سلیمانی بنیان‌گذار سولیکو (کاله) کسب‌وکاری همپای صادرات نفت

29 شهریور 1399 - 6:15
بیوگرافی - سلیمانی بنیان‌گذار سولیکو (کاله) کسب‌وکاری همپای صادرات نفت
سلیمانی بنیان‌گذار سولیکو (کاله) کسب‌وکاری همپای صادرات نفت
امتیاز مطلب: 94%

ایران کشوری است پر از ایده های ناب و افرادی که نه تنها به سود خود فکر می کنند بلکه می خواهند با ایجاد اشتغال و صادرات رونق اقتصادی را به جامعه ی خود تزریق کنند، با تمام سختی ها و مشکلاتی که در سال های اخیر برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به وجود آمده است همچنان کسانی هستند که می خواهند در این راه بدرخشند و گوشه ای از آینده ی ایران را رقم بزنند. صادرات غیر نفتی یکی از اولویت های هر کشور در حال توسعه ای قلمداد می شود چرا که وابستگی به نفت نه تنها برای اشتغال زایی سودی ندارد بلکه موجب رخوت در بازار آن کشور نیز می شود.

غلامعلی سلیمانی متولد شهر بهارنارنج، آمل به سال 1325 است، او که با تحصیل در رشته ی ریاضی، هوش و ذکاوت خود را به درستی در جاده ی ایجاد شغل و بازاریابی بکار انداخته است در طول دوران تحصیل همیشه با کار کردن سعی داشته تا مخارج تحصیل خود را فراهم آورد. از فروشگاه لوازم یدکی خودرو، ساندویچی و تدریس همه را از سر گذراند وام می گرفت و شروع به بنای کارخانه ی تولیدی می کرد اما هر بار همه ی درآمدهایش صرف بدهی ها می شد. تا بالاخره در دهه 50 توانست اولین شرکت خود را به همراه یک تبعه ی هندی آمریکایی ثبت کند، اولین قدم همان سخت ترین قدم! در سال های بعدی یک دفتر از خواهر خود اجاره کرد و توانست به صورتی مستقل ادامه ی کار دهد، عرضه ی کالباس و سوسیس در این شرکت را اولویت قرار داد و توانست بعد ها با میکائیلیان به همکاری پرداخت، در زمان انقلاب افرادی نبودند که جرئت ریسک سرمایه گذاری را داشته باشند حتی بانک ها هم وام نمی دادند، اما آشنایی او با صنعت سوسیس و کالباس موجب شد تا کارش رونق بگیرد، در همین حین با سفری به جنوب تجربه ای جدید کسب کرد آن هم تولید ماهی بسته بندی بدون استخوان تمام این ها در حالی اجرایی بود که او می خواست یک شرکت واحد را تاسیس کند، در سال 1370 سولیکو تصمیم به یک ریسک بزرگ کرد، تاسیس شرکتی با هدف تولید لبنیات، کاله!

کاله متولد عید سال 69 است، زمانی که غلامعلی سلیمانی به شهر زادگاهش بازگشت و با استفاده از تجربه ی خود یکی از دوستانش را مجاب کرد تا با جمع آوری شیر بتوانند ماست و شیر را تهیه کنند و به فروش برسانند. این روند رو به رشد همچنان ادامه داشت تا جایی که او تصمیم گرفت نوآوری دیگری را تجربه کند، با وارد کردن دستگاه های ساخت پنیر تنوع محصولات کاله را بیشتر کرد و توانست سودی خوبی را نصیب کمپانی خود کند، در آن زمان وارد کردن یک دستگاه از خارج از کشور به دلیل تحریم ها به آسانی صورت نمی گرفت. یکی از سیاست های اصلی غلامعلی سلیمانی ارتباط موثر و درست او با دیگر شرکت های خارجی و رقیب هستند که توانسته از تجربیات و بازار هدف آن ها در راه موفقیت خود استفاده کند.

غلامعلی سلیمانی یک ایرانی و ایران دوست درجه یک است، او با اینکه می تواند با سرمایه ی خود در هرجایی از دنیا به سوددهی برسد اما ترجیح می دهد برای ایران و جوانان ایرانی شغل ایجاد کند، او علاقمند به کارهای سیاسی نیست اما هدفش ایجاد یک روحیه ی تیمی در کارهایش است، ایجاد یک تیم ورزشی به اسم هولدینگ کاله خود نشان دهنده ی این موضوع است. او متعقد است اگر چرخ صعنت به دست افرادی با ایده های نو بچرخد مردم جامعه در راحتی زندگی می کنند. در برهه ای که تورم و مشکلات اقتصادی موجب تعطیلی چندین برند شده اند غلامعلی سلیمانی هدف خود را عرضه ی سولیکو و کاله در بورس لندن می داند و تمام تلاش خود را در این راه انجام می دهد، او جز صادر کنندگانی است که موفق به دریافت تندیس صادرکننده ی ممتاز و نمونه شده است. هدف من تولید من است، یکی از جملاتی که با آشنایی با غلامعلی سلیمانی بارها آن را خواهید شنید، در دوره ای این هدف را می شنوید که میدان تولید و مصرف به یک میدان جنگ برای سود به هر قیمتی تبدیل شده است، اما سلیمانی هیچگاه کیفیت را فدای سود بیشتر نمی کند.

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 15:57:34
دسته بندی ها