم، معنیش این نیست که آدم بدیم، هیچ دو انسانی مثل هم آفریده نشدن، نمیشه برای همه یه نسخه رو بپیچی... یه ضرب المثل خیلی عالی هست که میگه تا زمانیکه کفشهای منو نپوشیدی راجع به راه رفتنم قضاوت نکن


تصویر آواتار لیلی
   لیلی

باعث افتخار هستن. البته اگر ایران میموندن قطعا فرصتی برای استفاده از دانش ایشون بهشون داده نمیشد.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار حميد رضا از كاشمر
   حميد رضا از كاشمر

به نظر من ایشون هم میتونست مثل خیلی از زنان دیگه مشغول خوشگذرانی های دنیا باشه و زحمت و مشقت به خودش نده . اما او تلاش رو انتخاب کرد اونهم تلاش مضاعف که باعث افتخار حد اقل خودش باشه .حتی اگه هیچ کمکی به پیشرفت ایران نکنه حداقلش اینه که نام ایران بعنوان کشوری که همچین زنانی رو ژرورش داده نگاه میشه .پس لطفا منفی به قضیه نگاه نکنید . ایشالله که ایشون و امثال ایشون بتونن در خدمت کشور عزیزمون ایران هم باشن .انشاالله .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار  ebrahim
   ebrahim

انسانی موفق درپیشرفت علم و دانش وصنعت

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار شایان
   شایان

اینایی ک رفتن خیلیاشون واقعا از روی شکم سیری نرفتند! کی حاضره خانوادشو بذاره بره! قطعا یه جای میلنگه و اونم اینه که بعد از فارغ التحصیلی جیکار میشه کرد؟ یه دانشجو شهرستانی تو تهران خوابگاه باشه و بافرض بخواد ادامه تحصیل بده کی هزینشو میده خرجشو خانوادش از شهرستان؟ برین یه سری به خوابگاه های دانشگاه های خوبمون تو تهران بزنین ببینین زندگیشون چجوریه! دکتر جراحی طالب علم بودن علمی که باعث پیشرفت بشریت باشد و وقتی ببینی علمت به عمل میشینه شیرین ترین چیزیه ک ی دانشجو یا یک استاد بدست میاره! متاسفانه تو دانشگاه های ما چند رصد پایان نامه ها به صنعت تزریق میشه؟ (هیچی) بنظرتون علم تو ایران چجوریه؟ یه دانشجو ارشد یا دکتری باید خودش یه موضوع پیدا کنه تهش هم چند تا مقاله ای اس ای و تزش تو گوشه کتابخونه و باجرات میشه گفت هیچکس تزشو نمیخونه ! کسی بها نمیده هدف اینه دانشجویی بگیرن گرنت وزارت علوم روش خرج شه اونم بی انگیزه سالهارو بگذرونه بعد دکتر شه و بعدش تازه سربازییییییییییییییی! کار ک بماند خربزه اب است. سیستم علمی ما از بنیه مشکل داره مدیریتی ضعیفه وگرنه از لحاظ علمی سطح دانشگاه های ما خیلی بالاست دانشگاه صنعتی شریف و تهران و امیرکبیر دارای رتبه های زیر 500 جهان هستند (منبع QS) بعد بنظرترضون فاینسشون چقده یک صدم بودجه دانشگاه های تاپ امریکا نیست! این نشون دهنده اینست ک سطح علمی خوبی داریم ولی متاسفانه مدیریتی ضعیفی در سیستم علمی داریم و فقط شعار میدیم ارتباط علم با صنعت. در نهایت دکتر جراحی اسطوره علمی هستند فرقی نمیکند کجایی باشد انسان است و در خدمت پیشرفت بشریت و بهبود زندگی دارن جلو میرن خودخواه نباشیم همه مان انسان هستیم برای همدیگر بهترین ها رو ارزومند باشیم! وبرای ارتقا سطح زندگی خود اطرافیان تلاش کنیم، یادمان باشد هر وقت از من به ما رسیدیم جامعه خوب خواهد شد....

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار سعید
   سعید

حالا اینایی که واسه ایران خدمت کردن وقتی می بینند که یه عده بیسواد در رئوس کار هستند وحقوقهای نجومی میگیرند واینا شدن جاده صاف کن بیسوادها باید از این دیار بروند .نروند ضرر کردن اونوقت همون بیسوادا دادوا وطنم میزنند این افکار پوسیده رو بندازید بیرون مغز خودشه دلش خواسته بره به کسی چه مربوط؟ حالا توی بی خاصیت که موندی یا مفتخوری ؟ یاچون راهت نمیدن کشورهای غربی نمیتونی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار مازندرانی
   مازندرانی

آفرین برشما که با کوشش وامکانات به این درجه رسیده اید درایران بستر پیشرفت نبود هزینه نمی کنند امکانات نمی دهند نمره کیلویی پارتی بازی دلت بخواد امید وارم بیشتر ترقی کنید به بشریت خدمت سلم وتندرست باشید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

واقعا متاسفم برای مسئولین کشورم که به این راحتی استعداد های درخشان را از دست می دهیم و دو دستی تحویل بیگانگان می دهیم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار اکبری
   اکبری

تاسف از بی کفایتب دولتمردان این کشور که بجای استفاده از این استعداد ها برای همین آب و خاک فقط تولید تسلیحات براشون مهمه و اینکه کجای دنیا دارن مسلمونی رو به هر دلیل میکشند و سلاح براشون ارسال کنن.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

اگه یکی از امامان ما بودند چه اظهار نظری میکردند اگه ذهنمان را به سمت معارف دین ببریم مواضع بهتری نشان میدیم این زن نمی توتند مسلمان باشد ولی ایرانی هست خوب باشد وحالا در خدمت علم است اگه بتوند به بشریت کمک کند کار خوبی می توند باشد

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار فاطیما
   فاطیما

این که ایشون در زمینه ای که پیشرفت کردن نخبه هستند حرفی نیست. ولی حتی مفهوم ابتدایی پیشرفت را هم نیاموخته اند. دنیای غرب نه عاشق علم است نه پیشرفت بلکه اینها کلماتی شیک و فریبنده برای دستیابی به قدرتی مهارنشدنی هستند. آنها قدرت میخواهند و الا نباید از پیشرفت کشورهای جهان سومی مانند(ایران) ناراحت و یا بترسند. علم این خانوم و امثال ایشان علم است البته ظاهرا به زودی خواهند فهمید و شاید همین حالا هم دریافته اند و در درون خود اعتراف کرده اند که آنها به واسطه علمشان تبدیل به ابزارها و غلامانی و عضوی از پایه گذاران یک دیکتاتوری هولناک گشته اند و با کلمات و یا منسب های عجیب و غریب جادو شده اند. اشتباه نکنید ما از موفقیت ایشان احساس غرور میکنیم و فقط خامی و ناپختگی انتخاب ایشان برای جایگاه پیشرفت واقعا درد آور است و صد البته که بخش قابل توجهی از این اشتباه به وسیله مسئولین ناکارآمد و سودجو و ستون پنجم کشور خودمان رقم خورده است.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار
کاربر مهمان

مطمئنا خودتم اگه مخ اونو داشتی نمیموندی. چون مخ نداری حرص میخوری. تا وقتی جای کسی دیگه نیستی نباید در موردش اظهارنظر کنی. مشکل ما خودخواهی و بدطینتی ماست.


تصویر آواتار
   کاربر مهمان

حیف به دختران و زنان مسلمانی که به خاطر نام و شهرت. کشف حجاب کرده و پا بر روی اصول دینی خود می گذارند!!!!

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار نيما
   نيما

به ما چه ربطی داره برای کشور خودش کاری نکرده زحمتش را ایران کشیده منفعتش را امریکاییها

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار برومند
   برومند

تلاش کرده و نتیجه اش را دیده ، باید آفرین گفت.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

خانم جراحی هیچ ارزشی برای نظرات من و شما و دیگر ایرانیا قایل نیست . چرا دارید خودتون رو ناراحت بهت زده و یا حسرت خورده نشون میدید یا فکرمیکنید برای ما افتخاره . چی این خانم ابرای ما افتخار داره فردا که سلاح ساخت و با همون سلاح کشورت ور زدند اونوقت معنی هموطن رو میفهمی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار اکبری
اکبری

شما هم اگر استعداد امثلا اون رو دارید سلاح بسازید.در غیر این صورت حق اظهار نظر ندارید

تصویر آواتار
کاربر مهمان

همه قرار نیست یک استعداد داشته باشند یکی رفتگر میشه و بعداشت شهر رو تامین می کنه و یمی هم دانشمند شد باید به شهر و مشورش خدمت کنه


تصویر آواتار دلبند
   دلبند

وقتی خبر نبوغ ایرانی را میشنویم خیلی خوشحال میشویم و به فرزندان این مرزوبوم افتخار میکنیم ولی ایکاش پروفسور جراحی با نماد زن اصیل ایرانی که حجاب است زینت داشته باشد حتی بصورت حداقل تا الگوی ویژه ای برای دختران و زنان و جوانان این مرزوبوم باشد .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار نوید
   نوید

چه فایده برای مملکت داره...بی لیاقتی مسئولین کشور باعث شده در طول سالیان ضعیف تر بشیم و کشور های دیگه قوی تر.حالا اونها سودش رو میبرند و این خانم. به مملکت یه پاپاسی هم نمیرسه.روز به روز هم گداتر و وابسته تر میشیم.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار علی از مشهد
   علی از مشهد

متاسفانه تمام امکانات در اختیار تعدادی از دانشگاههاست که در تهران هستند و دانشجویان آن دانشگاهها هم به خارج میروند بهتر است تمام امکانات در اختیار تمام دانشگاهها قرار گیرد یا اگر امکان این نیست لااقل دانشگاه شریف در ارتقا دانشگاههای دیگر از طریق تبادل استاد و یا در اختیار قرار دادن امکانات به دیگر دانشگاهها کمک کند

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار مهدی
   مهدی

باعث تاسف هست که استعدادایرانی تبدیل به محصولی خواهد شد که ثروت ایران رو تو جیب دشمنان و بیگانگان خواهد ریخت هزار بهانه می اورند تا برای توجیه بیگانه پرستی و ضعف اعتقاداتشون ،بپرند دامن دشمنانمون، مگر تو همین وطن خودمون تو همین سالها کم جوانان با استعداد هستند که با مشکلات جنگیدند و ماندند و پیشرفتهای چشم گیری را رقم زدند!؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار حسین
   حسین

باتوجه به اینکه مسلمون هس بااین حجابش مفیدگرونه علم درکنار مذهب ودین مهمه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

ژن برتر نبوده؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار هدا انصاریان
   هدا انصاریان

انسانهای موفق دارای پشتکار هستند و آشنا شدن با آنها علاوه بر انرژی مثبت ایجاد انگیزه می کند

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

یکی رو دیدم از بستگان همین عید امسال که با پول این مملکت و ملت پسرش مفت رفته بود در بهترین دانشگاه و هترین امکانات درس خونده بود حالا قمپز در میکرد که مبخوام پسرمو بفرستم خارج و آمریکا. بهش گفتم مکنه برنگرده گفت بهتر نیاد جالبه ک فقط یک پسر داشت.گفت چرا گفت اینجا نمیذرن پیشرفت کنه گفتم پس تا حالاچطور پیشرفت کرده یک جوان22 ساله ارشدش رو هم در بهترین دانشگاه با بهترین امکانات و عالی ترین اساتیدگرفته بقول خودش یک پروژه تحقیقی هم بهش داده اند. آسمون ریسمون میبافد و ماست و دروازه میکرد. واقعا متاسفم برای این غریزدگی خودمون که اندازه یک سیبزمینی برای کشورمون غیرت نداریم.حالا که این همه هزینه شده است این پدر بازنشسته حاضره کل زندگیش رو که از معلمی خودش و خانمش در این کشور بدست آورده و دولت ایران هم رایگان پسرش رو تا بهترین مدارج علمی تربیت کرده حالا ثروتش تبدیل به دلار بکنه بریزه توی دهن غربیا پسرشو از جلوی چشمش دور کنه بفرسته فرنگشتون تا پزش رو بده یک نیروی کاری رو از ایران بگیزه ... واقعا 60 کیلو هویچ منفعتش بیشتره از اینطور آدمای بی مغز وطن فروش قدر نشناس.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار اول انسانیت بعد ایرانیت
اول انسانیت بعد ایرانیت

خدائیش تو بی مغزی یا اونا؟

تصویر آواتار a
a

چیزی که نفرت انگیز و مشمئز کننده و نشانه بی مغزیه حرفای خودته. چرا جفتک ات به بچه های مسئولین نمیگیره؟ اونا وظیفه ای ندارن؟ ضمنا_ امکاناتی که اونجاس رو با امکانات این دانشگاه های نصفه نیمه مقایسه میکنی؟ کمی شرف بد نیست.


تصویر آواتار
   کاربر مهمان

دانشگاه شریف جاسوس خانه است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار فرامرز بنده خدا
   فرامرز بنده خدا

سلام.درصورتی قابل تقدیر است که حداقل گوشه ای ازخدمات او به کشور عزیزمان ایران که تا گرفتن مدرک کارشناسی ازهزینه بیت المال ایران استفاده کرده است نیز برسداینها معمولا تا به جایی می رسند کشور را فراموش می کنند وبعد هم می گویند چرا ایران پیشرفت نمی کند

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار حسن
حسن

شما ناراحت هزینه کارشناسی نباش.موقعی که کسی بخواد بره برای ادامه تحصیل در کشور دیگه ای باید قبلش مدرکش رو از دانشگاه روزانه بخره


تصویر آواتار
   کاربر مهمان

مطالب خیلی عالی بود امیدوارم که همچین افرادی مثل خانم مونا جراحی هرروزپیشرفت کنه ، این افراد مایه افتخاربرای ایران وایرانی هستن انشاا... صدساله بشن ، انشاا...همیشه سلامت باشند

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار عباس بیگلری
   عباس بیگلری

عالی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ناشناس
   ناشناس

خرخون بوده دیگه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار رویا
   رویا

سلام عیدتون مبارک باعث افتخار همه ماست انشا الله موفق باشند

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار رها
   رها

کاش روزی برسم تا با کمک نخبه هامون دوباره عظمت و شکوه گذشته را بدست بیاوریم ما شایسته برترین هاهستیم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

من اگر به جای ایشان بودم زمانی را برای ادای دین به وطنم اختصاص می دادم و به کشورم خدمت می کردم آخه غریبه هرچه که باشه بازهم غریبه است و ما شهروند درجه یک براشون محسوب نمیشویم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار
کاربر مهمان

ادای دین رو خوب اومدی.دین رو باید آقازاده ها ادا کنند.نه امثال این بنده خدا که کسی داخل کشور براشون ارزش قایل نیست


تصویر آواتار
   کاربر مهمان

سلام ینکه ایشون فقط متولد ایران باشند کافیه و ما باید به اون افتخار کنیم یا باید این ایرانی بودن ایشان دستاوردی برای مملکتی که براشون هزینه کرده تا به اینجا برسند داشته باشد و فعلا تمام منافع ان به نفع غربی هاست .....

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

افتخار میکنیم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار مهدی
   مهدی

ایران کلی هزینه می کنه برای این استعدادها بعدش دو دستی تقدیم می کنه به آمریکا . یعنی خاک تو سر این مسئولای بی عرضه . هزینه رو ایران می کنه وقتی میوه رسید آمریکا میوه رو میچینه . یعنی انگار این مسئولا ساخته شدن که واسه اونا کار کنن .

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار سعید ایرانی
   سعید ایرانی

زور میاد به حسودان احسنت به بانوان ایران

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار
کاربر مهمان

احسنت....


تصویر آواتار
   کاربر مهمان

خوبه آدمی در فهم قوانین طبیعت و ابزار خبره بشه ولی مهمتر اینکه بتونه از این ابزار در راستای یک ایدئولوژی حقجویانه استفاده کنه... . برخی موقه ها ما ندانسته خودمون میشیم یه ابزار برای مقاصدی که ریشه انسانیت و خوبی ها رو نشونه گرفته

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار محمد
   محمد

مسئولین کاری نکردند که استعدادها بمونن!!!!قبلا فقط استعدادها خارج میشدند الان هم پول از کشور میره هم استعداد !!!!!وای بحال 50 سال آینده

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ندا
   ندا

واقعا که پوفففففف یعنی فرد موفقیه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار علی
   علی

درود بر ایشان که زندگینامه اش میتواند الگوی زن ایرانی در ارتقای شخصیت علمی اش باشد.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار خانم
خانم

جناب علی اقا الگوی زن ایرانی یک زن دانشمند دیندار محجبه و مومن میتواندباشد نه صرفا یک زن بی حجاب دانشمند!!

تصویر آواتار پاسخ به خانم بیمار
پاسخ به خانم بیمار

درود بر ایشان بیش باد . همچنین به تفکر پاک و طاهر و معصومش چرا که این گلهای پاک بسیار مطهر و مقدس هستند تا انان که زیر چادر ذهنی بیمار دارند


تصویر آواتار مهدی
   مهدی

البته مایه افتخار برای ایران است اما استفاده اش رانظام سلطه میبرد وبه وسیله همین نابغه های کشورهای جهان که علم وتکنیک انهارا بالا میبرد بر منابع ثروت انها هم مسلط میشود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار
کاربر مهمان

موافقم

تصویر آواتار
کاربر مهمان

اگه توی ایران بود و پارتی داشت فوق فوقش عضو هیات علمی یک دانشگاه میشد.


تصویر آواتار رسول
   رسول

باعث تاسف هست که چرا در ایران .در مملکت خودمون زمینه پیشرفت برای چنین استعداد هایی فراهم نشده......

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

با سلام و خسته نباشید عید سال جدید رو بهتون و خانواده محترم تبریک و شاد باش میگم 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

مسیر علم رو انتخاب کرده و انشاا... موفقیت های بیشتری در این زمینه داشته باشه تا برای کشورمون افتخار آفرین باشه و الگو

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار علی
علی

علم بدون ایمان میشه نوکری جنایتکاران عالم و تیغی بر گلوی ملت های مظلوم. سازندگان سلاح های کشتارجمعی و فن آوری های پیشرفته نیز دانشمند بودند اما در خدمت شهوت و غضب

تصویر آواتار Ali
Ali

امان از ایمانی که در راه حق خوری و ظلم باشه ...

تصویر آواتار
کاربر مهمان

ایمان بدون علم هم میشه امثال داعش و طالبان و .... که دست به قتل همنوعانشون میزنند.

تصویر آواتار خانم
خانم

سلام اگر در کنار این علم و استعدادی که خدا بهشون داده دیندار و محجبه هم بود بله قطعا میتوانست الگو هم باشد ولی استعداد و علم بدون دین ومعنویت ارزشی ندارد

تصویر آواتار خانم
خانم

علم وایمان باید باهم باشه همون طور که یک پرنده با یک بال توان پرواز نداره همزمانی علم و ایمان فقط میتونه انسان رو به کمال و رشد واقعی برسونه بخاطر همینم دین مبین اسلام انقدر به مسیله علم اموزی و انتشار ان بین دیگران تاکید فراوان دارد درضمن هیچ ایمان به خداوندی باعث حق خوری و ظلم نمیشه اونکه میگید نفاق یا ایمان به شیطان هست نه به خداوند! به جای این سفسطه گری ها سعی کنید یک مسلمان پاک و واقعی که عالم و یکرنگ هست باشید

تصویر آواتار مهدی م
مهدی م

در پاسخ به دوستانی که میگن باید ایمان داشته باشه؛ شما چرا فکر میکنید که ایمان فقط به عقاید اسلامی میشه ایمان! ؛ ایشون قطعا به عقایدی ایمان دارن؛ بله ایشان نمیتوانند الگوی اسلامی باشند ولی قطعا یک الگوی علمی هستند؛ لازم هم نیست که کسی در تمام ابعاد الگو باشد (که میشود پیامبر یا خدا).

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها