تقویم تاریخ - 7 تیر

7 تیر 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 7 تیر
تقویم تاریخ - 7 تیر
امتیاز مطلب: 94%

تولد ایلان ماسک مهندس آمریکایی - کانادایی

ایلان ماسک

ایلان ماسک مخترع، مهندس و صاحب صنایع پیشرفته، 28 ژوئن 1971م. در پرتوریا در آفریقای جنوبی متولد شد. ماسک مؤسس شرکتهای: "تسلا موتور"، "پی پال"(شرکت تجارت الکترونیکی که هم اکنون متعلق به شرکت "e-bay" است) و "اپیس ایکس" بوده است. او که هم‌اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس اکس و مدیرعامل و طراح محصول در تسلا موتورز است در حال توسعهٔ یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالاست که تحت عنوان هایپرلوپ (Hyperloop) شناخته شده‌است. ایلان ماسک روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که پتانسیل تغییر دنیای اطرافمان را دارند. او شخصاً در طراحی خودروهای برقی و سفینه‌های فضایی شرکت می‌کند. ایلان ماسک به عنوان 38 امین فرد قدرتمند جهان، 15امین ثروتمند در حوزهٔ تکنولوژی و 100 امین میلیاردر جهان در سال 2015م. شناخته شده‌است. دارایی خالص او در سال 2015م.، 13.9 میلیارد دلار و در حال حاضر 10.7 میلیارد دلار برآورد شده‌است. ایلان ماسک دومین کارآفرین (اولین نفر جیمز اچ کلارک بود) در سیلیکون ولی بود که موفق شد سه شرکت با ارزشی بیش از 1 میلیارد دلار – پی پل، اسپیس ایکس و تسلا موتورز- را ایجاد کند. او ایده‌های مختلفی را اجرا می‌کند و تقریباً همهٔ آن‌ها هم کاملاً موفقیت‌آمیز هستند. از ویژگی‌های شخصیتی ایلان ماسک می‌توان به تفکر انتقادی، پشتکار، تجزیه و تحلیل دقیق و سخت کوش بودن اشاره کرد (او بین 80تا 100ساعت در هفته کار می‌کند). وی که به عنوان یکی از 10 شخصیت تأثیر گذار دنیا شناخته شده است امروز 49 ساله شد. باری مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری ایلان ماسک بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری ایلان ماسک

تأسیس کارخانه خودروسازی مرسدس بنز

تأسیس کارخانه خودروسازی مرسدس بنز

شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، با ادغام دو شرکت "دایملر موتورن گیزلشافت" و "بنز اند سی" در 28 ژوئن 1926م. در اشتوتگارت تأسیس شد. غول خودروسازی دنیا، در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌سوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌نماید.

تولد محمد یونس بانکدار بنگلادشی

محمد یونس

محمد یونس اقتصاددان و بانکدار بنگلادشی، 28 ژوئن 1940م. در هند متولد شد. محمد یونس دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه فاندرویلت آمریکا و مخترع وام خرد برای بیکاران و تاجران کم سرمایه است. وی که در سال 2006م. موفق به دریافت جایزۀ صلح نوبل شده است و مؤسس "گرامین بانک" در بنگلادش است امروز 80 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری محمد یونس روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری محمد یونس

تولد ژان ژاک روسو متفکر سوئیسی

ژان ژاک روسو

ژان ژاک روسو متفکر سوئیسی، 28 ژوئن 1712م. در ژنو متولد شد. وی از نخستین روشنگران فکری است که به مفهوم "حقوق بشر" با دقت نگریسته و به نوعی آن را تعریف کرده است.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-27 09:04:12
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها