باورهایی که میلیونرهای خودساخته درباره پول دارند

26 آبان 1399 - 10:02
انگیزشی - باورهایی که میلیونرهای خودساخته درباره پول دارند
باورهایی که میلیونرهای خودساخته درباره پول دارند
امتیاز مطلب: 98%

قشر متوسط جامعه دست‌یابی به ثروت را در گرو هوش یا تحصیلات عالی می دانند، بلکه این باور کاملاً اشتباه است و تنها باعث می شود از جهانی سرشار از نعمت و فراوانی، دور بمانند. قطعاً برایتان جالب است بدانید ثروتمندان چه نگرشی درباره پول دارند. با یوکن همراه باشید.

افراد ثروتمند باورهایی درباره‌ی پول دارند که به آن‌ها کمک می کند ثروت زیادی برای خود دست و پا کنند. اگر واقعاً می خواهید به پول زیادی برسید، باورهای پول ساز را در خود به وجود آورید و مطمئن باشید به مرور زمان براساس همین باورها رفتار خواهید کرد.

خیلی‌ها در بیرون از خود به دنبال ثروت هستند، اما افراد ثروتمند می دانند دست یابی به ثروت از درون آن‌ها شروع می شود. شما باورهایی پیرامون پول در درون خود می سازید، سپس براساس آن باورها اقدام می کنید. در واقع نتایج به دنبال اقداماتتان ظاهر می شود.

در ادامه‌ی مطلب، 8 جمله از زبان ثروتمندان خودساخته درباره پول بیان شده و می توانید چارچوب ذهنی‌تان را براساس آن‌ها شکل دهید.

پاتریشیا سَمپسون: "تکیه به خود، تنها راه دست یابی به آزادی واقعی است و پاداش نهایی آن، به دست گرفتن افسار زندگی است.

وقتی صحبت از پول به میان می آید، دو راه بیشتر ندارید:

  • باور کنید مسئولیت مراقبت از شما، به عهده‌ی دیگران است
  • باور کنید هر کسی فرصتی برای ثروتمند شدن دارد

ثروتمندان خودساخته تنها به خودشان تکیه می کنند و اتکا به خود را به عنوان اصلی در زندگی باور دارند. وقتی تفکر قربانی بودن را رها کنید و مسئولیت پذیر شوید، می توانید هر چقدر که می خواهید، پول به دست آورید.

ویلیام فیتر: ثروت از انرژی و ایده‌ی انسان به دست می‌آید.

اگر بگوییم پول روی درخت‌ها رشد می کند، درخت‌ها ایده‌ها هستند. تا زمانی که انسان زندگی می کند، مشکلاتی سر راهش وجود دارد که باید با ایده‌های خلاقانه حلشان کند. هر چقدر فرد مشکلات بیشتری حل کند، میلیونرتر خواهد شد.

در حالیکه فرد فقیر یا با درآمد متوسط باور دارد پول محدود و دست یابی به آن سخت است، ثروتمند بر این باور است کسب پول به سادگی حل یک مشکل از طریق تفکر خلاقانه است.

آین رند: کسانی که به شما می گویند پول کثیف است، زنگ خطر را به صدا در می آورند؛ پس برای نجات زندگی‌تان از آن‌ها دوری کنید.

ذهنیت فرد متوسط جامعه بر این اساس است که افراد ثروتمند، خوش شانس یا متقلب هستند. بیشتر افراد به خاطر نادانی و باورهای اشتباه خود، روی محدود بودن پول تمرکز دارند و نمی دانند ثروتمند بودن به چه معناست. باید تصمیم بگیرید نسبت به جاه طلبی‌های خود مغرور باشید و کسانی را که به شما می گویند ثروتمند شدن محال است، نادیده بگیرید.

اندرو یانگ: می‌خواهم به این نتیجه برسم ثروت یک حالت ذهنی است و هر کسی می تواند با تفکرات ثروتمندانِ خود، به حالت ذهنی ثروتمند دست یابد.

اگر طرز تفکر، باورها و عقاید یک ثروتمند خودساخته را درباره‌ی پول با افراد دیگر مقایسه کنید، می بینید تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

تفکر ثروتمندانه به معنای آن است از پول نترسید و به آن به عنوان فرصت نگاه کنید. این باور را کنار بگذارید که تنها راه کسب ثروتمند، بیشتر کار کردن است. از این باور دست بکشید که برای ثروتمند شدن، به اندازه‌ی کافی باهوش نیستید. باید بدانید هر چیزی که برای ثروتمند شدن نیاز دارید، در درون شما وجود دارد.

ویل راجرز: انسان تنها از دو راه می آموزد، مطالعه کردن و معاشرت با افراد باهوش‌تر از خود.

هر فردی شبیه چند نفری می شود که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارد. میلیونرها همانند قشر متوسط در مورد پول فکر نمی کنند. معاشرت با ثروتمندان به شما کمک می کند چیزهای زیادی به دست آورید. افراد موفق باور دارند هوشیاری مُسری است و هم‌نشینی با کسانی که موفق‌تر هستند، ذهنیت آن‌ها را باز و درآمدشان را افزایش می دهد. با افراد ثروتمند وارد رابطه شوید و ببینید چطور دیدگاهتان نسبت به پول تغییر می کند.

اووید: ثروت و عشق، دو همراه فرد جسور هستند.

از همان دوران کودکی، به افرادی که درآمد متوسط دارند گفته شده به داشته‌های خود راضی باشند و ساکت بمانند.

به ما یاد داده‌اند انتظارات "واقع گرایانه" از زندگی‌مان داشته باشیم. جهان بینیِ بیشتر افراد، این است که زندگی خطرناک و وهم انگیز است و بهترین راه برای زندگی با کمترین درد و رنج، محافظه کارانه بودن و اجتناب از ریسک کردن است.

این تفکرات را رها کنید. اگر می خواهید به ثروت برسید، باید یاد بگیرید در دست یابی ثروت، جسور و نترس باشید. از اشتباه کردن واهمه نداشته باشید. هیچ وقت به درآمد کم قانع نشوید. برای میلیونر شدن جسارت داشته باشید.

هنری فورد: افراد پیر و با تجربه همیشه به جوانان می گویند پس انداز کنند. این نصیحت خیلی بدی است. تمام پول‌هایتان را پس انداز نکنید، بلکه روی خودتان سرمایه گذاری کنید.

به جای این که تمام تمرکزتان را روی پس‌انداز بگذارید، به این فکر کنید چطور می توانید پول بیشتری به دست آورید. بهترین کار این است روی خودتان سرمایه گذاری کنید. افراد موفق همیشه به دنبال بهبود مهارت‌هایشان هستند. آن‌ها تمام کارهایی که لازم است را انجام می دهند تا نسبت به رقبایشان مهارت‌های بیشتری داشته باشند.

چند پیشنهاد برای ثروتمند شدن:

  • مطالعه بیشتر
  • مشورت با یک مربی
  • گوش دادن به برنامه‌های صوتی رشد فردی یا شرکت در سمینارها

افراد ثروتمند و موفق، هیچ وقت به آموختن و یادگیری پایان نمی دهند.

رالف والدو امرسون: انسان به دنیا آمده است تا ثروتمند شود؛ یا به ناچار یا با استفاده از مهارت‌هایش.

یک باور عمومی در بین مردم وجود دارد که به آن‌ها می گوید به‌اندازه‌ی کافی خوب نیستند که بیشتر از نیازهای اساسی‌شان، به دنبال موفقیت باشند، به آن امیدوار باشند یا برایش آرزو کنند. قشر متوسط جامعه از خود می پرسند: "من چه کسی هستم که بخواهم یک میلیونر شوم؟" اما ثروتمندان خودساخته می گویند: "چرا من نه؟" من خیلی خوب هستم و لیاقت دارم به ثروت برسم.

 

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-17 00:58:42
دسته بندی ها