8 عادت فوق‌العاده‌ای که ضامن موفقیت است

12 شهریور 1399 - 6:10
انگیزشی - 8 عادت فوق‌العاده‌ای که ضامن موفقیت است
8 عادت فوق‌العاده‌ای که ضامن موفقیت است
امتیاز مطلب: 93%

افراد موفق عادت‌های به خصوصی دارند که باعث دست یابی آن‌ها به موفقیت شده است. حتماً شنیده‌اید که می گویند، ما نتیجه‌ی رفتارهای تکرار شده‌ی خود هستیم. تعدادی از کارآفرینان موفق از عادت‌هایی که منجر به موفقیتشان شده، سخن گفته و توضیح می دهند چطور آن عادات را در خود نهادینه کنید. با یوکن همراه باشید.

ارسطو می گوید: موفقیت یک کنش نیست، بلکه یک عادت است. در ادامه‌ی مقاله، عادت‌های چند کارآفرین موفق را بیان می کنیم که باعث دست یابی آن‌ها به اهدافشان شده است.

اهدافتان را تجسم کنید

لوییس هوز می گوید در دوران دبیرستان ورزشکار بوده و از همان زمان تمام اهدافش را در ذهن تصور می کرده و اکنون تمامی آن‌ها محقق شده‌اند. اکنون سالیان زیادی است از همین روش استفاده می کند؛ تمرین مؤثری که در حرفه‌ی ورزش، دستاوردهای کسب و کار و تلاش او برای تأثیر گسترده روی جهان از طریق رسانه موثر بوده است.

هیچ راهکار قطعی برای تصور رؤیاهایتان وجود ندارد. تنها کافی است زمان خاصی را در نظر بگیرید، چشمانتان را ببندید و فیلمی در ذهنتان تجسم کنید تا وقتی به تمام رؤیاهایتان رسیدید، زندگی‌تان به همان شکل شود.

این تمرین به ضمیر ناخودآگاهتان می قبولاند که شما به اهداف نهایی خود رسیده‌اید؛ پس در زمان مقرر، آماده و با اعتماد به نفس خواهید بود و دست یابی به اهدافتان حتمی خواهد شد.

باورهای ذهنی‌تان را تغییر دهید

هر فردی باورهایی در مورد خود در ذهنش دارد و هر زمان موقعیتی جدید پیش می آید، آن باورها در ذهنمان نمایان می شوند. باربارا کورکوران می گوید دانش آموز درسخوان و موفقی در مدرسه نبوده است؛ زیرا برای هشت سال پی در پی، باورهای منفی را در ذهنش تکرار می کرده است. اگر باورهای منفی در ذهن شما ریشه بدواند، شما آن‌ها را باور می کنید و دست یابی به هدفتان، غیرممکن خواهد شد.

باربارا به این نتیجه رسید باورهای قدیمی مانع موفقیت او می شود. پس او عادتی ذهنی در خود به وجود آورد تا باورهای قدیمی در مورد خودش را تغییر دهد. باربارا اصلی‌ترین دلیل موفقیت خود را تغییر باورهای ذهنی‌اش می داند.

در عرض پنج دقیقه، باورهایتان را تغییر دهید

درنظرگرفتن اهداف و تصویرسازی بسیار مهم هستند. یک تمرین ساده و روزانه که باعث می شود رؤیاهایتان به واقعیت مبدل شود، این است هر روز پنج دقیقه زمان در نظر بگیرید و اهداف و نتیجه‌ی مشخص آن را با فعل‌های زمان حال روی کاغذ بنویسید؛ به طوری که انگار به تمام اهداف و رؤیاهایتان دست یافته‌اید.

مثلاً روی کاغذ بنویسید: "ما اکنون 2500 مشتری داریم که برای انجام خدمات کپی رایت، ماهانه 99 دلار به ما پرداخت می کنند." یا " ما مسئولیت اداره‌ی 32 ساختمان را داریم و ماهانه به درآمد 128 هزار دلاری می رسیم."

نوشتن و بازنویسی هر روزِ اهداف، سبب می شود سیستم عصبی‌تان تغییر کرده و به تمرکز فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید. این کار به ذهن ناخودآگاه شما می گوید هر روز روی چه مسئله‌ای تمرکز کند.

همیشه 15 دقیقه قبل از موعد آماده باشید

وقت شناسی می تواند شما را به موفقیت قابل توجهی برساند. جاناتان گلیسنکی می گوید از همان دوران کودکی‌اش بسیار وقت شناس بوده و تلاش می کرده همیشه زودتر از موعد حاضر باشد. او در کودکی نمی دانست این کار چطور باعث موفقیت او در آینده می شود.

باور گلینسکی در زندگی این است: فروشنده‌ی بدقول، هیچ وقت چیزی نمی فروشد. گلینسکی می گوید خیلی بد است در اولین جلسه، دیرتر از موعد مقرر حاضر شوید. این کار تأثیر بدی در اولین ملاقات شما خواهد شد و تأثیر آن هم به آسانی از بین نمی رود. شما با دیر رسیدن در جلسات به افراد حاضر می گویید: زمان من بسیار مهم‌تر از زمان شماست. قطعاً هیچ کسی دوست ندارد چنین چیزی بشنود.

افرادی که خیلی سروقت به جایی نمی روند، باید سعی کنند تا 15 دقیقه زودتر به کارهای خود برسند؛ حال می خواهد رفتن به باشگاه باشد یا صرف شام یا جلسه‌ای کاری که رؤیاهایتان را به واقعیت می رساند.

بدین ترتیب، شما فرصتی پیدا می کنید تا بر اضطراب خود غلبه کنید و افکارتان را سروسامان دهید. برتراند راسل می گوید: "در کسب و کارهای امروزی، سر وقت بودن یک اصل مهم است."

تحمل "نه" شنیدن را داشته باشید

همه دوست دارند در پاسخ به خواسته‌هایشان، پاسخ مثبت بشنوند؛ اما باید بدانید نحوه برخورد شما با "نه" شنیدن، شما را به فرد بزرگی تبدیل می کند.

خیلی‌ها در طول روز خود را برای جواب "بله" آماده می کنند و مدام نگران هستند پاسخ "نه" بشنوند؛ چرا که اگر این اتفاق بیفتد، بسیار ناراحت می شوند. وقتی تلاش می کنید "نه" نشنوید، تنها انرژی زیادی صرف می کنید که منجر به خستگی و عدم موفقیت شما می شود.

شان راولز گفت "نه" بخش مهمی از فرآیند دریافت تائید است. بهتر است با "نه" مواجه شوید. راولز به جای اینکه از پاسخ منفی دوری کند، خود را برای شنیدن آن آماده می کرد. بدین ترتیب، هیچ ترسی برای عدم تائید دیگران نداشت و به فردی موفق‌تر و با درآمد بیشتر تبدیل شد.

باید بدانید تمام "بله" هایی که دوست دارید بشنوید، در دریایی از "نه" ها غوطه‌ور شده‌اند. برای پاسخ‌های منفی که در طول روز می شنوید، یک هدف در نظر بگیرید تا زندگی بهتری را تجربه کنید.

عوامل حواس پرتی را کنار بگذارید

آنتوان دو سنت اگزوپری می گوید: "کمال نه در زمانی که چیزی برای اضافه کردن نمانده است؛ بلکه در زمانی که چیزی برای حذف کردن نمانده است، به دست می آید."

نگرش کنی رویتر به زندگی، کسب و کار و پلتفرم نرم افزاری‌اش در این جمله خلاصه می شود. چیزهای زیادی در اطراف ما وجود دارد که باعث حواس پرتی‌مان می شود. با کنار گذاشتن این موارد، با احتمال بیشتری به اهدافتان دست خواهید یافت.

پس تمام حواس پرتی‌ها را حذف کنید تا ببینید برای افکار عمیقی که زندگی‌تان را دگرگون می کند و پیشرفت‌های اساسی در حرفه‌ی خود زمان خواهید داشت.

خود را در یک حباب قرار دهید

سوتا پاتل می گوید زمانی که 16 سال داشت، تلویزیونش را دور انداخت و در مقایسه با دوستانش، عقب افتاده به نظر می رسید. او تصمیم گرفت خود را در حبابی قرار دهد و پیرامونش را با افرادی انگیزه بخش پر کرد.

سوتا پاتل سعی می کرد جزو افراد عادی نباشد و روی اهداف بزرگ خود تمرکز کند. گاهی نیاز است برای رسیدن به موفقیت، از جمع افراد عادی کناره بگیرید.

پاتل باور دارد کناره گیری از افراد عادی و اهمیت دادن به هدفی که برای خود در نظر گرفته بود، باعث موفقیتش شد. او توانست با افرادی که به دنبال موفقیت او بودند، ارتباط برقرار کند. باید زمان خود را صرف چیزهایی کنید که برایتان مهم هستند؛ این مسئله نگرش شما به افراد و کسب و کار را تغییر می دهد.

روی خودتان سرمایه گذاری کنید و گام بردارید

موفقیت به معنای آن است، هر آنچه را دوست دارید، هر روز انجام دهید. برای اینکه به موفقیت برسید، باید بدانید به چه چیزی علاقه دارید، چه آرمان‌هایی دارید و قدرت حرکت داشته باشید.

سرمایه گذاری روی خودتان، نیازمند تلاش و عزم راسخ است. شما می توانید هر کاری که مغزتان را مجاب به آن کنید، انجام دهید؛ اما لازمه‌ی دست یابی به رؤیاهایتان، توانایی رو به رو شدن با ترس‌هایتان است. شاید واهمه داشته باشید از اینکه روی خود سرمایه گذاری کنید؛ اما بدتر از آن، سرمایه گذاری نکردن روی خودتان است؛ زیرا بالاخره یک روز متوجه می شوید زمان، یادگیری و قدرتتان را از دست داده‌اید. تفاوت فردی که هم اکنون هستید و فردی که دلتان می خواهد باشید، اقدامات شماست.

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 11:08:26
دسته بندی ها