بهره‌وری بالا با سرگرمی‌های جذاب

30 خرداد 1399 - 6:00
انگیزشی - بهره‌وری بالا با سرگرمی‌های جذاب
بهره‌وری بالا با سرگرمی‌های جذاب
امتیاز مطلب: 90%

همه‌ی افراد احتیاج به سرگرمی دارند. در واقع این سرگرمی‌ها هستند که باعث ایجاد ذوق و اشتیاق در زندگی می شود و به بهبود آن کمک می کند. سرگرمی‌ها تنوع بالایی دارند مثل آشپزی، نویسندگی، خیاطی، ورزش، باغبانی و... ؛ اما تعداد محدودی از آن‌ها باعث بهبود بهره‌وری در زندگی می شوند. اگر همین حالا هم به این سرگرمی‌های خاص مشغول هستید، این شانس را به خودتان بدهید که آن را به شغل دوم تبدیل کنید و یا اینکه از آن در جهت افزایش کارایی و بهره وری در کارتان استفاده کنید. ما در این مقاله به شما یاد خواهیم داد چطور با ایجاد عادت‌های جدید، باعث توسعه توانایی‌های خود در جهت بهبود مهارت و افزایش بهره‌وری شوید. در ادامه با یوکن همراه باشید.

سرگرمی و افزایش بهره وری

1. آشپزی

سرگرمی که همه‌ی افراد باید آن را در خانه امتحان کنند و کمک زیادی به افزایش بهره وری می کند. آشپزی زندگی کردن در زمان حال را به شما آموزش می دهد و به طور کلی باعث می شود بر روی محصول و یا فرآیندی که انجام می دهید تمرکز کافی داشته باشید. مزیتی که آشپزی دارد این است شما را مجبور می کند برای آن از قبل برنامه ریزی کنید، از طرفی هم با تمرین زیاد شما را قادر می سازد از قبل برای روزهای آینده غذا درست کنید و همین امر موجب افزایش بهره‌وری شما نسبت به گذشته‌تان می شود.

آشپزی و افزایش بهره وری

2. پیاده روی

سرگرمی اساسی برای آن‌هایی است که از سفرهای طولانی، دیدن و تجربه کردن طبیعت لذت می برند. همچنین پیاده روی می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی بهره‌وری شما بگذارد، چراکه پیاده روی ذهن تان را پاک می کند و باعث افزایش تمرکزتان روی زمان حال می شود. علاوه بر این، با پیاده روی به بهبود سلامت جسمانی و استقامت خود کمک شایانی می کنید.

پیاده روی و افزایش بهره وری

3. کشیدن نقاشی

نقاشی کردن باعث ایجاد چشم‌اندازهایی فوق‌العاده در زندگی و موجب شکوفایی جنبه‌های خلاقانه در ذهنتان می شود، اما با این همه تفاسیر شاید خیلی از ما به نقاشی همچون سرگرمی که باعث افزایش بهره‌وری می شود نگاه نکنیم. در حالی که نقاشی کردن این فرصت را به شما می دهد به سراغ اندیشه، خواسته‌ها و احساساتی که در آن شناور هستید بروید و شاید کمک کند بتوانید آن را به یک چیز فیزیکی و یا ملموس ترجمه کنید. الهام بخش بودن نقاشی ممکن است بهره‌وری شما در محیط کارتان را افزایش دهد. پس هر چه سریع‌تر دست به کار شوید و یک قلموی نقاشی بخرید.

نقاشی و افزایش بهره وری

4. مجسمه سازی

ابتدایی‌ترین تصوری که می توان از مجسمه سازی داشت یک سرگرمی برای افزایش بهره‌وری است. این در حالی است که تعداد بسیار کمی از مردم از استانداردهای مجسمه سازی در حد میکلانژ و یا رودین آگاهی ندارند، بهر حال مجسمه سازی این قدرت را به شما می دهد که با موادی که در اختیارتان قرار دارد چیزهایی خلق کنید که موجب شود به فکر ساختن چیزهایی بیشتری باشید؛ حتی اگر مجبور به برداشتن قدم‌های کوچک شوید. مجسمه سازی به شکلی ابتدایی موجب ساختن چیزهای ملموس می شود؛ چیزهایی که محصول خلاقیت محض شماست.

مجسمه سازی و افزایش بهره وری

5. نوشتن

با نوشتن در اوقات فراغت می توانید بسیاری از سرگرمی‌های خود را بارور کنید. نوشتن یکی از شیوه‌های بروز خلاقیت است. این سرگرمی با قدرت خود می تواند به شما کمک کند با انرژی وارد مسیری شوید که به آن علاقه‌مند هستید و در آن مسیر به دنبال افکار، رؤیاها و خواسته‌هایتان باشید. فرقی نمی کند مشغول نوشتن چه چیزی باشید مهم این است مهارت نوشتن به شکوفایی خلاقیت‌ها در شما کمک می کند و تا جایی که ممکن باشد به افزایش بهره‌وری‌تان می پردازد تا سالم شوید.

نوشتن و افزایش بهره وری

6. دویدن

دویدن خود یک فعالیت ورزشی آرام بخش است. دویدن علاوه بر اینکه باعث افزایش بهره‌وری می شود، یکی از بهترین سرگرمی‌هایی است که میتوانید داشته باشید. فعالیت‌های ورزشی تنها به افزایش سلامتی کمک نمی کند بلکه به شما یاد می دهد چگونه به جلو بروید تا با موانع ذهنی که مانع فعالیت‌های شما شده‌اند مقابله کنید.

دویدن و افزایش بهره وری

7. رقصیدن

رقص به عنوان سرگرمی در افزایش بهره‌وری محسوب نمی شود، اما سرسختی و زمانی را که به آن اختصاص می دهید سبب می شود کم‌کم تأثیرش را در افزایش بهره‌وری نشان دهد. رقصیدن کمک می کند بر روی بسیاری از حرکت‌هایتان تمرکز داشته باشید؛ همینطور کارهای روزانه‌تان را با اشتیاق بیشتری انجام دهید. واقعاً ارزش آن را دارد که از رقصیدن به عنوان یک الگو برای دستیابی به بهرهوری بیشتر در امور روزمره خود استفاده کنید.

رقص و افزایش بهره وری

8. یوگا

شما با انجام یوگا به ذهن تان این اجازه را می دهید که خود را از همه‌ی افکار بیرونی پاک کنید و تنها بر روی فعالیت‌های بدنی‌تان متمرکز شوید؛ جالب است بدانید یوگا جزء سرگرمی‌هایی است که بیشترین تأثیر را بر روی بهره‌وری دارد. یوگا به شما کمک می کند برای آینده‌ای بهتر آماده شوید و بهره‌وری بیشتری را تجربه کنید. علاوه بر این یوگا به طور کامل بر روی بدن، تناسب اندام و سلامت روحی و روانی‌تان تمرکز کافی را خواهد داشت.

یوگا و افزایش بهره وری

9. مطالعه کردن

یکی از محبوب‌ترین سرگرمی که در میان همه‌ی مردم دنیا رواج دارد مطالعه کردن است. مطالعه کردن بهره‌وری بالایی دارد، چرا که می توانید خیلی راحت زمان‌های استراحت و بیکاری خود را به این کار اختصاص دهید. مطالعه کردن به یادگیری شما در سرگرمی‌ها، رفتارها و الگوهای جدید کمک می کند که این خود باعث افزایش کارایی در شما می شود.

مطالعه و افزایش بهره وری

10. بازی‌های ویدئویی

شاید این طور به نظر برسد که بازی‌های ویدئویی نوعی وقت تلف کردن است. در صورتی که این طور نیست و آن‌ها با نقشه‌ها و قوانینی که برای خودشان وضع کرده‌اند واقعاً به افزایش بهره‌وری شما کمک می کنند. این نوع بازی‌ها ویژگی‌ها و محاسن تحسین برانگیزی دارند که اصولآ باعث ایجاد انگیزه و بهره‌وری بیشتری در شما می شود که از جمله آن می توان به افزایش تمرکز، عزم، همکاری، کار گروهی و تلاش مجدد در صورت شکست اشاره کرد.

بازی‌های ویدئویی ,افزایش بهره وری

11. باغبانی

به نظر شما چه چیزی آرامش بخش تر از باغبانی است؟ از باغبانی به عنوان روشی برای افزایش بهره‌وری می توان استفاده کرد اما چگونه؟ باغبانی علاوه بر آن که یک سرگرمی لذت بخش و آرامش بخش است به شما کمک می کند بتوانید خود را رها کنید و تمام انرژی تان را برای پیش روی داشتن روزهای سخت حفظ کنید و مسبب این می شود که بیاموزید چگونه پروژهای مختلف گیاهان را به طور هم‌زمان و به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید.

باغبانی و افزایش بهره وری

12. بافندگی

آیا شما هم این طور فکر می کنید بافندگی یک سرگرمی برای افراد سالخورده یا سلبریتی های هالیوود است؟ بافتنی بافتن تقریباً جای خود را دردل بیشتر مردم دنیا باز کرده و روشی مناسب برای تدارک دادن یک هدیه فوق‌العاده است. هدیه‌ای که یک سرگرمی لذت بخش و شیوه‌ای عالی برای افزایش بهره‌وری محسوب می شود. به انگشتانتان اجازه دهید به کار بیفتند چرا که بافتن بافتنی تنها نیازمند مهارت‌های انجام چند کار هم زمان است که نتیجه‌ی آن یک محصول فیزیکی ملموس خواهد بود؛ چیزی که در دنیای کار امروزی به شدت مورد نیاز است.

بافندگی و افزایش بهره وری

13. کار کردن با چوب

سرگرمی جالبی است که باعث افزایش بهره‌وری می شود. در این فعالیت باید به اندازه‌ی کافی تمرکزتان را بر روی چیزی بگذارید که قصد ساختنش را دارید. اینکه شما قصد ساختن چه چیزی را دارید مهم نیست ولی ساختن حتی یک چیز کوچک برای خودتان می تواند به شکل چشمگیری روی افزایش اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد. شاید با تمرکز کافی بتوانید چیزهایی را بسازید که جزئی از نیاز شماست و با این کار به خودتان برای یک زندگی آسان‌تر کمک می کنید و در نهایت افزایش بهره‌وری و خوشحالی شما در زندگی را به همراه دارد.

کار کردن با چوب

14. بازیگری

شاید در نظر شما و یا بعضی از افراد ایفا کردن یک نقش روش خوبی برای افزایش بهره‌وری نباشد، اما سرگرمی جالب و مفیدی می تواند باشد که نباید از آن غافل شد. ولی از نظر گروه دیگری از افراد، بازیگری به تقویت حافظه کمک می کند و باعث می شود فرد مهارت‌های خلاقانه‌ای چون بداهه گویی، داشتن آرامش در شرایط سخت و فکر کردن در شرایط بحرانی را در خود تقویت کند که در نتیجه‌ی بهره‌وری و شایستگی خود را افزایش می دهد.

بازیگری و افزایش بهره وری

15. داشتن رادیوی غیر حرفه‌ای

داشتن رادیوی غیر حرفه‌ای سرگرمی فراگیری نیست؛ ولی هر کسی می تواند نمایش رادیویی یا پادکست خود را در آی تیونز داشته باشد. در قانون پارکینسون به شما می آموزد هنگامی‌که به نوشتن یک برنامه‌ی رادیویی مشغول هستید، خودتان آن را ویرایش، اجرا و تولید می کنید؛ در واقع یاد می گیرید چگونه در زمانی که برایتان مشخص شده کارهایتان را انجام دهید. رادیو روشی برای نشان دادن افکار و صحبت کردن با عموم مردم است که به شما کمک می کند داستان‌های خلاقانه خلق کنید و یا چگونه بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان دهید؛ همه ی این ویژگی‌ها به شما کمک می کند باعث افزایش بهره‌وری‌تان در زندگی شوید.

داشتن رادیوی غیر حرفه‌ای و افزایش بهره وری

16. بدن سازی

آیا به نظر شما بدن‌سازی هم یک سرگرمی اصلی است که باعث افزایش بهره‌وری می شود؟ بدن‌سازی را تنها در صورتی سرگرمی بدانید که عاشق رفتن به باشگاه باشید. در بدن‌سازی می توانید بر روی مواردی چون افزایش قدرت، کنترل و قانونمندی تمرکز داشته باشید. در اصل همین موارد به طور چشمگیری بر روی افزایش بهره‌وری شما مخصوصاً در حوزه‌های مختلفی از زندگی تأثیر بسزایی می گذارد.

بدن سازی و افزایش بهره وری

17. شنا کردن

علاوه بر اینکه شنا کردن به آرامش و افزایش قدرتتان کمک می کند، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی سلامتی شما خواهد داشت. برای افزایش بهره‌وری خود ذهنتان را از افکار منفی پاک‌سازی کنید و تمام نگرانی‌هایتان را در جهت بهره‌وری به کار بگیرید. این به شما کمک می کند پس از خارج شدن از استخر احساس قدرتمندتر شدن داشته باشید؛ احساسی که فواید روانی و جسمانی زیادی در شما خواهد داشت. با این همه دلایل خوبی که از شنا کردن آموختید دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد بخواهید رفتن به آن را به تعویق بیندازید.

شنا کردن و افزایش بهره وری

18. رؤیا پردازی

این آخرین پیشنهاد ما به شماست. رؤیا پردازی خود می تواند به عنوان یک سرگرمی باشد اما شاید خیلی از ما به آن توجه کافی نداشته باشیم. رؤیا پردازی محاسن بسیار زیادی دارد، اما این کار تا جایی مفید است که باید به شکل مرتب رؤیا پردازی کنید. شما با رؤیا پردازی ایده‌هایی را کشف می کنید که هرگز به آن‌ها توجه نکرده‌اید این خود نوعی ایده پردازی هم محسوب می شود. با رؤیا پردازی جنبه‌های خلاقانه‌تان را بیدار می کنید. نتیجه ی جدیدترین مطالعات نشان می دهد، یک چرت کوتاه بیست دقیقه‌ای در روز می تواند به باز شدن ذهن و تقویت حافظه فرد کمک کند. اگر رؤیا پردازیتان با چرت زدن همراه باشد می تواند نتایج بهتری هم داشته باشد؛ ضمن اینکه به شما کمک می کند در طول روز تمرکز بیشتری داشته باشید و با بهره‌وری بیشتری به تمامی کارهایتان برسید.

رؤیا پردازی و افزایش بهره وری

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-15 14:08:38
دسته بندی ها