اولین روز هفته را با انرژی آغاز کنیم

31 خرداد 1399 - 6:00
انگیزشی - اولین روز هفته را با انرژی آغاز کنیم
اولین روز هفته را با انرژی آغاز کنیم
امتیاز مطلب: 99%

معمولا همه‌ی افراد از اولین روز هفته به عنوان بدترین روز خود یاد می‌کنند؛ اما نمی‌توان این روند روزمره را تغییر داد پس باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کرد و با انجام دادن کارهای ساده در این روز انرژی کل هفته را در خودمان تأمین کنیم. فرض کنید تعطیلات به پایان رسیده و عده‌ای باید به سر کار بروند و یا در کلاس‌هایی حضور پیدا کنند، در واقع شنبه یک آغاز نو در هفته است ولی بدی‌اش این است که باید تا تعطیلات بعدی پنج روز صبر کرد. ما به شما یاد خواهیم داد چگونه شنبه را به دوست‌داشتنی روز هفته تبدیل کنید پس با یوکن همراه باشید.

1. شنبه را با یک کار ساده شروع کنید

طوری روزهای هفته را برای خود برنامه ریزی کنید که برای شنبه ساده‌ترین کارها را در لیست‌تان نوشته باشید. همیشه تکمیل یک کار چنان احساس موفقیتی در فرد ایجاد می‌کند که باعث می‌شود آن شخص با انرژی و انگیزه‌ای دو چندان به ادامه فعالیت خود در هفته بپردازد. وقتی شما انجام تمامی کارهای سخت خود را به شنبه موکول می‌کنید این باور را در خود می‌پرورانید که شنبه همیشه خسته‌کننده ترین روز هفته است؛ چون با برنامه‌ریزی نادرست تمامی کارهای بزرگ را که همگی مستلزم تمرکز اند در این روز انجام داده‌اید و زمان زیادی صرف کرده‌اید، به همین خاطر از لحاظ جسمی و روحی هم به استراحت نیاز دارید؛ اما در این شرایط به تنها چیزی که فکر می‌کنید این است که شنبه خسته‌کننده‌ترین روز هفته است اما واقعیت برنامه‌ریزی نادرست خود شماست.

شنبه - اولین روز هفته - کار خاص - خاص باشید - متفاوت بودن - خاص بودن

در حقیقت اگر کارهایی ساده را انتخاب کنید با کامل انجام دادنشان به آرامش ذهنی سرشار از موفقیت می‌رسید و مسلما وقتی هفته‌ی خود را با چنین احساسی آغاز کنید تا آخر هفته پر انرژی خواهید ماند.

به عنوان مثال: صبح شنبه وقتی از خواب برمی خیزید روز خود را با خوردن یک فنجان قهوه یا چای آغاز کنید، ایمیل‌‌هایتان را چک کنید و سپس با اولویت‌بندی که برای خودتان دارید یکی‌یکی پاسخگو باشید، همین کارهای ساده به راحتی ذهن شما را از تعطیلات خارج و دوباره در جریان فعالیت‌هایی کاری قرار می‌دهد.

2. کارهای چالش‌برانگیز را در اولویت قرار دهید

وقتی از انجام یک کار ساده فارغ و احساس خوشایند از اتمام آن کار را پیدا کردید، دیگر وقت آن است به سراغ کارهای سخت بروید. نگران نباشید و به خود اعتماد کنید هنوز تا پایان روز فرصت دارید، به سراغ کارهای سخت بروید تا با تمام کردن‌شان بار زیادی از روی دوشتان برداشته شود تا دیگر نیاز نباشد بخواهید کل روز خود را با فکر کردن به آن اختصاص دهید.

کارهای چالشی - چالش - چالش برانگیز - شنبه - اولین روز هفته - شنبه پرانرژی

مطمئن باشید داشتن احساسی سرشار از آرامش به شما کمک می‌کند انرژی کل روز را در خود تأمین کنید. همیشه انجام دادن یک سری کارهای ناخوشایند را مدام به تعویق می‌اندازیم ولی اگر حس می‌کنید کاری ندارید بهتر است به سراغ آن‌ها بروید و از اثر منفی که بر ذهنتان حس می‌کنید نجات پیدا کرده و در نتیجه‌ی آن، کیفیت مابقی کارها را تحت تأثیر قرار دهید.

3.  برای از بین نرفتن انرژی‌تان به جنگ با خستگی میان روز بروید

این که اجازه ندهید خستگی وسط روز انرژی‌تان را بگیرد برای تمام روزهای هفته توصیه نمی‌شود اما اهمیت این کار در روزهای شنبه بیشتر است. حتما به این نکته توجه داشته باشید تمام افراد بعد از دو روز تعطیلی و تفریح دوباره باید به حیطه‌ی کاری خود وارد شوند و این کاملا طبیعی است مدیریت ساعت کاری لازم را نداشته باشند؛ پس این اطمینان را به شما می‌دهم با یک وقفه‌ی کوتاه به عملکرد ذهن خود کمک کنید.

مبارزه - مبارزه با خستگی - خستگی وسط روز - خستگی میان روز - شنبه - اولین روز هفته - شروع هفته با انرژی

به عنوان مثال اگر شما در یک اداره و یا شرکت مشغول کارید برای صرف ناهار از پشت میز بلند شوید و کمی متفاوت‌تر عمل کنید و یا در محیط کمی قدم بزنید و استراحت کنید. حتی اگر در منزل مشغول به کار هستید با بیرون رفتن به خود و مغزتان این اجازه را بدهید کمی از کار فاصله بگیرند.

4. شنبه‌ها هم مثل بقیه روزها یک روز معمولی است

این نتیجه و تفکر خود ما انسان‌هاست که از شنبه به عنوان بدترین روز هفته یاد می‌کنیم. در واقع مغز ما به همه چیز آگاه است و بعد از شنیدن هر کلمه‌ای تعیین می‌کند چه روحیه‌‌ای داشته باشیم. پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نسبت به کلمه شنبه احساس بدی پیدا می‌کنید؛ سعی کنید کلمه‌ای جایگزین آن کنید تا با آوردن آن کلمه به جای گفتن کلمه شنبه به اتفاقات مثبت فکر کنید. با این طرز فکر فوق‌العاده شاهد تأثیر شایان آن بر روی روحیه‌تان نیز باشید. همیشه به خاطر داشته باشید این شمایید که کارها را کنترل می‌کنید.

شنبه - اولین روز هفته - شروع هفته با انرژی - شنبه پرانرژی - شروع هفته باانگیزه

بنابراین توصیه ما به شما این است: با فکر کردن به افکار مثبت به راحتی ذهن خود را تقویت کنید اما اگر قادر به پیدا کردن افکار مثبت در خود نیستید با نوشتن جملات انگیزشی به خود کمک کنید تا زمانی که احساس خستگی می‌کنید با یک نگاه به جملات ذهنتان را تقویت کنید. شما با تلاش برای بهتر کردن شنبه‌ها خواهید توانست روی بقیه ایام هفته‌ای که پیش رو خواهید داشت تأثیر بگذارید. پس اول هفته خود را پر انرژی آغاز کنید تا شاهد تأثیر آن روی کل ایام هفته خود باشید.

منبع: forbes

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-20 23:26:57
دسته بندی ها