تقویم تاریخ - 6 خرداد

6 خرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 6 خرداد
تقویم تاریخ - 6 خرداد
امتیاز مطلب: 94%

تولد کیلب برادهم بنیانگذار کارخانه پپسی

کیلب برادهم بنیانگذار کارخانه پپسی

کیلب دیویس برادهم داروساز آمریکایی و مخترع پپسی، 27 می 1867م. در کارولینای شمالی متولد شد. وی اولین بار این نوشیدنی را برای درمان درد معده در سال 1893م. در آمریکا معرفی کرد. نام نوشابه پپسی، از آنزیمی به نام "پپسین" گرفته شده که توسط سلولهای معده ترشح شده و به هضم پروتئین ها کمک میکند. برای مشاهدۀ برند پپسی و تاریخچۀ شکل گیری آن توسط برادهم روی لینک زیر کلیک نمایید.

برند پپسی و تاریخچۀ شکل گیری

آغاز تآسیس شهر سن پترزبورگ به دستور پتر کبیر

تآسیس شهر سن پترزبورگ به دستور پتر کبیر

تأسیس سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه، 27 می 1703م. به دستور پتر کبیر آغاز شد. این شهر پس از ساخت تا سال 1918م. پایتخت روسیه بود. سن پترزبورگ در کناره‌های رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته‌است. بین سالهای 1914م. تا 1924م. پتروگراد نام داشته و در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی به مدت 67 سال (از سال 1924م. تا 1991م.) لنینگراد خوانده می‌شده‌ است.

درگذشت نیکولو پاگانینی نوازنده ایتالیایی

نیکولو پاگانینی نوازنده ایتالیایی

نیکولو پاگانینی آهنگساز ایتالیایی و نوازنده ی ویولن، ویولا و گیتار، 27 می 1840م. در نیس فرانسه در 57سالگی درگذشت. پاگانینی از نامدارترین و بزرگترین نوازندگان تاریخ موسیقی دنیاست. پاگانینی با ابداع تکنیکهای جدید در نوازندگی ویولن توانست گوی سبقت را از نوازنده های نابغه ی پیش از خود(معاصر) همچون رودولف کرویتزر برباید و خود را به عنوان برجسته ترین نوازنده ی ویولون در تاریخ موسیقی معرفی کند.

درگذشت رابرت کخ کاشف بیماری سل

روبرت کخ کاشف بیماری سل

روبرت کخ پزشک و دانشمند آلمانی، 27 می 1910م. در 66 سالگی در شهر بادن بادن آلمان درگذشت. وی که کاشف عامل بیماری "سل" که به افتخارش "باسیل کخ" نامیده شد، در  سال 1905م. جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی به پاس خدماتش را دریافت کرد. میتوانید برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری رابرت کخ روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری رابرت کخ

تولد شهداد روحانی موسیقیدان ایرانی

شهداد روحانی

شهداد روحانی موسیقیدان، آهنگساز، رهبر ارکستر ایرانی 6 خرداد 1333ش. در تهران متولد شد. او رهبری چندین ارکستر سمفونی معتبر را به عنوان رهبر مهمان بر عهده داشته که از آن جمله می‌توان ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونیک مینه‌سوتا، سمفونیک کلرادو، سمفونیک سن دیگو، سمفونیک ایندیاناپولیس، سمفونیک نیوجرسی، سمفونی فیلارمونیک زاگرب، سمفونی جوانان آمریکا را نام برد. وی که در تابستان 1395ش. به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شد امروز 65 ساله شد.برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری شهداد روحانی روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری شهداد روحانی

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-26 11:54:52
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها