تقویم تاریخ – 10 فروردین

10 فروردین 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ – 10 فروردین
تقویم تاریخ – 10 فروردین
امتیاز مطلب: 98%

تولد ونسان ونگوگ نقاش بزرگ هلندی

ونسان ونگوگ

وِنسان فانگوگ از مشهورترین نقاشان هنر مدرن در قرن نوزدهم، در 30 مارس 1853 میلادی در لاهه هلند زاده شد. او از همان دوران جوانی به کارهای مختلفی مشغول شد اما در سی سالگی علاقه‌ی زیادی به نقاشی پیدا کرد. از همان دوران به دنبال فراگیری نقاشی رفت و به تحصیل این هنر پرداخت. فانگوگ به خاطر وسواسی که در نقاشی داشت، خشم و عصبانیت همیشگی در رفتار او هویدا بود. به دلیل همین بحران عصبی شنوایی خود را از دست داد و حالی غیرطبیعی پیدا کرد. او حتی در حال تب و هذیان هم زغال برمی داشت و روی کاغذ طراحی می کرد. فانگوگ همیشه از رنگ‌های تیره در نقاشی‌هایش استفاده می کرد اما از سال 1886 میلادی به رنگ‌های شاد و زنده متمایل شد. او در این دوران، نشاط دوباره‌ای پیدا کرد و تابلوهای زیادی کشید. با وجود بحران عصبی و جنونی که به صورت ادواری به آن مبتلا می شد، تابلوهای زیادی از فانگوگ به یادگار ماند. نقاش بزرگ هلندی، در پنج سال پایان عمرش بیش از 800 تابلوی رنگ روغن ترسیم کرد.

زندگینامۀ تصویری ونسان ونگوگ نقاش نامدار هلندی

تولد اریک کلاپتن نوازندۀ مشهور انگلیسی

اریک کلاپتن

اریک پاتریک کلاپتن نوازندۀ گیتار، ترانه سرا، خواننده و آهنگساز مشهور انگلیسی 30 مارس 1945م. در ریپلی متولد شد. او برندهٔ جایزه گرمی و تنها فردی است که سه بار به عضویت تالار مشاهیر راک اند رول درآمده‌است. مجله رولینگ استون در سال 2003م. و در رده‌بندی 100 گیتاریست برتر تمامی دوران، اریک کلپتن را در رتبه دوم قرار داد. همچنین مجله تایم هم او را در سال 2011م. در رتبهٔ دوم قرار داد. کلاپتن امروز 75 ساله شد.

تولد سلین دیون خوانندۀ کانادایی

سلین دیون

سلین ماری کلودت دیون خوانندۀ کانادایی 30 مارس 1968م. در کبک متولد شد. وسیقی سلین دیون نمایانگر تأثیر جریانات متنوع موسیقایی، از پاپ/راک گرفته تا کلاسیک است. علی‌رغم انتقاداتی که به اختلاط و تنوع ژانر در اغلب آلبوم‌هایش می‌شود، شهرت وی بیشتر به دلیل شایستگی صدای وی از لحاظ فنی است. دیون امروز 52 ساله شد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-30 01:30:47
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها