نشانه‌هایی که می گوید رابطه زناشویی شما چقدر موفق است

29 تیر 1397 - 4:00
مدیریت شخصی - نشانه‌هایی که می گوید رابطه زناشویی شما چقدر موفق است
نشانه‌هایی که می گوید رابطه زناشویی شما چقدر موفق است
امتیاز مطلب: 94%

هر رابطه‌ای پرریسک است و هر کسی هم که وارد رابطه با دیگری می شود، تمایل دارد از همان ابتدا بداند این رابطه دوام خواهد آورد و چه آینده‌ای در انتظار هر دوی آن‌ها خواهد بود. باید بپذیرید پیش بینی آینده‌ی رابطه در مرحله‌ی نخست کار غیرممکنی است. با این وجود، علائمی وجود دارد که می توانید با اطلاع از آن‌ها از دوام رابطه‌تان آسوده خاطر باشید. با یوکن همراه باشید.

نشانه‌های دوام یک رابطه‌ی عاطفی از زبان دکتر گلب سیپرسکی بیان شده است. اگر اخیراً با کسی وارد یک رابطه‌ی جدی شده‌اید، با بررسی رابطه از دوام یا شکست آن مطلع شوید.

نحوه رفتار فرد در شرایط استرس آور

گاهی در زندگی شرایطی به وجود می آید که شدیداً دچار استرس می شویم. این استرس می تواند خیلی جزئی و بی‌اهمیت باشد یا حتی به خاطر اتفاق بزرگی ایجاد شده باشد که نیازمند عکس‌العمل فوری است. دلیل استرس هر چه باشد، مهم این است شما و طرف مقابل به کمک هم بشتابید. باید از اقدام سریع یا واکنش‌های کند خودداری کنید.

برای مثال، اگر شخصیت شما به گونه‌ای است که در شرایط استرس آور زندگی کنترل اعصابتان را از دست می دهید و واکنش‌های تند و عجولانه‌ای دارید، در مقابل همسرتان فرد خونسردی است با کمک او می توانید، به جای داشتن اقداماتی احساساتی و نتیجه گیری‌های نادرست، تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

طرز تفکر

شما و همسرتان بالغ هستید و قدرت تصمیم گیری دارید. هر یک صاحب طرز فکر، سلیقه، نظر و دیدگاه‌های خود هستید. این دیدگاه‌ها می تواند مشابه یا کاملاً متفاوت باشد. مهم این است که درک کنید افکار و احساسات همسرتان دقیقا مشابه نظرات شما نیستند. پس هیچ وقت به جای او تصمیم نگیرید. وقتی باهم به رستوران یا کافی شاپ می روید، غذا و نوشیدنی موردعلاقه خود را سفارش دهید و از او بپرسید چه چیزی می خواهد، نه اینکه به سلیقه‌ی خودتان برای او سفارش دهید. این مسئله را در تمام تصمیمات زندگی مشترکتان لحاظ کنید تا زندگی سالم و بادوامی داشته باشید.

نحوه بیان درخواست‌ها

باید درخواست خود را صادقانه و با شفاف سازی بیان کنید و تمام احساسات، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایتان را با همسرتان در میان بگذارید. هیچ وقت انتظار نداشته باشید طرف مقابل ذهن شما را بخواند و بداند در فکرتان چه می گذرد. برای مثال، اگر می خواهید او را در بغل بگیرید خیلی راحت بگویید: "عزیزم بیا بغلم"؛ نباید منتظر بمانید او ذهن و خواسته‌ی شما را بفهمد، بلکه خود را مسئول بیان درخواست‌هایتان بدانید. طرف مقابلتان هم می تواند درخواستش را با توجه به نیازها و تمایلاتش بیان کند.

حریم شخصی

در ابتدای رابطه دو طرف دوست دارند زمان زیادی را با هم سپری کنند، اما بعد از مدتی ممکن است دچار روزمرگی شوند. اگر این اتفاق بیفتد، هر دوی آن‌ها گرفتار روزمرگی خواهند شد. پس باید به همسر/ نامزدتان اجازه دهید زمان‌های را به خودش اختصاص دهد و در این بین برای برقراری ارتباط باهم برنامه ریزی کنید. لازم است در هفته یکی دو روز به انجام کارهای جالب و مفرح بپردازید. تحقیقات نشان می دهد خاطرات خوبی که با همسرتان می سازید به شما کمک می کند رابطه‌ی بادوامی داشته باشید.

اهداف و برنامه‌های زندگی

اهداف، رؤیاها و برنامه‌هایی که برای زندگی دارید، نباید لزوماً شبیه هم باشند. خیلی خوب است اگر تعریف همسرتان از موفقیت تا حدودی شبیه به تعریف شما باشد. برای مثال، اگر هدف شما این است تا 40 سالگی به دنبال تحصیل و پیشرفت در شغل بروید و قصد بچه دار شدن ندارید، اما همسرتان می خواهد هر چه زودتر بچه دار شود، بدون شک بحث‌ها و مشاجراتی بین شما به وجود خواهد آمد. پس بهتر است از همان ابتدا برنامه‌ها و اهداف خود را با هم در میان بگذارید.

رابطه با دوستان

دوستان بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهند و بی توجهی به آن‌ها بعد از ازدواج کار درستی نیست. اگر شریک زندگی‌تان واقعاً شما را دوست داشته باشد، حتی اگر از دوستتان خوشش نیاید، باز به او احترام می گذارد. این رفتار نشانه‌ی بلوغ، احترام و علاقه به طرف مقابل است.

رابطه با خانواده همسر

خانواده همسر از دوستان هم اهمیت بیشتری دارند. داشتن رابطه‌ی خوب با پدر و مادرِ همسر برای داشتن یک رابطه‌ی ماندگار و بادوام لازم است. اگر شما مدام بر سر والدین همسرتان مشاجره دارید و از آن‌ها خوشتان نمی آید، بدون شک رابطه‌تان با فرزند آن‌ها، یعنی همسرتان، هم به همین صورت خواهد بود.

بحث‌های سالم

دعوا، مشاجره و اختلاف نظر می تواند نشان دهنده یک رابطه سالم باشد. اگر فکر می کنید نباید با همسر آینده‌ی خود به هیچ عنوان بحث کنید، باید بدانید با داشتن این تفکر اشتباه در اولین مشاجره همه چیز بین تان تمام می شود. به جای اینکه فکر نکنید نباید هیچ وقت بحث کرد، سعی کنید از راهکارهای مفید برای حل اختلافات استفاده کنید.

جشن گرفتن موفقیت‌ها

هیچ چیز تلخ تر از این نیست که همسر آدم موفقیت‌های او را نادیده بگیرد یا به دنبال تحقیر و مسخره کردن باشد. زوج‌های شاد و خوشبخت موفقیت‌های همدیگر را موفقیت‌های خود می دانند و همدیگر را برای رسیدن به اهداف والاتر تشویق می کنند.

نادیده گرفتن خود و خواسته‌ها

این که بعضی جاها از خود بگذرید، خیلی خوب است؛ اما نباید خود و خواسته‌هایتان را نادیده بگیرید. اگر در بعضی مسائل کوچک حق را به طرف مقابلتان ندهید (و برعکس)، بین شما دعواها و مشاجرات ناسالم زیادی اتفاق خواهد افتاد و در نهایت همه چیز بین شما تمام می شود.

 

منبع: brightside

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-07-21 11:06:38
دسته بندی ها