فاکتورهایی که موفقیت هر کسی را حتمی می‌کند

12 خرداد 1399 - 6:00
انگیزشی - فاکتورهایی که موفقیت هر کسی را حتمی می‌کند
فاکتورهایی که موفقیت هر کسی را حتمی می‌کند
امتیاز مطلب: 97%

حتماً شما هم با افراد ثروتمندی مواجه شده اید که هیچ لذتی از زندگی‌شان نمی برند و حتی آرامش روحی و فکری هم ندارند. به نظر شما چرا برخی افراد موفق نمی شوند؟ با یوکن همراه باشید.

انسان‌ها به خاطر ذات کمال طلبی خود به دنبال پیشرفت روزانه هستند. این پیشرفت می تواند در زمینه‌های مختلفی چون شغل، ارتباطات اجتماعی، پول، نحوه ی زندگی و ... باشد.

اکنون سؤال مطرح می شود، چرا برخی افراد هیچ پیشرفتی نمی کنند؟ آیا می توان با ثروتمند بودن و درجا زدن احساس رضایت داشت؟

شما نمی توانید برای رسیدن به موفقیت ، اطراف خود را پر از آدم‌ها و کارهای بی‌کیفیت کنید. همانطور که نمی توانید غذاهای ارزان و غیرمفید بخورد و توقع داشته باشید بدنتان سالم باشد.

باید هر روزتان سرشار از اتفاقات و آدم‌های عالی و باکیفیت باشد؛ اتفاقاتی که از شما انسان بهتری می سازد و افرادی که از معاشرت با آن‌ها درس گرفته و به پیشرفت می رسید.

موفقیت شما در گرو تعادل رفتاری و تثبیت روند زندگی‌تان است. شما می توانید با ایجاد تعادل در بخش روحی، جسمی، مالی و ارتباط اجتماعی به موفقیت برسید و خوشحالی هر روزتان را تضمین کنید؛ اما اگر تنها روی یکی از آن‌ها متمرکز شوید تعادل خود را از دست می دهید و احساس خوشحالی نخواهید داشت.

با دقت روی فعالیت‌هایتان می توانید به درک بالایی از شخصیت خود برسید. بدین ترتیب، اولویت‌های شخصیتی‌تان هویدا می شود و می توانید شرایط را به انتخاب خود بسازید. بهتر است پول کمتری برای تفریح و چیزهای بی‌اهمیت صرف کنید و پولتان را برای شرکت در دوره‌ها و تجربیاتی که از شما انسان بهتری می سازد، حفظ کنید.

باید بدانید، موفقیت در زندگی به معنای آن نیست که در تمام کارهای خود بدون نقص باشید. حتی با شب و روز کار کردن هم به موفقیت نمی رسید. موفقیت وقتی به دست می آید که میان تمام وجوه زندگی تعادل باشد بدین صورت که فرد به همان اندازه که برای کارهایش انرژی می گذارد زمانی را هم به استراحت و فعالیت‌های اجتماعی اختصاص دهد.

جالب است بدانید، هر وجه از زندگی روی بخش‌های دیگر تأثیر دارد. در اینجا قانون سوم انرژی نیوتن کاربرد پیدا می کند. کارشناسان می گویند نحوه دنبال کردن فرد در کارهای مختلف شبیه به هم است. افراد از درس‌ها و توانایی‌هایی که در فعالیت‌های اجتماعی به دست می آورند در محل کار نیز استفاده می کنند و بالعکس.

افراد باهوش با کنار گذاشتن عوامل حواس پرتی، روی اولویت‌های ارزشمند خود تمرکز کرده و آن‌ها را به کمال می رسانند. اگر هر روز برای کارهای مهم وقت بگذارید، مطمئناً با کسب تجربه و مهارت در آن‌ها به موفقیت خواهید رسید زیرا زندگی‌تان هدفمند بوده، هم‌زمان در تمام وجوه پیشرفت کرده‌اید و تعادل دارید. این نشان می دهد با خودتان صادق بوده‌اید و موفقیت در انتظارتان است.

به سادگی نمی توانید به این جایگاه برسید، بلکه نیازمند صرف زمان و تمرین فراوان هستید. بدون شک به آسانی نمی توانید از موقعیت‌های خوبی که در اولویت تان نیست بگذرید. تغییر در سیستم باورها و شناخت عیوب شخصیتی شجاعت زیادی می خواهد. با یک لحظه غفلت می توان به همان روز اول بازگشت.

با پشتکار و قدم برداشتن در این مسیر، اتفاقات خوبی برایتان رخ می دهد. شما کم کم به ایده آل‌های خود نزدیک می شوید. پس خوشحال‌تر بوده و استفاده‌ی بهتری از زمان می برید. دیگران شما را بیشتر دوست دارند و روز به روز اهداف و آرزوهایتان بیشتر می شود.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-31 16:22:29
دسته بندی ها