تقویم تاریخ - 22 اردیبهشت (روز زنان موفق)

22 اردیبهشت 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 22 اردیبهشت (روز زنان موفق)
تقویم تاریخ - 22 اردیبهشت (روز زنان موفق)
امتیاز مطلب: 97%

تولد فلورانس ناینتینگل بنیانگذار پرستاری مدرن

بنیانگذار پرستاری مدرن - فلورانس نایتینگل

فلورانس ناینتینگل پرستار، ریاضیدان و آماردان بزرگ انگلیسی، 12 می 1820م. درفلورانس دیده به جهان گشود. "بانوی چراغ به دست" لقبی بود که به وی به دلیل تحمل بی خوابی در طول شب و درمان و تیمار بیماران و سربازان داده شد. در سال 1860م. وی نخستین مدرسه عالی آموزش پرستاری را در بیمارستان سن توماس لندن راه اندازی و مدیریت کرد.

تولد کاترین هپبورن بازیگر آمریکایی

کاترین هپبورن - رکورددار دریافت جایزه اسکار

کاترین هوتون هپبورن بازیگر آمریکایی، 12 می 1907م. در کنتیکت متولد شد. وی که یک نماد مد در زمان خود بود، با دریافت 4 جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و 2 اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن، رکورد دار دریافت جایزه اسکار است.

تولد دوروتی هاجکین شیمیدان انگلیسی

دوروتی هاجکین

دوروتی مری هاجکین شیمیدان انگلیسی، 12 می 1910م. در قاهره چشم به جهان گشود. از خدمات ارزشمند این دانشمند برجسته می توان به تصدیق ساختار مولکولی پنی سیلین، تعیین ساختار مولکولی ویتامین B12 و کشف ساختار سه بعدی مولکول انسولین اشاره کرد. وی برای تعیین ساختار مولکولی ویتامین B12 موفق به دریافت جایزه نوبل شیمی در سال 1969م. گردید. وی در طول حیات پر بارش چندین جایزه و مدال بین المللی برای خدمات با ارزش خود به علم شیمی کسب کرد.

تولد مری کی اش بنیانگذار برند "Mary Kay"

مری کی اش

مری کی اش کارآفرین و بنیانگذار برند لوازم آرایشی مری کی، 12 می 1915م. در تگزاس متولد شد. وی که از آغاز زندگی اش دشواری و سختی زیادی را تحمل کرده بود توانست در سال 1963م. برند خود را با موفقیت چشمگیری راه اندازی کند.برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری مری کی اش روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری مری کی اش

تولد حسین رضا زاده قهرمان سنگین وزن المپیک

حسین رضازاده

حسین رضازاده 22 اردیبهشت 1357ش. در اردبیل متولد شد. وی در المپیک 2000 سیدنی و 2004 آتن قهرمان المپیک در رشته وزنه برداری در دسته سنگین وزن گردید.

تولد مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی

مریم میرزاخانی

مریم میرزاخانی ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد 22 اردیبهشت 1356م. در تهران متولد شد. میرزاخانی در سال 2014م. به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برندهٔ مدال فیلدز شد، که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی تنها زن و اولین ایرانی برندهٔ مدال فیلدز است. زمینهٔ تحقیقاتی او مشتمل بر نظریه تایشمولر، هندسه هذلولوی، نظریه ارگودیک و هندسه هم‌تافته بود. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری مریم میرزاخانی روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری مریم میرزاخانی

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-11 10:26:30
  • نظرات
تصویر آواتار سعید کاتبی
   سعید کاتبی

مطالب عالیست.بعضی لینک ها را نمیتوان وارد شد.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها