سالار کمانگر کسی که تکنولوژی گوگل بدون او خواهد ایستاد!

22 اسفند 1396 - 9:56
مسیر موفقیت -  سالار کمانگر کسی که تکنولوژی گوگل بدون او خواهد ایستاد!
سالار کمانگر کسی که تکنولوژی گوگل بدون او خواهد ایستاد!
امتیاز مطلب: 91%

سالار کمانگر یکی دیگر از ایرانیان موفق مقیم امریکا می باشد.وی متولد 1977م(1355ه.ش)  در تهران  که بعد از مهاجرت به امریکا تحصیلات خود را در این کشور به ثمر رساند.او در رشته بیولوژی از دانشگاه استنفورد در سن 22 سالگی فارغ التحصیل شد و سپس در همان سن کم در واقع  در سال 1999 به استخدام شرکت گوگل در امد.طبق مصاحبه هایی که از وی به عمل امده ایشان در ابتدا علاقه زیادی به علم پزشکی داشتتند تا حدی که بسیار دوست داشته  در جایگاه یک دانشمند باشد اما بعد از سپری کردن دوران دانشگاه متوجه می شود که انگونه که باید و شاید به این حرفه علاقه ندارد چرا که هیجان کافی را در ان جذب نکرده و معتقد است که در ابتدا باید به کاری که انتخاب می کنید علاقه داشته باشید.به خاطر همین بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به سمت شرکت گوگل می رود و در نهایت استخدام  می شود.او در سمت  نظارت بر طرح کسب و کار اغاز به فعالیت می کند و در همان سال اول یعنی سال 2000 اولین طرح کسب و کار گوگل را راه اندازی می کند همچنین در کنار وظایف گذشته مسئولیت عملیات حقوقی و مالی را هم عهده دار می شود.کمانگر موفقیت و پیشرفت خود را در گوگل با اسانسوری پر قدرت در حال طی کردن بود و همه توجهات را به سمت خود بر انگیخت و بعد از هشت سال به یکی از موفق ترین کارمندان گوگل تبدیل شد و اهمیت او تا جایی بود که در سال 2006 در هفته khli کسب و کار طی یک مقاله معتبر به جایگاه مهم و کاری سالار کمانگر در گوگل اشاره شد و اذعان داشت که تکنولوژی گوگل بدون کمانگر، خواهد ایستاد!

خوب است بدانید ایشان از سال 2001 در کنار دیگر مسئولیت های اشاره شده طراحی سیستم های تبلیغاتی گوگل را در دست مدیریت داشته که تنها با همین سمت بخشی از موفقیت ها و پیشرفت گوگل را پیش برده است .از دیگر نکات قابل توجه راجع به ایشان بدانید که نهمین کارمند گوگل می باشد که گوگل از اولین روز کاری خود استخدام کرده است.

 

در این سال های پیاپی سالار کمانگر تنها در خود گوگل مهره کلیدی و اساسی نبوده بلکه مدیر عامل یوتیوب(یک شرکت از توابع شرکت گوگل) بوده که یکی از قدرتمند ترین سایت های اشتراک گذار در زمینه ویدیو است در واقع بعد از اینکه چالد هورلی مدیر عامل سابق یوتیوب از کار کناره گیری می کند، کسی چون کمانگر را در سمت مدیر عاملی قرار می دهند. همچنین علاوه بر انچه تاکنون گفته شد او وظایف مدیریت سیستم های جی میل، پیکاسا و گوگل تی وی را هم عهده دار بوده است.

در بحث مدیریت سیستم های تبلیغاتی که وی انجام می داده یکی از این سیستم ها ادواردز گوگل است که  یکی از توسعه دهندگان اصلی شرکت گوگل بوده و همچنین ارتقا دهنده جایگاه کمانگر در گوگل  به شمار می رود.

سوابق مدیریتی سالار کمانگر انقدر بالا می باشد که  باید یک کتاب مختص به فعالیت های مدیریتی ایشان جدا از سایر فعالیت ها اختصاص داده شود او همچین از اوریل  سال 2011 تا 2014 مدیر اجرایی در شرکت الفابت بوده است.

با اقای کمانگر مصاحبه های فراوای به عمل امده اما سوالاتی پر ابهامی راجع به ورود ایشان به گوگل موجود است که بسیاری از کاربران، جوانان، افراد با استعداد و علاقه به زمینه کاری کمانگرخیلی دوست دارند دقیق تر نحوه ورودش را بدانند. در هر جایی که خوانده می شود تیتری تحت عنوان اینکه اقای کمانگر نهمین فرد استخدامی در گوگل بوده است اما ایا اینگونه بر حسب اتفاق و شانس بوده یا تلاش او هم نیز دخیل بوده است؟

بله اقای کمانگر نهمین مرد استخدامی در گوگل بود اما اکنون چیزی بیشتر از 3000 کارمند دارد! اوهمان طور که ذکر شد پیشگام ادواردز،پلت فرم تبلیغاتی گوگل و به منبع اصلی درامد کمک زیادی کرده و بعد از اینکه گوگل در سال 2006 یوتیوب را بدست اورد، سالار به عنوان یکی از گزینه های مهم مدیریتی ان شناخته شد که بسیار هم برای گوگل سود اور بود، حال در بسیاری از سایت ها و منابع خبر گزا ری به این مسئله تنها به عنوان یکی از شانس های زندگی سالار اشاره و پرداخته می شود در حالی که وقتی از زبان خودش این مسئله را باز می کنیم متوجه می شویم ورود او به عنوان نهمین مرد استخدامی  همراه با استراتژی ها و اعمال هوشمندانه بوده  و در نهایت نقش او در این تکنولوژی بسیار موثر و کارامد واقع می شود.

با یک فلاش بک مختصر البته با  ذکر وقایع کلی  به گذشته می پردازیم:

 وی در حالی که در استنفورد حضور داشت همیشه سعی داشته صنعت پیشرفته ای را پیدا کند که بعد از فارغ التحصیلی وارد ان شود و در عین حال به ان علاقه داشته باشد بنابراین لیستی از علایق و سلایق خود را ترتیب اثر می دهد و عواملی که برای اوهیجان انگیز هستند را می نویسد.او تصمیم گرفت به دنبال سه شرکت چون گوگل، اسک جیوز و دایرکت هیت برود و بعد از ارائه رزومه و پر کردن فرم درخواست سعی کرد راهی حتمی برای پذیرش در مصاحبه پیدا کند و ثابت کند که می تواند یک کارمند با ارزش و نمونه باشد.

یکی از معاوین سابق گوگل به نام سرگئی برین در سال 1999 به داشگاه استنفورد بازگشته بود و سعی داشت که از طریق دانشجویان برای پیوستن به گوگل ان ها را راهنمایی و با ان ها صحبت کند و اطلاعات تماس خود را به انها بدهد.

سالار کمانگر بعد از طی چند هفته و تجزیه و تحلیل چشم انداز رقابتی، همراه با  جستجو را اغاز کرد و اطلاعاتش را برای سرگئی فرستاد و بعد از چند هفته سرگئی و تیمش از او مصاحبه ای به عمل اوردند و در نهایت او استخدام شد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-04-03 08:44:38
دسته بندی ها