تقویم تاریخ - 20 اردیبهشت

20 اردیبهشت 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 20 اردیبهشت
تقویم تاریخ - 20 اردیبهشت
امتیاز مطلب: 94%

تولد دنیس برکمپ فوتبالیست هلندی

برگکمپ

دنیس نیکولاس برکمپ فوتبالیست هلندی، 10 می 1969م. در آمستردام متولد شد. این مهاجم باهوش و هنرمند هلندی در زمین فوتبال، امروز 51 ساله شد.

تولد توماس لیپتون موسس شرکت لیپتون

توماس لیپتون - مؤسس چای لیپتون

توماس جانستون لیپتون کارآفرین، بازرگان و دریانورد اسکاتلندی، 10 می 1850م. در گلاسکو متولد شد. محصول وی به سرعت در ایالات متحده به موفقیت دست یافت و در پی آن، از ملکه ویکتوریا لقب شوالیه و در 48 سالگی لقب "سر" را دریافت کرد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری توماس لیپتون روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری توماس لیپتون

تولد فرد اَستیر هنرپیشه آمریکایی

فرد آستر

فرد اَستیر رقصنده و طراح رقص، خواننده و بازیگر آمریکایی، 10 می 1899م. در نبراسکا دیده به جهان گشود. وی در طی 76 سال فعالیت در صنعت فیلم سازی، 31 فیلم موزیکال ساخت و از طرف مؤسسه فیلم آمریکا عنوان پنجمین ستاره بزرگ در تمام دوران ها در صنعت فیلم سازی را از آن خود کرد. فعالیت او در هنر رقص، بسیاری از طراحان رقص، همچون مایکل جکسون را تحت تاثیر قرار داد.

تولد سیسیلیا پین گیپچکن اخترشناس بریتانیایی

سیسیلیا پین گیچکین

سیسیلیا پین گیپچکن دانشمند اخترشناس بریتانیایی، 10 می 1900م. در وِندُوِر انگلستان متولد شد. او با بررسی و مطالعه به ماهیّت هیدروژنی ستارگانی مانند خورشید پی برد. در ابتدا هنری نوریس راسل این نظریه را خطایی آشکار قلمداد کرد اما در نهایت مشخص شد که حق با سیسیلیا بوده است.

تولد دیوید اُ سلزنیک تهیه کننده سینما

دیوید اُ سلزنیک

دیوید اُ سلزنیک تهیه کننده آمریکایی، 10 می 1902م. درپیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا متولد شد. وی فیلم های موفقی را تهیه کرده است که از جمله آنها می توان به "بر باد رفته" اشاره کرد. وی علاوه بر استودیو فیلم سازی معتبرش و دادن وام به ستاره های سینما توانست استعداد های هنری جدیدی مانند:"فرد آستر"، "آلفرد هیچکاک"، "اینگرید برگمن"، "کاترین هپبورن" و ... را به دنیای سینما معرفی کرد.

تولد میوچا پرادا طراح مد ایتالیایی

پرادا

میوچا پرادا طراح مد و کارآفرین میلیاردر ایتالیایی، 10 می 1949م. در میلان متولد شد. این زن موفق که طراح ارشد برندهای "پرادا" و "میو میو" می باشد امروز 71 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری میوچا پرادا روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری میوچا پرادا

تولد بونو خواننده ایرلندی

بونو - خواننده U2

پل دیوید هیوسن خواننده ایرلندی گروه "U2"، در 10 می 1960م. در دوبلین متولد شد. در سال 2006م. مجله تایم وی را به خاطر تلاش های انسان دوستانه و صلح طلبانه اش در لیست 100 شخصیت تاثیرگذار جهان قرار  داد. "بونو" امروز 60 ساله شد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-09 11:45:48
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها