یک ساعت زودتر بیدار شوید تا به موفقیت برسید!

21 بهمن 1397 - 4:00
مدیریت شخصی - یک ساعت زودتر بیدار شوید تا به موفقیت برسید!
یک ساعت زودتر بیدار شوید تا به موفقیت برسید!
امتیاز مطلب: 95%

اگر هر روز یک ساعت زودتر از رختخواب بلند شوید می توانید این زمان را به کارهایی اختصاص دهید که در نهایت افزایش کارایی و بهره وری تان را به دنبال دارد. با یوکن همراه باشید.

اگر برای یک سال، هر روز یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و این زمان را به خود اختصاص دهید، بهره‌وری‌تان تا 1000 درصد افزایش خواهد یافت. در یک ساعت می توانید کارهای موردعلاقه‌تان را انجام دهید، این کارها همان کارهای دلخواه است نه کارهایی که هر روز انجام می دهید. پس در این یک ساعت کارهای متفاوتی انجام می شود. لحاظ کردن این زمان می تواند عملکردتان را بهبود ببخشد و شما را به یک زندگی مثبت و عالی برساند.

در ادامه‌ی مقاله، نکاتی را بیان می کنیم تا از این زمان حداکثر استفاده را ببرید:

برای یک روز یا یک هفته جلوتر حرکت کنید

ایجاد و تثبیت این عادت مزایای فوق‌العاده‌ی به همراه خواهد داشت. هر روز روی برنامه‌های آینده خود تمرکز کنید و از آن‌ها فراری نباشید. این کار نه تنها تجربه‌ی لذت بخش تر با استرس کمتری به دنبال خواهد داشت بلکه باعث می شود از زمان خود نیز نهایت استفاده را ببرید. به جای این که مدام فکر کنید کار بعدی چیست، از همان ابتدا برای کارهایتان برنامه ریزی کنید تا با خیال راحت بعد از انجام هر کاری به مرحله‌ی بعدی رفته و کارهای بعدی را به انجام برسانید. بدین ترتیب مغزتان به اندازه‌ی کافی استراحت می کند و می توانید بدون هیچ استرسی برای برنامه‌های آتی خود آماده شوید. پس تمرکز شما روی هر کاری بیشتر شده و نتیجه‌ی بهتری هم به دست خواهید آورد. پس ایده‌ی چه خواهد شد، به برنامه‌ی روزانه‌تان جهت می دهد. مثلاً وقتی بدانید با شروع روز باید کارهای اداری را انجام دهید و وقتی به منزل بازگشتید باید به سراغ پرداخت قبض‌ها بروید کارتان ساده‌تر می شود؛ تا اینکه خسته و درمانده به خانه برسید و تازه به دنبال این باشید چه کارهای دیگری باید انجام شود.

به دنبال یادگیری مستقل باشید

یک ساعت زودتر از خواب بیدار شدن زمان خوبی برای یادگیری مستقل است. این زمان را به مطالعه و یادگیری یک مهارت جدید اختصاص دهید. مطالعه بسیار لذت بخش است و تأثیر زیادی روی افزایش کارایی دارد زیرا آنچه مطالعه می کنید را می توانید در زندگی روزمره خود به کار ببندید. حتی اگر کتاب‌ها همسو با زندگی و کار شما نباشند باز هم می توانید روشی برای اعمال آن‌ها در زندگی‌تان پیدا کنید. مثلاً با خواندن رمان مردی که همراه با سیرک فرار کرده، راهی برای مدیریت یک کارمند بی نظم پیدا خواهید کرد.

با یک ساعت زودتر بیدار شدن می توانید برای بهبود مهارت‌های دلخواه خود تلاش کنید. این زمان اضافی فرصت خوبی برای یادگیری برنامه نویسی یا طراحی یا انجام یک سرگرمی جذاب است. انجام این کارها باعث افزایش شور و اشتیاق و تحریک مغز شما خواهد شد. یادگیری مستقل هم مزیت فیزیکی و هم مزیت روان شناختی دارد. انسان با یادگیری و پیشرفت شادتر است. معمولاً افراد بعد از اتمام مدرسه یا دانشگاه ذهن خود را توسعه نمی دهند؛ اما جا دادن این کارها در برنامه‌ی روزمره می‌تواند مزایای زیادی برای شما به دنبال داشته باشد.

آغاز یک عادت جدید

یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و این زمان را صرف توسعه ی یک عادت جدید کنید. این عادت می تواند نوشتن پستی در وبلاگ شخصی ، ارسال ایمیل ، ارتباط با یک نفر و ... باشد. به خودتان زمان و فرصت دهید تا به این برنامه‌های روزانه عادت کنید و به فواید آن در طولانی مدت دست یابید. دنبال کردن عادت‌ها فقط برای یک یا دو روز کافی نیست؛ بلکه عادت وقتی ارزشمند است که در یک دوره‌ی طولانی انجام شود.

تصور کنید تمام روزهای یک سال را به فرستادن ایمیل به یک شخص اختصاص دهید.حتی اگر بتوانید با 20 درصد آن‌ها صحبت کنید، به 70 مکالمه‌ی جدید می رسید و این مکالمه‌ها فرصت‌ها یا دیدگاه‌های جدیدی را برایتان به دنبال خواهند داشت.

ورزش

فقط 15 دقیقه تمرین ورزشی در روز می تواند باعث سلامتی و تناسب اندامتان شود. اگر ورزش از برنامه‌های روزانه شماست پس نیاز نیست آن را جز عادت‌های جدید خود لحاظ کنید. وقتی زمان زیادی ندارید یا ضربان قلب تان به شدت بالا رفته، انجام یک ورزش سریع می تواند باعث کاهش استرس شود. ورزش اول صبح راهی سریع برای شروع یک روز خوب و احساس بهره‌وری بالاست.

تفکر

تفکر ، فعالیت مؤثری است که معمولاً توجهی به آن نمی شود. تفکر فقط فرصت تمرکز نیست بلکه می تواند ارزش‌های زیادی به دنبال داشته باشد. وقتی بدون تفکر باشید می خواهید زندگی را بدون هیچ عملی جلو ببرید. به اندازه‌ی کافی درباره تأثیر فعالیت‌های مختلف روی خود و حتی درس‌هایی که از این فعالیت‌ها گرفته‌اید فکر نمی کنید.

فکر نکردن به مشکلات باعث می شود نتوانید آن‌ها را به درستی تشخیص دهید. پس احتمال تکرار آن‌ها وجود دارد. حتی ممکن است تصمیمات بزرگی بگیرید که با اهدافتان هم راستا نیست. اگر زمانی را صرف تمرکز روی کارهای خود نکنید، جامعه بر تصمیم گیری شما تأثیر خواهد داشت.

تفکر درباره عملی کردن یک تصمیم مشخص، چالش برانگیز است زیرا نیاز به صرف زمان و انرژی ذهنی دارد. اگر فکر کردن را به اولویت خود تبدیل نکنید، جامعه انتخاب‌های خود را به شما تحمیل می کند. شاید برخی انتخاب‌ها از سوی جامعه تائید شوند اما شما با آن مخالف باشید. علاوه بر آن، ممکن است دیدگاه جامعه نسبت به کاری که انجام می دهید مثبت باشد اما خودتان به عنوان یک کارآفرین احساس خوبی نسبت به آن کار و هدف نداشته باشید. با تفکر و تأمل در مورد کارهای خود به انتخاب‌های بهتری می رسید و می توانید روی خودتان سرمایه گذاری کنید.

یک ساعت زودتر بیدار شدن فواید زیادی به دنبال دارد. این ساعت اضافی می تواند تا 1000 درصد بهره‌وری‌تان را بالا ببرد. پس برای این ساعت برنامه ریزی کنید و به دنبال یادگیری عادت‌های خوبی باشید تا در مسیر خوشبختی و موفقیت قرار گیرید.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-02-06 19:35:03
دسته بندی ها