تقویم تاریخ - 18اردیبهشت

18 اردیبهشت 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 18اردیبهشت
تقویم تاریخ - 18اردیبهشت
امتیاز مطلب: 98%

تولد انریکه ایگلسیاس خواننده اسپانیایی

انریکه ایگلسیاس

انریکه میگل ایگلسیاس پریسلر خواننده، ترانه سرا، بازیگر و تهیه کننده اسپانیایی، 8 می 1975م. در مادرید متولد شد. وی که پسر خولیو ایگلسیاس خواننده بین المللی است و با لقب "سلطان موسیقی پاپ لاتین" شناخته می شود امروز 43 ساله شد.

تولد روبرتو روسلینی کارگردان ایتالیایی

روبرتو روسلینی

روبرتو روسلینی کارگردان مشهور ایتالیایی، 8 می 1906م. در رم به دنیا آمد. روسلینی از پایه گذاران "نئورئالیسم" در سینمای ایتالیا محسوب می شود و کارگردانان مشهوری را پس از خود دنباله روی خویش گرداند. از او همچنین به عنوان "پدرخوانده ی موج نو"  سینمای فرانسه یاد می شود.

تولد دیوید آتنبرو مستند ساز بریتانیایی

دیوید آتنبرو - مستندساز BBC

سر دیوید فردریک اتنبرو مستند ساز و پردازنده مشهور بریتانیایی، 8 می 1926م. در لندن متولد شد. وی به خاطر ساخت مستند های خود در شبکه بی بی سی جوایز  والقاب متعددی همچون نشان شوالیه از ملکه انگلستان و جوایز بفتا را از آن خود کرده است. وی همچنین عضو انجمن سلطنتی جغرافیای بریتانیاست امروز 92 ساله شد.

درگذشت راجر ال ایستون مخترع GPS

مخترع GPS

راجر ال ایستون مخترع آمریکایی، 8 می 2014م. در نیو همشایر ایالات متحده در 93 سالگی چشم از جهان فرو بست. شهرت وی به دلیل اختراع سیستم موقعیت یاب جهانی یا GPS می باشد.

درگذشت هری گوردون سلفریج مؤسس فروشگاه زنجیره ای "سلفریجز"

مؤسس فروشگاههای سلفریجز

هری گوردون سلفریج کارآفرین ، بازرگان، نویسنده و مدیر ارشد اجرایی بریتانیایی، 8 می 1947م. به علت سینه پهلو در 89 سالگی در لندن درگذشت. او فروشگاه های زنجیره ای "سلفریجز" را در سال 1909م. تأسیس نمود.

تولد آنری دونان بنیانگذار کمیته بین المللی صلیب سرخ

بنیانگذار صلیب سرخ - ژان آنری دونان

ژان آنری دونان تاجر و فعال اجتماعی سوییسی، 8 می 1828م. در ژنو چشم به جهان گشود. وی در سال 1859م. و طی یک سفر تجاری، مشاهدات خود از وقایع بعد از جنگ سولفرینو میان اتریش و ایتالیا در کتاب خاطره ای از این جنگ ثبت کرد که همین کتاب سر منشأ تشکیل "کمیته بین المللی صلیب سرخ" در سال 1863م. و همچنین "قرارداد ژنو" درسال 1864م. گردید. دونان به همراه "فردریک پسی" موفق به دریافت اوّلین جایزه صلح نوبل گردید.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-04-28 16:23:28
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها