تقویم تاریخ - 4 خرداد

4 خرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 4 خرداد
تقویم تاریخ - 4 خرداد
امتیاز مطلب: 93%

فتح قله اورست توسط اولین نابینا

اریک واینمایر - اولین نابینای فاتح اورست

اریک واینمایر سخنران انگیزشی و ورزشکار ماجراجوی آمریکایی، اولین فرد نابینایی است که در 25 می 2001م. موفق به صعود به قله اورست شد. عکس واینمایر به عنوان فردی موفق بر روی مجله تایم نقش بست. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری اریک واینمایر روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری اریک واینمایر

تولد ایگور سیکورسکی مخترع بالگرد

ایگور سیگورسکی - مخترع و طراح هلیکوپتر

ایگور ایوانوویچ سیکورسکی مهندس طراحی اکراینی، 25 می 1889م. در کییِف متولد شد. وی در 1913م. هواگرد بال ثابت و در 1914م. نخستین هواپیمای مسافربری طراحی کرد و به پرواز درآورد. وی در سال 1923م. شرکت هوانوردی سیکورسکی را تأسیس کرد و از همان ابتدا از بزرگترین و بهترین تولیدکننده های بالگرد در دنیا تا به امروز بوده است. سیکورسکی در سال 1939م. نخستین هلیکوپتر قابل استفاده را (ووت سیکورسکی vs300) طراحی و پس از اصلاح آن هلیکوپتر "سیکورسکیR4" را تولید کرد که در 1942م. به تولید انبوه رسید.

درگذشت مادام سی.جی.واکر نخستین زن میلیونر آفریقایی-آمریکایی

مادام سی جی واکر - اولین زن میلیونر سیاهپوست

سارا بریدلاو معروف به مادام سی.جی.واکر کارآفرین و نیکوکار آفریقایی-آمریکایی 25 می 1919م. در نیویورک و در 51 سالگی به دلیل نارسایی کلیوی از دنیا رفت. وی با ساخت محلولی خود ساخته مانع از ریزش موی خود شد و پس از اصرار اطرافیانش با تولید انبوه آن به اولین زن ثروتمند آفریقایی-آمریکایی تبدیل شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری این بانوی خودساخته بر روی کلیک زیرکلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری مادام سی جی واکر

درگذشت ناصر ملک مطیعی بازیگر ایرانی

ناصر ملک مطیعی

ناصر ملک مطیعی بازیگر ایرانی 4 خرداد 1397م. در تهران از دنیا رفت. ناصر ملک‌مطیعی دیپلم رشتهٔ تربیت بدنی دانشسرای عالی تهران را داشت و قبل از آن‌که به سینما راه یابد، معلم ورزش دبستان‌های تهران بود. او پس از ورود به سینما و کسب محبوبیت، به فعالیت در تئاتر (از 1335ش.) و دوبلهٔ فیلم (از 1338ش.) نیز پرداخت. پس از انقلاب و تغییر چارچوب‌های حاکم بر سینمای ایران، ملک‌مطیعی، همچون محمدعلی فردین و بهروز وثوقی، جایی در سینمای پس از انقلاب نداشت و زمینهٔ ادامهٔ فعالیت هنری او فراهم نشد. ملک‌مطیعی، پس از انقلاب و تا زمان مرگش، در مشاغلی همچون شیرینی‌فروشی و مشاور املاک فعالیت داشت. او در سال 1361ش. در فیلم سینمایی برزخی ها ودر فیلم نقش نگار در سال 1392ش. ایفای نقش کرد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری ناصر ملک مطیعی روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری ناصر ملک مطیعی

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-20 10:33:33
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها