ثروتمندترین زنان جهان در سال 2018

21 شهریور 1399 - 6:05
زنان موفق - ثروتمندترین زنان جهان در سال 2018
ثروتمندترین زنان جهان در سال 2018
امتیاز مطلب: 94%

رکورد دیگر سال، برای 3 میلیاردر ثروت کلی زنان میلیاردر جهان را افزایش داده است. 256 نفر از زنان در فهرست میلیاردرهای جهان فوربز در سال 2018 وجود دارند که ارزش خالص دارایی‌های آن‌ها به بیش از 1 تریلیون دلار می‌رسد که این آمار در مقایسه با سال پیش افزایش 20 درصدی داشته است. اگرچه بیشتر زنانی که در این فهرست هستند ثروت خود را به ارث برده‌اند، بیش از یک چهارم از زنان میلیاردر، ثروتشان را با دست رنج خودشان به دست آورده‌اند. تعداد زنانی که ثروتشان را خودشان به دست آورده‌اند به 72 نفر رسیده است که در مقایسه با سال پیش 16نفر افزایش یافته است. برای آشنایی با ثروتمندترین زنان جهان در سال 2018 با یوکن همراه باشید.

آلیس والتون در سال 2018 ثروتمندترین زن جهان به شمار می‌آید و ثروت او از 33.8 میلیارد دلار به 46 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تنها دختر بینان‌گذار والمارت(Walmart) سم والتون، آلیس، به دلیل افزایش 43 درصدی افزایش سهام والمارت، از نفر هفدهم در فهرست میلیاردرهای فوربز به نفر شانزدهم صعود کرد. این خرده‌فروش عظیم در تجارت الکترونیک شانه به شانه آمازون پیش‌ رفته است و اخیرا از یک خط جدید از محصولات آشپزخانه با همکاری شبکه غذایی Buzzfeed، یعنی Tasty خبر داده‌ است. شرکت بنتونویل در ایالت آرکانزاس همچنین قصد دارد در 2000 فروشگاه در سال 2018 از بسته‌های غذا رونمایی کند و چهار برند جدید خصوصی برای پوشاک ایجاد کند.

ثروتمندترین زنان سال 2018 - آلیس والتون

والتون عنوان ثروتمندترین زن جهان را از لیلیان بتانکور وارث لورئال، که در سپتامبر سال 2017 در سن 95 سالگی جان خود را از دست داد، گرفت. تنها فرزند بتانکور، فرانسواز بتانکور-میرز، دومین میلیاردر زن جهان با ارزش خالص 42.2 میلیارد دلار است. این رقم بالاتر از ارزش خالص مادرش در سال گذشته است اما با این‌حال از ثروت والتون کمتر است. میرز 33 درصد از ثروت خود را از سهامش در غول وسایل آرایشی به دست می‌آورد. یوجین شولر پدربزرگ میرز، در سال 1909، 2 سال پس از اینکه این شیمیدان جوان شروع به ساخت رنگ مو تحت نام اورئال کرد، شرکت اورئال را تاسیس کرد. زیر نظر او، تجارت او از فروش رنگ‌ها به آرایشگرها در پاریس به فروش رنگ‌‎ها به افراد مشهور رسید و شولر سهام خود را به دخترش لیلیان که در سن 15 سالگی به عنوان کارآموز به شرکت پیوسته بود، واگذار کرد.

ثروتمندترین زنان سال 2018 - لیلیان بتانکور

در جایگاه سوم سوزان کلاتن قرار دارد که ثروت 25 میلیارد دلاری‌اش را عمدتا مدیون سهم به ارث رسیده‌اش در شرکت خودروسازی بی‌ام‌دبلیو(BMW) است. در حقیقت از ده زن ثروتمند جهان، هشت نفر از آن‌ها ثروت خود را به ارث برده‌اند؛ در حالی که دو نفر از آن‌ها جینا راینهارت از استرالیا که ثروت خود را از سنگ آهن به دست آورده و ابیگیل جانسون از آمریکا که سرپرستی سرمایه‌گذاری فلدیتی را به عهده دارد، کسب و کار خانوادگی خود را به دست گرفته‌اند اما در رشد قابل ملاحظه‌ای کسب و کارهایشان دست داشته‌اند.

برای زنانی که خواهان از صفر شروع کردن و میلیاردر شدن هستند، ایالات متحده و چین کشورهای مناسبی هستند. دو سوم زنان میلیاردر خود ساخته به تنهایی از این دو کشور بر می‌خیزند که در میان آن‌ها دایان هندریکز وجود دارد. دایان هندریکز با شوهر مرحومش، کِن هندریکز، شرکت عظیم سقف سازی ABC Supply را ساخت. ثروتمندترین زن کارآفرین در آمریکا،  کار خود را مزرعه لبنیات والدینش آغاز کرد. او پس از دبیرستان به مجموعه‌ای از شغل‌های عجیب پرداخت و در نوجوانی صاحب اولین فرزند خود شد. او با شوهر سقف‌ ساز خود هنگامی که خانه‌های سفارشی می‌فروخت آشنا شد و این زوج پس از آن بزرگ‌ترین شرکت توزیع‌کننده سقف کشور را به وجود آورند. دایان از زمان مرگ شوهرش در ماه دسامبر سال 2007، امپراتوری بزرگشان را اداره می‌کند. فروش سالانه این شرکت نسبت به دهه گذشته سه برابر شده و به بیش از 8 میلیارد دلار رسیده است.

یکی دیگر از زنان خودساخته ثروتمند که از هیچ شروع کرد و ثروتمند شد، ژو هانگفی از هنگ کنگ است. هانگفی پس از آنکه در دوران کودکی مادر خود را از دست داد و در 16 سالگی مدرسه را ترک کرد، توانست ثروتی 7.8 میلیارد دلاری را به دست آورد. او پس از سال‌ها تجربه در کارخانه‌های مختلف، کسب و کار ساخت لنز ساعت خود را تاسیس کرد و درنهایت به ساخت گلس برای تلفن‌های همراه رو آورد؛ فناوری لنز او اکنون در بورس اوراق بهادار شنژن معامله می‌شود و اپل و سامسونگ به عنوان مشتریان او محسوب می‌شوند. به طور مشابه، ژو شیاوگوانگ نیز به دلیل مشکلات مالی در سن 16 سالگی مدرسه را ترک کرد و با قطار شبانه به شهرهای مختلف می‌رفت و در سراسر کشور جواهر بدلی می‌فروخت. او در سال 1995 با شوهرش یو یونشین، جواهرسازی مبتنی بر ژجیانگ را تاسیس کردند. از آن زمان تا کنون این زوج به ثروت و دارایی‌های خود افزودند. ارزش خالص دارایی‌های او در این فهرست 1.9 میلیارد دلار است.

در مجموع، 42 زن برای اولین بار به فهرست میلیاردرها راه پیدا کرده‌اند که در بین آن‌ها دو مهاجر آمریکایی، جایشری اولال و ارن اوزمن هستند. اولال که ارزش خالص دارایی‌های او 1.3 میلیارد دلار است، در لندن متولد و در هند بزرگ شد و سپس برای تحصیل به دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو و دانشگاه سانتا کلارا رفت. او قبل از پیوستن به شرکت شبکه کامپیوتری Arista Networks، جایی که به در سال 2008 به عنوان مدیر اجرایی آن شرکت درآمد، بیش از 10 سال را در Cisco Systems(سیسکو سیستمز) مشغول به کار بود. ارن اوزمان، اهل ترکیه نیز همچنین برای تحصیل به آمریکا رفت و در سال 1985 در دانشگاه نوادا، رینو، مدرک مدیریت ارشد کسب و کار(MBA) خود را دریافت کرد و سپس به شرکت هوافضا و دفاع سیرا نوادا کورپوریشن (SNC) پیوست. سه سال بعد او و شوهرش، فیت، در سال 1994، شرکت هوافضا و دفاع سیرا نوادا کورپوریشن (SNC) را خریدند و آن شرکت را از یک گروه 20 نفرِ به یک شرکت پیمانکار دولتی با بیش از 3هزار کارمند در 33 نقطه از کشور تبدیل کردند. اوزمن، که ارزش خالص دارایی‌های او 1.5 میلیارد دلار است، رئیس و یکی از صاحبان این کسب و کار خصوصی است.

لینسی اسنایدر، وارث In-N-Out هنگامی که 35 ساله شد و بخش نهایی ارث خود را گرفت، هدیه تولد خوبی را در سال 2017 دریافت کرد. او در سال‌های متمادی به آرامی بخش‌هایی از سهام فست‌فود زنجیره‌ای را دریافت کرد و در حال حاضر صاحب حدود 97 درصد از شرکت فست‌فود در ساحل غربی آمریکا است و ثروت او به 1.2 میلیارد دلار می‌رسد. پدربزرگ و مادربزرگ او هری و استر اسنایدر اولین خدمات سواره همبرگر را در سال 1948 در آمریکا تاسیس کردند و استر تا زمان مرگش در سال 2006، خدمات روزانه In-N-Out را اداره کرد. لینسی که کار خود در شرکت را در سنین نوجوانی به عنوان منابع انسانی و بازرگانی شروع کرد، در سال 2010 رئیس شرکت شد. او از زمانی که اداره شرکت را به دست گرفت، مکان‌های فست‌فود خود را به شهرهایی مانند تگزاس و اورگان گسترش داد.

 

منبع: Forbes

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 16:39:04
دسته بندی ها