تقویم تاریخ - 3 اردیبهشت

3 اردیبهشت 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 3 اردیبهشت
تقویم تاریخ - 3 اردیبهشت
امتیاز مطلب: 93%

تولد ماکس پلانک فیزیکدان آلمانی

ماکس پلانک - پدر نظریه کوانتوم

ماکس کارل ارنست لودویگ پلانک فیزیکدان آلمانی، 23 آوریل 1858م. در کیل متولد شد. او را به عنوان "پدر نظریه کوانتوم" می شناسند.

تولد سرگی پروکفیف آهنگساز روس

سرگی پروکفیف

سرگئی سرگئیه‌ویچ پروکفیِف آهنگساز و پیانیست مطرح روس در 23 آوریل 1891م. در سونتسووکا در اوکراین متولد شد. داستان پیتر و گرگ یکی از نخستین آثار او پس از بازگشت بود که آن را به موسیقی تبدیل کرد و در مدت کوتاهی به موفقیت زیادی دست یافت.

تولد شرلی تمپل هنرپیشه آمریکایی

شرلی تمپل

شرلی تمپل هنرپیشه و دیپلمات آمریکایی در 23 آوریل 1928 در سانتا مونیکای کالیفرنیا متولد شد. وی در کودکی به خاطر ایفای نقش در فیلم "چشمان روشن،هایدی" به شهرت رسید.

تولد مایکل مور مستند ساز آمریکایی

مایکل مور - مستند ساز آمریکایی

مایکل مور مستند ساز آمریکایی در سال 1954 در فلینت میشیگان به دنیا آمد. وی مستند هایی چون " فارنهایت9/11" کارگردانی کرده است.

مرگ ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی

ویلیام شکسپیر

ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی در 23 آوریل 1616 در زادگاهش چشم از جهان فرو بست. بسیاری از ادیبان وی را بزرگ ترین نویسنده به زبان انگلیسی دانسته اند.

روز بزرگداشت شیخ بهایی

بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی حکیم، عارف، منجم، ریاضیدان، شاعر، ادیب و مورخ ایرانی که در حدود 95 کتاب در زمینه های سیاست، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی ، هنر و فیزیک تالیف کرده است. به پاس خدمات وی در ستاره شناسی، یونسکو در سال 2009م. که مصادف با سال نجوم بود نام وی را در لیست مفاخر ایران ثبت کرد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-22 09:24:16
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها