بدون استخدام بازاریاب، کسب و کار خود را بازاریابی کنید

16 بهمن 1398 - 6:05
استخدام - بدون استخدام بازاریاب، کسب و کار خود را بازاریابی کنید
بدون استخدام بازاریاب، کسب و کار خود را بازاریابی کنید
امتیاز مطلب: 91%

استارتاپی که برای استخدام بازاریاب بودجه‌ی کافی ندارد، با استفاده از روش‌های سریع می تواند در زمان استراحت فعالیت بازاریابی داشته باشد. با یوکن همراه باشید.

برخی افراد مبتدی با بهانه‌ی کمبود وقت و نبود فرصت کافی، توجهی به بازاریابی ندارند. این در حالی است که بازاریابی برای موفقیت هر کسب و کاری لازم است؛ اما افراد زیادی درباره آن بی اطلاع هستند.

اگر زمان و منابع کافی برای تقویت مهارت‌های بازاریابی ندارید، برخی روش‌هایی ساده و مؤثر را معرفی می کنیم تا با استفاده از آن‌ها در وقت‌های تلف شده نیز فعالیت بازاریابی داشته باشید و از مزایای آن برای پیشرفت کسب و کارتان بهره‌مند شوید.

  • برای ایمیل‌های تبلیغاتی قالب پیش نویس داشته باشید

خیلی از افراد به خاطر زمان بر بودن تایپ موردی، به طور مداوم خبرنامه‌های تبلیغاتی برای مشتریانشان ارسال نمی کنند؛ اما با داشتن قالب پیش نویس می توانید ایمیل‌های جدید را با تغییرات جزئی در چند دقیقه آماده کنید.

  • لیستی از ایمیل‌های فعال تهیه کنید

اگر برای تبلیغات کسب و کار خود تنها به شبکه‌های اجتماعی روی بیاورید، امکان هک یا مسدود شدن حساب و از دست رفتن مخاطبانتان وجود دارد. شاید فالور شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توئیتر از دست برود، اما با داشتن فهرستی از ایمیل‌های فعال، همیشه مخاطبان در دسترستان خواهند بود.

  • برای پست‌های وبلاگ برنامه ریزی کنید

هر کاری که برای آن برنامه ریزی کنید، انجام خواهد شد و کارهای بدون برنامه به تعویق افتاده می شوند. پس برای خبرنامه و پست‌های وبلاگ برنامه زمانی داشته باشید. حتی می توانید یک برنامه یک ساله طرح ریزی کنید اما هرگز تعیین ضرب‌الاجل را فراموش نکنید.

  • پست‌های تبلیغاتی منتشر کنید

در صفحات اینستاگرام و پست‌های پربازدید دیگران، نظر دهید و سعی کنید به طور غیرمستقیم توجه بازدیدکنندگان را به کسب و کار خود جلب کنید.

  • نظر خبرنگاران را جلب کنید

آیا می دانید مشتریانتان بیشتر به دنبال چه رسانه ای هستند؟ هرچند امروزه نشریات مکتوب جای خود را به شبکه‌های اجتماعی داده‌اند؛ اما هنوز هم خیلی از مشتریان تخصصی اخبار و رویدادها را از رسانه‌های سنتی دنبال می کنند. پس نظر خبرنگاران را جویا شوید و به دنبال یادگیری تکنیک‌های اطلاع رسانی باشید.

  • به پادکست‌های بازاریابی گوش دهید

بهترین ایده‌های بازاریابی از اتفاقات غیرمنتظره نشات می گیرند. پس به پادکست‌های بازاریابی گوش دهید و با ترفندهای تبلیغاتی کسب و کارهای کوچک برای بازاریابی آشنا شوید.

  • عمل کنید و کمتر شعار دهید

بیشتر افراد به دنبال شفافیت عملکرد کسب و کارها در مقابل شعارهای خود هستند. اگر ایده‌ای برای حفظ محیط زیست دارید که فکر می کنید کسب و کار شما می تواند در آن حرفی برای زدن داشته باشد، اقدامات خود را به گوش مشتریان برسانید و احساسات آن‌ها را جویا شوید.

  • بررسی‌های تخصصی منتشر کنید

اگر در حوزه‌ای مهارت دارید، در رسانه‌ها به عنوان سردبیر یا نویسنده‌ی آن حوزه فعالیت کنید. انتشار بررسی‌های تخصصی و البته تبلیغاتی، سبب جلب اعتماد مشتریان و جذب بیشتر آن‌ها خواهد شد.

  • کتاب بخوانید

مطالعه به زمان و مکان خاصی وابسته نیست. با ایجاد عادت به مطالعه، نه تنها از زمان‌های تلف شده استفاده می کنید، بلکه میزان آگاهی خود را هم بالا خواهید برد.

  • از نظر مشتریان مطلع شوید

از مشتریان بخواهید نظر خود را درباره محصول یا خدمات شما بگویند و آن‌ها در خبرنامه ها و صفحات اجتماعی کسب و کارتان منتشر کنید.

  • از مشتریان بخواهید کسب و کارتان را تبلیغ کنند

مشتریان علاقه‌مند کمک زیادی به رونق کسب و کار شما می کنند. به مشتریان بگویید اگر فکر می کنند فعالیت شما برای دیگران نیز مفید است، خدماتتان را به آن‌ها معرفی کند. مشتریان علاقه‌مند برای تبلیغ مجانی خدمات شما بسیار راغب هستند و شاید برایتان قابل تصور نباشد که تبلیغ آن‌ها چقدر مؤثر است.

  • از مشتریان قدیمی احوال پرسی کنید

مشتریان به دلایلی به سمت کسب و کار شما می آیند و می روند. شاید مشتریان قدیمی در شرایطی باشند که به کمک شما نیاز دارند.

  • ویدئوهای تبلیغاتی منتشر کنید

ویدئوهای کوتاه تبلیغاتی درباره کسب و کار خود تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. شاید بهتر باشد با ترفندهای بازاریابی ویروسی آشنا شوید تا تأثیرگذاری‌تان افزایش یابد.

  • طوفان ذهنی ایجاد کنید

تا وقتی ایده‌هایتان را از ذهن به کاغذ منتقل نکنید، نمی‌توانید به اعتبار آن‌ها دست یابید. با نوشتن ایده‌ها روی کاغذ بهتر می توانید به مفید بودن یا نبودن شان پی ببرید.

  • در مسیر دست یابی به اهدافتان قدم بردارید

بدون شک تصمیمات بزرگی در سر دارید. البته به یک باره نمی توانید تمام آن‌ها را عملی کنید. هر روز گام کوچکی برای تحقق اهداف خود بردارید.

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-10 17:27:47
دسته بندی ها