جوان‌ترین میلیاردرهای زیر 40 سال

21 خرداد 1400 - 11:00
کار آفرینی - جوان‌ترین میلیاردرهای زیر 40 سال
جوان‌ترین میلیاردرهای زیر 40 سال
امتیاز مطلب: 97%

فوربز لیستی از جوان‌ترین ثروتمندان سال 2017 را کنار هم گرد آورده و آن را با لیست سال‌های قبل مقایسه کرده است. برای آشنایی با این ثروتمندان و نحوه‌ی به دست آوردن ثروتشان در ادامه با یوکن همراه باشید.

شماری از میلیاردرهای زیر 40 در فهرست میلیاردرهای سال 2016 ظاهر شدند.  در سال 2017، تعداد ثروتمندهای جوان با ثروت 10 رقمی در لیست میلیاردرهای جهانی به میزان 10 درصدی از 66 تا 56 کاهش یافته که بخشی از آن به دلیل بازارهای ناپایدار در چین و هند  بوده است. سی نفر از میلیاردرهای جوان ، کارآفرینان خودساخته هستند، تنها یکی از آن‌ها زن است. بیست و سه نفر از میلیاردرها، ثروت خود را در تکنولوژی بیش از هر صنعت دیگری در لیست به دنبال هفت نفر در مراقبت‌های بهداشتی به دست آورده‌اند.

جوان‌ترین میلیاردر جهان در لیست، الکساندرا اندرسن، 20 ساله است. او و خواهرش، کاترینا آندرسن، 21 ساله، در سال 2016 زمانی که پدرشان کنترل شرکت سرمایه گذاری خانواده خود را به خواهران، که سهم هر کدام 1.2 میلیارد دلاری بود سپرد به لیست میلیاردرهای جهان پیوستند.

یکی از بنیان‌گذاران Stripe جان کالیسون، که 26 ساله است، به تازگی خود را در لیست جوان‌ترین میلیاردر خود ساخته شده جای داده. او و برادرش پاتریک کالیسون، 28 ساله، زمانی که Stripe،  استارتاپ پرداختی در ماه نوامبر 2016، 9.2 میلیارد دلار سرمایه به دست آورد دارای ثروت میلیاردی شدند. هر برادر دارای ثروت 1.1 میلیارد دلاری است. جان کالیسون تنها دو ماه جوان‌تر از اوان اسپیگل، یکی از بنیان‌گذاران شرکت Snap است که در گذشته جوان‌ترین میلیاردر خود ساخته بود. اسپیگل و همکارش، بابی مورفی، 28 ساله، اکنون تنها میلیاردرهای زیر 30 سال هستند که یک شرکت تجارت عمومی را در 2 مارس پس از اولین نمایش عمومی اداره می‌کنند. این دو جفت بنیان‌گذاران در کنار هم، تنها چهار نفر در بیست سالگی خود در زمین هستند که ثروت میلیارد دلاری را کسب کرده‌اند.

در حالی که تعداد میلیاردرهای جوان در سال 2017 کاهش یافته، ارزش خالص آن‌ها روی هم از 11.8 میلیارد دلار به 208 میلیارد دلار رسیده است. تقریباً تمام این دستاورد به ثروتمندترین میلیاردر زیر 40 سال، مارک زاکربرگ از فیس بوک مربوط می‌شود که در سال گذشته 11.4 میلیارد دلار ارزش خالص خود را افزایش داد. در سن 32 سالگی، زاکربرگ 44.7 میلیارد دلار پولدارتر از هر کس دیگری در گروه سنی خود است. فوربز ارزش خالص او را 56 میلیارد دلار برآورد کرده است. زاکربرگ دارای یک چهارم مجموع ثروت این میلیاردرهای جوان است و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان را اداره می‌کند. او همچنین پنجمین فرد ثروتمند در جهان است، هرچند که حداقل دو دهه از پنج میلیاردر دیگر در سطح جهانی جوان‌تر است.

ایالات متحده دارای میلیاردرهای جوان بیشتری نسبت به هر کشور دیگر است و 24 نفر از این میلیاردهای جوان (از جمله چهار مهاجر) این کشور را خانه‌ی خود می‌نامند. هفتاد درصد از این جوانان در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کنند. دوازده میلیاردر جوان آمریکایی در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنند و شرکت‌های فن آوری Airbnb، Uber، Instagram، Pinterest و Facebook را تأسیس کرده‌اند. آن‌ها بیش از نیمی از 23 میلیاردر فناوری زیر 40 سال را تشکیل می‌دهند.

در فهرست میلیاردرهای جهانی زیر 40 2017 ده نفر تازه وارد هستند که تعداد این تازه واردها 17 نفر کمتر از سال گذشته بوده است. علاوه بر برادران کولیسون، پنج نفر دیگر نیز وجود دارند که ثروتشان را خود کسب کرده‌اند: میلیاردر توزیع گاز زو ییفنگ، کوین سیستروم از اینستاگرام، کارآفرین پرداخت قبض تلفن همراه هند ویجای شارما، میلیاردر قطعات خودرو چینی لیو روئوپن و بازی موبایل چینی شو بو. در سوئد خواهران، کاترینا مارتینسون و لوییس لیند، پس از به ارث بردن 14٪ سهام شرکت سرمایه گذاری خانواده خود، با ثروت هر کدام 1.1 میلیارد دلار به لیست پیوستند. برین شفیلد آمریکایی ، 38 ساله زمانی که چاه های قدیمی که پدربزرگش در تگزاس به منظور یافت انرژی پارسیلی کنده بود را به دست گرفت و پس از اینکه سهمیه انرژی پارسلی در سال 2016، 94 درصد افزایش یافت وارد لیست شد.

تنها یک چهارم میلیاردرهای زیر 40 سال زن هستند و تنها یکی از این زنان میلیاردر خود ساخته است - تازه وارد چینی ژو که شرکت انرژی شرقی واردات و توزیع گاز مایع را اداره می‌کند. یک زن جوان در این لیست کم است: بنیان‌گذار Theranos الیزابت هولمز. فوربز برآورد ارزش خالص او را از 3/3 میلیارد دلار فرد آخر لیست در میلیاردرها به صفر در ماه ژوئن 2016 برآورد کرد. این سقوط پس از آنکه استارتاپ آزمایش خون او، با اتهاماتی مبنی بر اینکه محصولاتش کار نمی‌کند و تحقیقات مقامات فدرال رو به رو شد حاصل شد. ثروتمندترین میلیاردر زن زیر 40 سال، یانگ هویان، وارث چینی است که 55 درصد سهام خود را در باغبانی کشور از پدرش به ارث برده؛ ثروت این 35 ساله 9 میلیارد دلار است.

ده نفر از جوان‌ترین میلیاردرهای سال 2016 در سال گذشته 40 ساله شدند، این افراد شامل جک دورزی، مدیر عامل توییتر و Square و تراویس کالانیک، مدیر عامل اوبر می‌شوند. 10 نفر دیگر از این لیست حذف شدند.این حذف شدگان به طور عمده در آسیا، زمانی که ثروتشان به زیر 1 میلیارد دلار کاهش یافت از لیست خط خوردند. این میلیاردرها شامل بنیان‌گذاران Flipkart بینی بانسان و ساچین بانسال و مدیر عامل شرکت Didi Kuaidi چنگ وی، می‌شوند.

 

منبع: Forbes

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-06-12 00:19:35
دسته بندی ها