ثروتمند‌ترین کارآفرینان آمریکایی زیر 40 سال

4 فروردین 1400 - 11:00
کار آفرینی - ثروتمند‌ترین کارآفرینان آمریکایی زیر 40 سال
ثروتمند‌ترین کارآفرینان آمریکایی زیر 40 سال
امتیاز مطلب: 92%

تکنسین‌های کالیفرنیا اولین لیست فوربز از موفق ترین کارآفرینان جوان کشور را با تأکید بر رویای آمریکایی در برمی‌گیرند و هنوز هم ثابت کرده‌اند که هیچ راه بهتری برای پولدار شدن سریع‌تر از رفتن به غرب و متقاعد کردن سرمایه گذاران برای حمایت از ایده‌های بلند پروازانه‌ آن‌ها نیست. در ادامه با یوکن همراه باشید.

برخی‌ها شکست می‌خورند، اما کسانی که موفق می‌شوند، می‌توانند به طرز خارق العاده ای بدون در نظر گرفتن سن این کار را انجام دهند. در حقیقت، از 40 فرد زیر 40 سال که موفق به کسب ارزش 400 میلیون دلار یا بیشتر هستند، 39 نفر مرد هستند، 34 نفر پول خود را در بخش تکنولوژی به دست آورده‌اند و 33 نفر از آن‌ها در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. بیست و یک نفر میلیاردر هستند و بسیاری هم برای برخی از معروف‌ترین شرکت‌های فن‌آوری امروز، از جمله Uber، AirBnB ، Fitbit، GitHub، Instacart و Pinterest کار می‌کنند.

از جمله تعداد کمی از کسانی که در خارج از the valley به موفقیت رسیده‌اند، تیلور وودز بازیکن حرفه‌ای گلف است که بیشتر ثروتش را از حمایت‌های مالی اسپانسر و سایر قراردادها به دست آورده، نه خود ورزش و  همچنین چارلی چاناراتسوپون، که 550 میلیون دلار (فروش) لوازم تزیینی Charming Charlie دارد و در حال حاضر بیش از 350 فروشگاه از جمله اولین در منهتن را دارا است.

ثروت هشت نفر از کارآفرینان ثروتمند کشور زیر 40 سال به فیس بوک برمی‌گردد از جمله سه نفر اول و جوان‌ترین گروه؛ مارک زاکربرگ در صدر جدول با ارزش خالص 47.1 میلیارد دلار قرار گرفته که این ارزش چهار برابر بیشتر از رتبه دوم است. جایگاه نفر دوم  را یکی از بنیان‌گذاران فیسبوک و دوست کالج مارک زاکربزگ دواستین مسکوویتز کسب کرده است. شماره 3 جان کوم، در سن 16 سالگی به آمریکا آمد و از طریق مسکن دولتی آپارتمانی را دریافت کرد. وی WhatsApp را ایجاد کرد، که در حال حاضر بزرگ‌ترین سرویس پیام رسانی تلفن همراه جهان با 800 میلیون کاربر در سال 2009 بوده و به مبلغ 22 میلیارد دلار در ماه فوریه به صورت فیش و سهام به فیسبوک فروخته شد.  جوان‌ترین عضو این گروه پالمر لوکی است. او 21 ساله بود، زمانی که شرکت واقعیت مجازی خود را به فیس بوک برای 2.3 میلیارد دلار در ماه جولای 2014 فروخت. لوکی با وجود ارزش خالص اخیر 700 میلیون دلار هنوز در Oculus کار می‌کند اما هیچ عنوان شغلی‌ای ندارد و با شش هم اتاقی زندگی می‌کند که دوست دارد با آن‌ها بازی‌های ویدئویی بازی کند. لوگی یکی از ده‌ها کارآفرین است که هنوز در 20 سالگی خود هستند.

تنها 2 نفر از آن‌ها، میلیاردر هستند، بنیان‌گذاران اسنپ‌چت ایوان اسپیگل و بابی مورفی، که پیشنهاد 3 میلیارد دلاری از فیس بوک را در اواخر 2013 رد کردند. کمتر از دو سال بعد، این شرکت در ماه مه مبلغ 538 میلیون دلار بودجه جدید را افزایش داد و ارزش حدود 16 میلیارد دلار ارزش رسید. اکنون فقط چند ماه بعد، گزارش‌هایی وجود دارد که یکی از سرمایه گذاران آن، Fidelity، ارزش سرمایه گذاری خود را در ماه نوامبر 25 درصد کاهش داده است.

مارک زاکر برگ - ایوان اشپیگل

این امر در مقایسه با بررسی دقیقی که پارکر کنراد، مدیر عامل شرکت Zenefits، که در رتبه‌ی 22 از 40 نفر قرار دارد دریافت می‌کند چیزی نیست. یکی از سرمایه گذاران آن 48 درصد ارزش شرکتش کاهش داد و پارکر مجبور شد اعتراف کند که فروش از حد انتظار با رشد کمتری در حال انجام است؛ اما کنراد، از سرطان بیضه و همچنین اخراج شدن توسط دوست دوران کالج و یکی از بنیان‌گذاران استارتاپی در گذشته جان  سالم بدر برده است.

الیزابت هولمز، تنها زنی که در لیست حضور دارد، در سن 19 سالگی استنفورد را ترک کرد تا یک شرکت آزمایش خون را آغاز کند. در حال حاضر ده سال بعد او و شرکتش در حال گذر در دوران جوانی‌شان هستند. در یک شکست، FDA در ماه سپتامبر به هولمز گفت که شرکت او، Theranos، از دستگاه جمع آوری خون غیرقابل قبول استفاده کرده است. هولمز پس از آن اعلام کرد که استفاده از "nanotainer" را داوطلبانه تعلیق می‌کند تا زمانی که اجازه دریافت کند.

فیس بوک در ماه قبل و بعد از IPO خود بروی غلتک قرار گرفت، همان‌طور که بسیاری از متخصصان ارزش آن را زیر سؤال بردند. سهام فیس بوک روند افزایشی را طی کرده است و زاکربرگ، در سن 31 سالگی به هفتمین  فرد ثروتمند جهان تبدیل شد.

یکی از چیزهایی که همه این کارآفرینان در آن مشترک هستند، زمان است. آن‌ها می‌توانند در چند هفته، ماه‌ها و دهه‌های آینده ثروت زیادی را به دست بیاورند و یا از دست بدهند.

روش شناسی

برای واجد شرایط بودن در این لیست، افراد باید در تاریخ 12 نوامبر روزی قیمت سهام مورد بررسی قرار گرفت، زیر 40 سال باشند. بعضی از آن‌ها به زودی به این سن خواهند رسید. برایان شث، یکی از مؤسسین سهام ویستا، اولین کسی است که در اواخر نوامبر 40 ساله خواهد شد. این کارآفرینان همچنین باید در ایالات متحده ساکن باشند و ثروت خود را در این کشور به دست آورده باشند. بنابراین افرادی مانند برادران کالیسون استرایپ، که از ایرلند آمده ، فروشگاه خود را کالیفرنیا را تأسیس کرده‌اند و در آنجا اقامت دارند واجد شرایط هستند.

این ارزش‌گذاری در تاریخ 12 نوامبر، روزی که فوربز قیمت سهام و همچنین سنین کارآفرینان را بررسی کرد تعیین شده است. ثروت می‌تواند از آن به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده باشد. برای شرکت‌های فن‌آوری خصوصی مانند اسنپ چت فوربز ارزش شرکت را از طریق آخرین جذب دوره‌های سرمایه گذاری تعیین کرده است. فوربز برآوردهای خود را بر اساس تصمیمات فردی برای ارزش گذاری سرمایه گذاری های آن‌ها تعیین نمی‌کند. این ارزش‌ها ممکن است بار بعدی که کارآفرینان سعی در جمع آوری پول کنند چه از طریق جذب بخش خصوصی یا بازارهای عمومی، تغییر کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، فوربز در مورد برآورد ارزش‌ها تجدید نظر خواهد کرد.

 

منبع: Forbes

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-25 03:34:10
دسته بندی ها