افراد موفق چطور با اعتماد به نفس بیشتری دیده می‌شوند؟

14 اردیبهشت 1400 - 11:00
انگیزشی - افراد موفق چطور با اعتماد به نفس بیشتری دیده می‌شوند؟
افراد موفق چطور با اعتماد به نفس بیشتری دیده می‌شوند؟
امتیاز مطلب: 91%

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین راه رسیدن به موفقیت ، اعتماد به نفس است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، معمولاً افرادی که در امور روزمره خود شایستگی بیشتری از خود نشان می دهند از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند. این افراد باعث ارتقا موقعیت اجتماعی خود می شوند و به مرور زمان نفوذ قابل توجهی در بین مردم پیدا می کنند؛ به‌عنوان مثال گاهی ممکن است برای صحبت کردن به‌صورت رودررو با کسی اعتماد به نفس لازم را نداشته باشید، اما باز می توانیم این شانس را به دست بیاورید که با اعتماد به نفس به نظر برسید. با یوکن همراه باشید.

شما باید قبل از گفتن هر کلمه‌ای با استفاده از زبان بدن ، اعتماد به نفس خود را نشان دهیم که برای انجام این کار باید روی وضعیت فیزیکی خود تمرکز داشته باشیم. این موضوع باعث می شود تا همه به چشم یک فرد موفق به ما نگاه کنند.

و اما 8 روش ساده‌ای که افراد موفق جامعه با انجام دادن آن‌ها باعث قوای اعتماد به نفس خود می‌شوند :

1- تماس چشمی

برای برقرار کردن ارتباط میان خود و دیگران کافی است تماس چشمی برقرار کنیم؛ یعنی به هنگام صحبت کردن با شخصی به جای نگاه کردن به محیط و افراد پیرامون خود ارتباط چشمی را با شخص مقابل خود حفظ کنیم تا با این کار فرد احساس مهم بودن پیدا کند و در مقابل محبوبیت خود را دو چندان کنیم.

2- دست دادن

دست دادن نیز آداب خاص خود را دارد؛ به طوری که در هنگام روبرو شدن با دیگران برای دست دادن پیش قدم شویم. چرا که محکم دست دادن به معنای سلام کردن هم هست، پس بهتر است آداب دست دادن را به خوبی یاد بگیریم.

دست دادن - افراد موفق - اعتماد به نفس

3-دست گذاشتن روی شانه

همیشه برای نشان دادن و حفظ اعتماد به نفس خود علاوه بر دست دادن می توانیم دست دیگر خود را خیلی آرام و دوستانه بر روی شانه شخص مقابل بگذاریم. در واقع با این کار خود احساس خون گرمی خود را نیز به شخص منتقل می کنیم.

این نوع رفتار شاید در نظر خیلی از افراد که شما نسبت به آن‌ها جوان‌تر هستید جسورانه به نظر برسد اما برای به دست آوردن یک پیشرفت شغلی چشمگیر باید درست همانند یک رهبر رفتار کنید. لمس کردن شانه هم اعتماد به نفس و رهبری شما را نشان می دهد. یادتان باشد حس رهبری نباید طوری به شخص مقابل القا شود که با اعمال سلطه اشتباه گرفته شود.

4-درست ایستادن

درست ایستادن هنگام صحبت کردن با شخص یا اشخاص نقش به سزایی دارد چرا که با صاف ایستادن نشان می دهیم با آن‌ها ارتباط برقرار می کنیم، به مشارکت در بحث مورد نظر تمایل داریم و یک شنونده معمولی نیستیم و با مهارت خوب گوش کردن به خوبی آشنایی داریم.

5-هر دو پا را روی زمین بگذارید

 در عموم سخنرانی کردن نیازمند آرامش خاصی است که این آرامش باید به حضار جمع به خوبی منتقل شود. با گذاشتن یک پا روی پای دیگر و یا در حالت ایستاده انداختن وزن تان بر روی یکی از پاها فردی ناآرام و عصبی نشان داده می شوید.

6-استفاده از دست‌هایتان

از اینکه از دستان خود در سخنرانی‌هایتان استفاده کنید نترسید. با بزرگ کردن خود و استفاده درست و به جا از میز جلسه‌ای که در اختیارتان قرار داده‌اند می توانید فضای بیشتری را تحت تاثیر خود قرار داده که این حرکت مستلزم این است با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسید. لازم بذکر است از حرکات سریع دست‌ها هم دوری کنید تا بی‌نظم به نظر نرسید.

استفاده از دستها - افراد موفق

7-دست‌هایتان سپر محافظ نیستند

دست به سینه ایستادن گویای شرکت در مراسم ترحیم است. آراسته ایستادن احساس خوشایندی در شنونده به وجود می آورد، با پوشش یا حفاظت بخشی از بدن خود را عصبی نشان می دهید. همیشه سعی کنید اگر روی سن هستید، دست‌های خود را باز نگه دارید چراکه بسته نگه داشتن دست‌هایتان شما را فردی مضطرب و کناره گیر نشان می دهد، اما اگر به صورت رودررو با کسی صحبت می کنید دست‌ها را کمی پایین تر از سینه خود نگه دارید. اگر هم در جلسه هستید دستان خود را روی میز بگذارید.

8- کنار بقیه بنشینید

اگر شما را به یک جلسه دعوت کرده‌اند پشت میز بنشینید، شاید این تنها فرصتی باشد که شما بتوانید در گفت و گو شرکت کنید و تنها فرصتی باشد برای دیده شدنتان و پیشرفت آینده‌تان.

سخن آخر

شاید بیشتر اوقات احساس کمبود اعتماد به نفس به سراغتان بیاید اما یک رهبر خوب این موضوع را می داند که حتی اگر در آن زمان اعتماد به نفس لازم را ندارد طوری وانمود کنند که اطرافیان با خودشان هم عقیده نباشند تا این فرصت را به خود بدهند دوباره بتوانند این حس را در خود ایجاد کنند.

 

منبع: Forbes

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-05 01:37:00
دسته بندی ها