6 قانون عالی برای جذب ثروت و موفق شدن

14 خرداد 1399 - 6:10
انگیزشی - 6 قانون عالی برای جذب ثروت و موفق شدن
6 قانون عالی برای جذب ثروت و موفق شدن
امتیاز مطلب: 96%

این سؤال برای بیشتر افراد پیش می آید که کی قرار است من میلیونر شوم؟ برای جذب ثروت 6 قانون طلایی وجود دارد که به هر کسی کمک می کند ثروت را به دست آورد. با یوکن همراه باشید.

یکی از مشتریانم می گفت: "من در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمدم که همه چیز به سختی به دست می آمد. وقتی توانستم هزینه‌های مدرسه‌ی کسب و کارم را بپردازم، همسر سابقم مرا از خانه بیرون کرد. آخرین سرمایه گذاری پرریسکی که انجام دادم، با شکست مواجه شد و مجبور شدم برای تأمین هزینه‌های مدرسه‌ی فرزندم خانه‌ی ساحلی‌ام را بفروشم. پس چه زمانی قرار است اتفاق خوبی در زندگی‌ام رخ دهد؟ کی قرار است من میلیونر شوم؟"

من در پاسخ به او گفتم: "شما برای چیزهایی که ندارید کارهای زیادی انجام می دهید. وقتی روی نداشته هایتان تمرکز می کنید، تنها باعث می شود بیشتر از آن محروم بمانید. این قانون جذب است که می گوید: روی هر چیزی که تمرکز کنید، روز به روز بیشتر می شود. پس اگر می خواهید چیزی را از زندگی‌تان حذف کنید، روی آن تمرکز نکنید."

او سؤال کرد: "پس چطور وضعیت نابه سامان مالی‌ام را نادیده بگیرم؟"

در پاسخ گفتم: "تو هیچ گاه این کار را نمی کنی و حتی نمی توانی چنین کاری انجام دهی، زیرا این قدرتمندترین فکری است که در سرت پرورش یافته است. هیچ گاه سعی نکن آن را نادیده بگیری، بلکه تلاش کن آن را با اندیشه‌های بهتر جایگزین کنی."

اگر یک فکر سبب می شود احساس بدی پیدا کنی، آن را با اندیشه‌هایی جایگزین کن که باعث می شود احساس بهتری داشته باشی.

او گفت: "آیا باید به خود تحمیل کنم فرد ثروتمندی هستم؟ واقعاً چنین توقعی را دارید؟"

با لبخند گفتم: "درست حدس زده‌ای. باید یاد بگیری چطور در بازی زندگی موفق شوی. تنها کافی است قوانین بازی را بیاموزی."

6 قانون جذب ثروت

سخت‌کوشی و اراده‌ی بالا اهمیت زیادی دارد اما این تنها نیمی از راه است

سخت کوشی و تلاش مداوم یکی از عوامل اصلی موفقیت است، اما به تنهایی کافی نیست، باید کاری کنید که تلاش‌هایتان به خوبی جواب بدهد. شما باید خود را در مسیر دست یابی به آرزوهایتان قرار دهید و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید. تلاش بخش مهمی از مسیر زندگی‌تان است، اما همه‌ی آن نیست. نه تنها لازم است برای کسب پول سخت کار کنید، بلکه باید این احساس را در خود بوجود آورید که لایق دست یابی به آن نیز هستید.

معمولاً افراد درباره‌ی خود و توانایی‌هایشان تردید دارند. پس مهم این نیست که سخت کار کنید، بلکه باید با انگیزه و هوشمندانه کار کنید و دانشتان، توانایی‌ها و مهارت‌هایتان را باور داشته باشید. خیلی‌ها به این موضوع توجهی ندارند و وارد نبردی سخت با خود می شوند، اما وقتی خودتان را باور داشته باشید، می توانید زندگی عالی و رؤیایی خود را بسازید و بازی زندگی را به نفع خود تمام کنید.

همه چیز در جهان کپی می‌شود

جهان تمام افکار، اعمال و کلمات شما را کپی می کند و آن‌ها را در تجربیات بعدی به شما باز می گرداند.

از خود بپرسید چه تفکری دارید؟ گفتارتان چگونه است؟ چطور عمل می کنید؟ باید بپذیرید تمام انرژی و افکاری که از شما در جهان پخش می شود، در نهایت به خودتان برمی گردد. پس اگر روی چیزی تمرکز کرده‌اید که زندگی‌تان را به چالش انداخته است، احتمال تشدید آن را بالا می برید.

اگر انرژی خود را روی چیزی بگذارید که آن را نمی‌خواهید، در نهایت آن چیز را بیشتر از قبل خواهید داشت

این مورد با قانون مورفی بی‌ارتباط است. اگر این احتمال وجود دارد که چیزی به خوبی پیش نرود، این اتفاق فقط یک احتمال نیست بلکه چیزی در نزدیکی شماست، زیرا شما تکانه‌ای پشت این تفکر که اتفاق بدی رخ خواهد داد، قرار داده اید و در نتیجه چنین اتفاقی می افتد. باید بپذیرید همیشه چیزی را که به آن فکر می کنید به دست خواهید آورد، چه آن را بخواهید و چه نخواهید.

اگر چیزی را می‌خواهید این احساس را در خود به وجود آورید که واقعاً آن را دارید

چیزی را به دست می آورید که روی آن تمرکز کنید، پس چرا به جای افکار منفی، فکرتان را روی چیزهایی که می خواهید، متمرکز نکنید؟ خود را در شرایطی تصور کنید که تمام چیزهایی که آرزو دارید را به دست آورده‌اید. اگر روی چیزهایی که به دنبالش هستید تمرکز کنید، تکانه‌ای در پشت این افکار ایجاد خواهد شد.

من از مشتری‌ام پرسیدم: "من فکر می کنم تو به دنبال پول و آزادی‌ای هستی که به دنبالش می آید، درست است؟"

او در جواب گفت: "بله، آیا تمام افراد این طور نیستند؟"

به او گفتم: "درست است، تو آدم منطقی و باهوشی هستی، اما چرا فکر خود را روی چیزهایی متمرکز نمی کنی که معکوس آن را برایت به دنبال داشته باشد؟"

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن چیزهایی یکسان همدیگر را جذب می‌کنند

ما مجبور هستیم از قوانین جهان پیروی کنیم. هر چیزی که در دنیا وجود دارد، مشابه خود را جذب می کند.

"تو در شرایطی زندگی می کنی که مدام به خاطر وضعیت بد مالی‌ات متأسف هستی و تمام آن به دوران کودکی‌ات برمی گردد. پس دنیا تمام این افکار، کلمات و رفتارها را به تجربیات آینده‌ات باز می گرداند و تو در شگفت هستی که چرا وضعیت آن طور که می خواهی، تغییر نمی کند. تو در تعجب هستی که چرا در جذب ثروت موفق نیستی."

جذب ثروت به تفکر تو مربوط است نه عمل کردن

اگر در زندگی به چیزی برسی به خاطر این نیست که لیاقت آن را داشته ای، بلکه بدین دلیل به آن می رسی که با آن متناسب هستی.

من به او گفتم: "ترس تو از اینکه نتوانی به اندازه‌ی کافی پول دربیاوری خیلی قوی است. این تفکر به قدری قوی است که توانسته ذهنیت فقر و بی‌پولی را در تو به وجود آورد. این باوری قدرتمند در وجودت است که تو هیچ وقت نمی توانی به ثروت برسی. همان بچگی‌ات سبب شده است این ذهنیت در تو بارور شود و همانند نواری مدام در ذهنت تکرار می شود. این تنها پیامی است که جهان از تو می شنود و نتیجه اش را می بینی، پس جلوی آن را بگیر." از او پرسیدم: "آیا تمایل داری این نوار را متوقف کنی و داستان جدیدی بنویسی؟"

هر وقت توانستی جنگ با خودت را متوقف کنی، زندگی جدیدت شروع می‌شود

"مسئله این نیست که پول در بیاوری یا نه اینکه درباره‌ی خود و زندگی‌ات چطور فکر می کنی، آینده‌ات را می سازد. آیا فکر می کنی که می توانی به همه چیز برسی؟ آیا احساس خوشبختی می کنی؟ آیا فکر می کنی در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ات به موفقیت بزرگ دست یافته‌ای؟ آیا کسانی را داری که از داشتن آن‌ها احساس رضایت کنی؟ آیا در خودشناسی موفق هستی؟ آیا خودت را باور داری و فکر می کنی لیاقت همه‌ی چیزهایی را که می خواهی، داری؟"

پیشنهاد‌هایی برای تغییر بازی زندگی وجود دارد

بیشتر روی سلامتی و دانشتان تمرکز کنید، زیرا شما را برای به دست آوردن تمام چیزهایی که می خواهید آماده می کند و باعث جذب ثروت می شود. ثروت به این خاطر که کار خاصی انجام داده‌اید به دست نمی آید، بلکه به این دلیل جذب می شود که به خودتان اجازه داده اید، احساس ثروتمند بودن کنید. اکنون سه کاری را معرفی می کنیم که باعث جذب ثروت و دست یابی به موفقیت می شود.

چگونه از قوانین جذب ثروت استفاده کنیم؟

- روی چیزهایی که ندارید یا هیچ وقت نمی توانید آن‌ها را داشته باشید تمرکز نکنید. به چیزی دست پیدا می کنید که روی آن تمرکز کنید. دیگر بر شکست خوردن تمرکز نکنید. وقتی ثروتمند شدید، هیجان زده شوید و روی کارهایی که می خواهید انجام دهید تمرکز کنید.

- تمرکز خود را از روی چیزهایی که باعث ناراحتی‌تان می شود بردارید و آن‌ها را با فکرهای بهتر و جذاب‌تر جایگزین کنید. هرچند تمرکز روی افکار منفی ساده‌تر است، اما نمی توانند رؤیاهایتان را محقق کنند و شما را به آنچه می خواهید برسانند. اگر فکری باعث ناراحتی‌تان می شود، آن را با اندیشه‌ی دیگری که سبب می شود احساس بهتری داشته باشید جایگزین کنید. این اندیشه‌ی جدید در راستای چیزی که می خواهید، تکانه‌ای ایجاد می کند. اندیشه‌ی جدید نباید هم موضوع با همان اندیشه‌ی منفی باشد، بلکه تنها اندیشه‌ی بهتری در سر بپرورانید. هدف این است از طریق افکار، خود را به حرکت درآورید. جنب و جوش بیشتر در تمام زمینه‌های زندگی منجر به نتایج بهتری خواهد شد.

- هیچ گاه نباید وقوع چیزی را محقق کنید، بلکه تنها شرایط را برای وقوع آن‌ها فراهم کنید. سعی کنید احساس خوبی در خود ایجاد کنید. وقتی حس خوبی دارید، می توانید تحرک بیشتری داشته باشید، افراد بهتری را جذب کنید و در موقعیت‌های بهتر، موفق‌تر عمل کنید. این برنامه نه تنها در جذب ثروت کمکتان می کند، بلکه شادی و عشق واقعی را برایتان به ارمغان می آورد.

منبع: observer

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-01 11:13:39
  • نظرات
تصویر آواتار Ahmad Ghnbarzehi
   Ahmad Ghnbarzehi

دیدگاه شما خوب بود البته به نظر من اصل اول خواستن توانستن است پشتکار و اعتماد نفس و دیدگاه شما از کجا کار شروع کردن وتحقیق و راهنمایی درآن مسیر مشخص و اینده وهر سال به دنیای بزرگتری فکر بکنید و ریسک کردن در هر زمان و مکانی که درست قدم بر داشتن فکرهای بزرگتر و بزرگتر و ادامه دادن نه اینکه هر چه ضعیفتر را نابود تا خودروساز بلکه همراه لطیفتر تا به قویتر وهر با از تجربه دیگران ولی به سود خود تا زمانی که دیگر از تجربه خود برای خود وبرای دیگران همانطور که از دیگران برای خود موفق باشید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها