تقویم تاریخ - 24 خرداد

24 خرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 24 خرداد
تقویم تاریخ - 24 خرداد
امتیاز مطلب: 97%

درگذشت جان لوگی برد مخترع تلویزیون

مخترع تلویزیون

جان لوگی برد مهندس اسکاتلندی و مخترع تلویزیون، 14 ژوئن 1946م. در ساسکس و در 57 سالگی از دنیا رفت. موفقیت‌های جان لوگی برد در توسعه فناوری پخش برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی رنگی جایگاه ویژه‌ای در تاریخ تکامل تلویزیون به وی اعطا کرده است. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری جان لوگی برد روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری جان لوگی برد

تولد آلویز آلزایمر روانپزشک آلمانی

آلویز آلزایمر

آلویز آلزایمر عصب شناس و روانپزشک آلمانی، 14 ژوئن 1864م. در مارکت برایت متولد شد. به خاطر پژوهش‌های وی در مورد بیماری زوال عقل، نام این بیماری را به افتخار وی بیماری آلزایمر نام نهادند.

تولد ارنستو چه گوارا چریک آرژانتینی

ارنستو چه گوارا

ارنستو چه گوارا پزشک، چریک، سیاست مدار آرژانتینی 14 ژوئن 1928م. در روساریو متولد شد. چگوارا یک انقلابی مارکسیست و از شخصیت های اصلی انقلاب کوبا به شمار میرود. از وی شخصیت تاریخی متناقض که گاه احترام و گاه انزجار را تداعی می‌کند، باقی مانده‌است. این تناقض را می‌توان به وضوح در بسیاری از بیوگرافی‌ها، خاطرات، مقالات، مستندها، آهنگ‌ها و فیلم‌های مرتبط با او مشاهده کرد. هفته نامه تایم از او به عنوان یکی از 100 فرد تأثیرگذار قرن بیستم نامبرده است. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری ارنستو چه گوارا روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری ارنستو چه گوارا

تولد دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ

دونالد جان ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، 14 ژوئن 1946م. در نیویورک متولد شد. وی پیش از ورود به صحنه سیاست یک کارآفرین و یک چهره تلویزیونی بود. فعالیت وی پیش از این متمرکز بر ساختن و نوسازی برجهای تجاری، هتلها، کازینوها و زمینهای گلف بود. ترامپ که از سوی مجلهٔ "فوربز" در سال 2017م.، با 3.5 میلیارد دلار ثروت پانصد و چهل و چهارمین فرد ثروتمند جهان بوده، امروز 74 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری دونالد ترامپ روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری دونالد ترامپ

تولد اشتفی گراف تنیس باز مطرح آلمانی

اشتفی گراف

اشتفانی ماریا گراف تنیس باز آلمانی، 14 ژوئن 1969م. در مانهایم متولد شد. گرافعلاوه بر قهرمانی در المپیک و ایستادن در رتبه ی اول تنیسورهای جهان در سال 1987م.، توانست 22 گرند اسلم را فتح کند که رکورد باور نکردنی او، مربوط به سه سال اول (1987م. - 1990م.) است که موفق به قهرمانی در 13 گرند اسلم پیاپی و حکمرانی بی چون و چرای وی بر تنیس دنیا در این سالهاست. گراف امروز51 ساله شد.

درگذشت پیر شارل لوفان طراح و معمار واشنگتن دی سی

پیر شارل لوفان معمار  ومهندس عمران فرانسوی - آمریکایی، 14 ژوئن 1825م. در مریلند و در 70 سالگی چشم از جهان فرو بست. وی به خاطر طراحی خیابانها و شهر "واشنگتن دی سی" به شهرت رسید.

درگذشت خورخه لوئیس بورخس نویسنده آرژانتینی

خورخه لوئیس بورخس

خورخه لوئیس بورخس نویسنده، شاعر و ادیب آرژانتینی در سن 86 سالگی در ژنو درگذشت. شهرت بورخس برای نوشتن داستان کوتاه است که وی را به یکی از برجسته ترین نویسندگان آمریکای لاتین تبدیل کرده است. بورخس به مرور زمان بینایی خود را از دست می‌داد و قبل از مرگ کاملاً نابینا شد. تا سال 1930م. او شش کتاب چاپ کرده بود، سه مجموعه شعر و سه مجموعه مقاله. بین سال‌های 1939م. تا 1949م. او تمام آثار داستانی خود را نوشت و چاپ کرد که بعدها به خاطر همین آثار به شهرت رسید.

درگذشت هنری مانچینی آهنگساز برجسته آمریکایی - ایتالیایی

هنری مانچینی

هنری مانچینی آهنگساز و رهبر آمریکایی - ایتالیایی، 14 ژوئن 1994م. در لس آنجلس و در 70 سالگی دیده از جهان فرو بست. او آثارش را به‌طور عمده درسبک موسیقی جاز آفرید ولی موسیقی او به سبک خاصی محدود نمی‌شود، در آثار او هم کارهای pop وjazz و هم کارهای کلاسیک را می‌توان مشاهده کرد. او رهبری ارکسترهایی چون ارکستر سمفونیک لندن، ارکستر فیلارمونیک لس‌آنجلس، پاپ بوستن و . . . را بر عهده داشته‌است. هنری مانچینی 72 بار نامزد دریافت جایزه Grammy شد و توانست در 20 مورد آن به دریافت جایزه معروف نائل آید. همچنین در 18 مورد نامزد دریافت جایزه اسکار بود که توانست 4 اسکار را نیز از آن خود سازد. موسیقی متن سریال کارتونی پلنگ صورتی که جزو 20 موسیقی متن برتر قرن اخیر انتخاب شده از اوست. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری هنری مانچینی روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری هنری مانچینی

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-13 10:28:58
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها