از این بازی ذهن استفاده کنید تا به اهداف خود برسید

21 خرداد 1399 - 6:00
انگیزشی - از این بازی ذهن استفاده کنید تا به اهداف خود برسید
از این بازی ذهن استفاده کنید تا به اهداف خود برسید
امتیاز مطلب: 94%

احتمال دستیابی به موفقیتتان را با تغییر ذهنیت افزایش دهید. جیم استون دارای دکترای فلسفه، که توسعه‌دهنده برنامه کاربردی و کارگاه بهره وری شخصی است، می‌گوید در زمینه هدف بهبود شخصی، ارزیابی استراتژیک احتمال موفقیت شما می‌تواند یک ویژگی انگیزه بخش بزرگ باشد. در ادامه با یوکن همراه باشید.

ذهن انسان بسیار پیچیده است و اضافه کردن عادت‌های جدید به آن می‌تواند کاری سخت و طاقت‌فرسا باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که می‌خواهید کار جدیدی را شروع کنید اما تفکرات منفی و ترس از شکست مانع از آن می‌شود که شما به کار خود ادامه دهید. اما می‌توان با استفاده از شیوه‌ای خاص ذهن را وادار کرد تا عادت‌های جدید را قبول کرده و یا عادت‌ها بد قبلی را کنار بگذارد.

فرض کنید که می‌خواهید سیگار کشیدن را کنار بگذارید (یا هر عادت بد دیگری را)؛ شما به طور معمول فکر می‌کنید که، اگر من سیگار بکشم، شکست خورده‌ام، اما اگر شما ذهن خود را باز کرده و به شیوه‌های زیادی که می‌توانید با آن‌ها سیگار نکشید بیندیشید، شما موفقیت را قابل قبول‌تر و امکان‌پذیرتر خواهید دید. برای مثال، من به جای سیگار کشیدن به شنای سوئدی می‌پردازم، من به جای سیگار کشیدن مجله می‌خوانم و یا من به جای سیگار کشیدن قهوه می‌نوشم. به عبارتی دیگر، تنها یک راه برای شکست و چندین راه برای موفقیت وجود دارد. احتمال موفقیت شما به نظر بسیار قوی‌تر است و شما توانایی پیشگویی خود را برآورده می‌کنید.

این‌گونه ذهنیت می‌تواند به شما کمک کند تا یک عادت مثبت مانند 20 دقیقه در روز ورزش کردن را در خود نهادینه کنید. به شکست به عنوان اینکه شما در روز 20 دقیقه ورزش نکنید، نگاه کنید. سپس بسیاری از نتایج مطلوب را در نظر بگیرید (من 20 دقیقه در زمان نهار پیاده‌روی خواهم کرد، من قبل از صبحانه در کوچه به آرامی می‌دوم، من برای رفتن به کنسرت و یا برنامه طنز موردعلاقه‌ام دوچرخه سواری خواهم کرد و یا من در حالی که در باشگاه بر روی تردمیل می‎‌دوم کارهایم را در ذهنم بررسی خواهم کرد. با این‌گونه ذهنیت‌ها اراده شما و شانس شما برای موفقیت افزایش خواهد یافت.

بیایید با ذهن خود با استفاده از این ترفند بازی کنید.

منبع: Success

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-09 16:09:43
دسته بندی ها