هاوارد شولتز از رازهای موفقیت در کسب و کار می‌گوید

3 شهریور 1400 - 11:00
کار آفرینی - هاوارد شولتز از رازهای موفقیت در کسب و کار می‌گوید
هاوارد شولتز از رازهای موفقیت در کسب و کار می‌گوید
امتیاز مطلب: 92%

موفقیت در کسب و کار در گرو توانایی بالای رهبری و هدایت است؛ هاوارد شولتز از جمله افرادی است که می تواند هر کارآفرینی را در حوزه‌ی بهبود توانایی رهبری راهنمایی کند. با یوکن همراه باشید.

هاوارد شولتز، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سابق استارباکس مدتی قبل اعلام کرد بعد از 40 سال با شرکت بزرگ قهوه خداحافظی خواهد کرد. شولتز در مصاحبه با نیویورک تایمز درباره اهداف خود بعد از ترک این شرکت صحبت کرد و گفت احتمالاً می خواهد یک دفتر سیاسی راه اندازی کند .

شولتز در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: "یکی از کارهایی که قصد دارم در دوره بعدی زندگی‌ام انجام دهم، این است که بدانم آیا قادر به تأسیس شرکت جدیدی هستم یا نه. دقیقا نمی دانم می خواهم چه کار کنم. اما تصمیم دارم در مورد گزینه‌های زیادی تفحص کنم و از جمله انتخاب‌های من خدمات عمومی هم هست. با این حال تصمیم جدی درباره آینده ندارم."

او در ادامه گفت قصد دارد کتابی درباره کارهای دارای تأثیر اجتماعی و تلاش برای تعریف مجدد مسئولیت و نقش یک شرکت عمومی بنویسد و همراه با آن روی بنیاد خانوادگی خود با نام Schultz Family Foundation نیز کار کند.

شولتز در دهه‌های گذشته به عنوان تأثیرگذارترین فرد در شرکت قهوه استارباکس بوده اس. او دیدگاه‌های زیادی درباره‌ی موفقیت در کسب و کار دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

کارآفرینی

هرکسی توانایی کارآفرین شدن ندارد. کارآفرینی مزایای زیادی دارد، اما مشکلات آن هم کم نیست و می تواند باعث ناامیدی شود. کارآفرینان باید تا حد زیادی عاشق کارشان باشند و خیلی چیزها را فدا کنند. از نظر شولتز، انجام کاری غیر از این غیرقابل تصور است.

شور و اشتیاق

بیشتر از بقیه رویاپردازی کنید و به دنبال تحقق رؤیایی باشید که شدنی است. باید نسبت به دیگران انتظار بیشتری از کارتان داشته باشید ، اما انتظاری که معقول است. بیش از بقیه به کارتان اهمیت دهید و رفتاری هوشمندانه داشته باشید.

ترس

گاهی برای همه‌ی ما پیش می‌آید شجاعت را به سوی خود فراخوانیم و تصمیماتی علیه منطق، عقل و افراد هوشمندی که به آن‌ها اعتماد داریم، بگیریم.البته با وجود تمامی ریسک‌ها و توصیه‌ی منطقی دیگران، به مسیرمان اطمینان داریم و با جان و دل پیش می رویم. ما دوست نداریم فقط نقش تماشاگر را ایفا کنیم؛ حتی اگر ندانیم کارهایمان به نتیجه‌ی مطلوب نخواهد رسید.

رهبری

یکی از مهم‌ترین اصول رهبری ،توانایی دادن اعتماد به نفس به دیگران است، آن هم وقتی که خودتان خیلی احساس اطمینان و امنیت ندارید.

اعتبار

در جامعه‌ای که روز به روز در حال پیشرفت و تغییر است، موفق‌ترین برند ها همان‌هایی هستند که از روی تعهد و تمایل قلبی مدیران آن راه اندازی می شوند. این برندهای قدرتمند و سرسخت پایدار هستند. قطعاً پایه و اساس آن‌ها محکم‌تر از بقیه است؛ زیرا آن‌ها براساس قدرت روحیه‌ی انسان ساخته شده‌اند، نه اینکه فقط یک کمپین تبلیغاتی باشند. کسب و کارهایی برای مدت طولانی دوام می آورند که اعتبار بالایی داشته باشند.

طول عمر

برای اینکه کسب و کاری موفق و پایدار داشته باشید، باید برای جلوگیری از مشکلات و حل و آن‌ها، سازوکاری طراحی کنید که عمر آن بیشتر از عمر تمام مدیران شرکت باشد.

داشتن مشاور

اگر مشاور خوبی داشته باشید از آسیب پذیری ها و نقاط ضعف خود واهمه‌ای ندارید. به تمام مواردی که درباره آن‌ها آگاهی ندارید اعتراف کنید. وقتی به نقص‌های خود اعتراف کنید خیلی راحت‌تر می‌توانید نصیحت دیگران را بشنوید. بدون شک نصیحت مشاوران ، بسیار سودمند خواهد بود.

قاطعیت بالا

هاوارد شولتز درباره کسب و کار خود و موفقیت آن می گوید: "موفقیت من تنها به خاطر شانس و استعداد نیست، بلکه به مقاومت ، تعهد و انگیزه ی بالایم وابسته بود. من برای موفقیتم تلاش کردم و مصمم بودم کارهایم به خوبی پیش می رود. زندگی خودم را کف دستانم گرفتم، از هرکسی که می توانستم چیزی یاد بگیرم استفاده کردم، از فرصت‌هایم تا جایی که می توانستم استفاده کردم و گام‌های دست یابی به موفقیت را یک به یک طی کردم . من در ابتدای راه از شکست می ترسیدم ، اما وقتی چالش‌ها را پشت سر گذاشتم، احساس ترس و ناامیدی جای خود را به خوش بینی و امیدواری داد. وقتی مشکلات به ظاهر حل نشدنی را پشت سر می گذارید، دیگر برای بقیه موانع، هیچ احساس ترسی نخواهید داشت."

پیشرفت

علت شکست و عدم رشد کسب و کارها این است که روی افراد، سیستم‌ها و فرآیندهای لازم سرمایه گذاری نمی کنند.

کار تیمی

وقتی با افرادی کار کنید که برای یک هدف مشخص مشتاق و متعهد هستند، هر چالشی قابل حل خواهد بود.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-08-25 01:39:15
دسته بندی ها