تقویم تاریخ - 17اردیبهشت

17 اردیبهشت 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 17اردیبهشت
تقویم تاریخ - 17اردیبهشت
امتیاز مطلب: 90%

تولد اصغر فرهادی کارگردان ایرانی

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ایرانی، 17 اردیبهشت 1351ش. در خمینی شهر اصفهان دیده به جهان گشود. وی در سال 2012م. برای فیلم "جدایی نادر از سیمین" برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و برنده جایزه گلدن گلوب در سال 2016م. و جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را برای فیلم "فروشنده" در سال 2017م. و جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان برای همین فیلم را کسب کرد. فرهادی همچنین برنده 3 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر (1384،1387،1389)، خرس نقره ای بهترین کارگردانی جشنواره فیلم برلین برای فیلم "درباره الی" و خرس طلایی جشنواره فیلم برلین را برای فیلم "جدایی نادر از سیمین" از آن خود کرده است. از دیگر افتخارات این نابغه فیلمسازی، نشان "لژیون دونور" (نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه) در سال 2014م. ، جایزه "سزار"، جایزه مستقل "اسپریت"، جوایز "بودیل" و  در نهایت رتبه چهارم تأثیر گذارترین شخصیت سال 2012م. در میان 100 شخصیت سال از نگاه مجله تایم را به خود اختصاص داد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری اصغر فرهادی روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری اصغر فرهادی

تولد پیوتر ایلیچ چایکوفسکی آهنگساز روسی

چایکوفسکی

پیوتر ایلیچ چایکوفسکی موسیقیدان و آهنگساز روس، 7 می 1840م. در وتکینسک روسیه چشم به جهان گشود. وی که از کودکی پیانو را برای نواختن انتخاب کرده بود، توانست در طول فعالیت هنری خود، باله ها، اپراها، اوورتورها، کنسرتوها و سمفونی های زیبایی را ساخته است که از میان آنها می توان به سمفونی "پاتتیک" اشاره کرد.

تولد یوهانس برامز آهنگساز آلمانی

یوهان برامز

یوهانس برامز موسیقیدان و آهنگساز(سبک رمانتیسم)،7 می 1833م. در هامبورگ متولد شد. موسیقیدانان از او به همراه "یوهان سباستین باخ" و "لودویک فان بتهوون" به عنوان سه آهنگساز بزرگ تمام دوران یاد می کنند.

تولد گری کوپر هنرپیشه آمریکایی

گری کوپر

فرانک جیمز «گری» کوپر هنرپیشه نام آشنای آمریکایی، 7 می 1901م. در هلنا ایالت مونتانا متولد شد. وی که بیشتر در فیلم های وسترن به ایفای نقش پرداخت، 2 بار برنده جایزه اسکار و 1 بار موفق به دریافت اسکار افتخاری گردید.

درگذشت آنتونیو سالیری موسیقیدان ایتالیایی

آنتونیو سالیری

آنتونیو سالیری نوازنده و موسیقیدان ایتالیایی، 7 می 1825م. در شهر وین در 74 سالگی درگذشت. وی که اپراهای زیادی در سه زبان نوشته و نقش بسزایی در موسیقی اپرایی بعد از خود به جای گذاشته، معلم موسیقیدانان بزرگی همچون "فرانس لیست"، "فرانتس شوبرت" و "لودویگ ون بتهوون" بوده است.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-06 09:59:40
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها