افراد موفق چگونه با منفی باف ها رفتار می کنند؟

19 شهریور 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - افراد موفق چگونه با منفی باف ها رفتار می کنند؟
افراد موفق چگونه با منفی باف ها رفتار می کنند؟
امتیاز مطلب: 98%

آدم‌های سمی همان بدقلق‌ها و منفی باف هایی هستند که همیشه حرف‌های ناامید کننده می زنند و زبانی تلخ دارند. این افراد مدام بحث‌های استرس زا راه می اندازند و نمی توانند خوشبختی دیگران را ببینند. حتی در برخی موارد، طاقت دیدن خوشی خودشان را هم ندارند. آدم‌های سمی گاهی سبب ناراحتی و بحث می شوند و گاهی به لاک تنهایی خودشان فرو می روند و بار این نحسی را به دوش می کشند. ارتباط با افراد سمی، نتیجه‌ای جز استرس و ناامیدی به دنبال ندارد. می دانید افراد موفق چه استراتژی برای برخورد با آدم‌های سمی دارند. با یوکن همراه باشید.

نتایج تحقیقات نشان می دهد استرس طولانی مدت، تأثیر خیلی بدی روی مغز می گذارد و کارایی نورون‌های موجود در هیپوکامپ را دچار مشکل می کند. استرس همچنین روی عملکرد دندریت‌های عصبی نیز تأثیر منفی می گذارد. دندریت‌ها پیام‌های عصبی را به صورت سیگنال‌های الکتریکی منتقل می کنند. جالب است بدانید، استرس مداوم روی موفقیت و شادی افراد نیز اثر منفی دارد. انسان‌های سمی عامل تولید این استرس مخرب هستند و ارتباط با آن‌ها روی زندگی و موفقیتتان تأثیر خواهد گذاشت. وقتی با یک فرد منفی معاشرت می کنیم، فشار زیادی به مغزمان وارد می شود. این فشار به خاطر واکنشی است که نسبت به افکار و حضور منفی آن‌ها از مغز ارسال می شود.

افراد سمی به دلایل مختلفی رفتارهای منفی و ناامید کننده دارند. برخی از آن‌ها از روی نادانی و بی‌عقلی منفی بافی می کنند، برخی تحت تربیت نادرست خانواده بوده‌اند و تعدادی از آن‌ها واقعاً بدجنس و بدقلق هستند. در هر صورت نباید دور افراد سمی بروید. هر چند ممکن است در زندگی روزمره خود با آن‌ها مواجه شوید، پس بهتر است رفتار مناسب با آن‌ها را یاد بگیرید.

راهکارهای زیادی برای مقابله با افراد سمی ارائه شده است. در این مقاله قصد داریم 12 روش افراد موفق برای مقابله با سمی‌ها را معرفی کنیم.

حد و مرز داشته باشید

برخی افراد در هر شرایطی غُر می زنند، از همه گله‌مند هستند و آدم را از زندگی بیزار می کنند. در صورت معاشرت با سمی‌ها مراقب خودتان باشید و از حرف‌های منفی آن‌ها در امان بمانید. باید راهی پیدا کنید تا این انرژی منفی که از سوی آن‌ها وارد می شود، خنثی شود؛ مثلاً وقتی در حال گله و شکایت هستند، به آن‌ها بگویید: "الآن راه حل موردنظرت چیه؟"، "حالا که این‌قدر وضعیت بده، می خوای چیکار کنی؟"

افراد موفق چگونه با منفی باف ها رفتار می کنند؟

افراد سمی دوست دارند مشکلات را حادتر نشان دهند و با غر زدن‌های بی‌خودشان، طرف مقابل را همانند خود بدبخت کنند و حس همدردی او را به دست آورند. نباید زیر بار منفی بافی های آن‌ها بروید. از او سؤال بپرسید و راهکارهای مناسبی پیشنهاد دهید. با این کار به فرد منفی باف نشان می دهید راهکار مهم است و ناله‌های او هیچ اهمیتی ندارد.

شنونده‌ای عاقل باشید

در معاشرت با افراد سمی و منفی باف، حوصله‌تان سر می رود و به خاطر منفی نگری و انرژی‌های بدی که به سوی شما می‌آید، تمام انرژی‌تان از دست می رود. در این شرایط روحیات و احساسات خود را بشناسید و آن‌ها را به موقع کنترل کنید. اجازه ندهید حرف‌های افراد سمی فکرتان را درگیر کند و باعث ضعف شما شود. پس همیشه شنونده‌ای عاقل باشید، نباید هر کس هر چیزی را گفت قبول کنید.

منطقی باشید

برخورد احساسی با سمی‌ها بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. افراد سمی هیچ منطقی ندارند، حرف‌های غیرعقلانی می زنند و مدام به دنبال بحث کردن هستند. به همین خاطر نباید در تله‌ی منفی بافی آن‌ها گرفتار شوید. پس همواره منطقی برخورد کنید و از احساسی بودن اجتناب کنید. گاهی همدردی و حمایت از سمی‌ها، شما را به چالش می اندازد.

احساسات خود را بشناسید

برای اینکه در برخورد با افراد سمی، احساسی برخورد نکنید باید روی احساساتتان کنترل داشته باشید. سعی کنید بر احساسات خود تسلط پیدا کنید و اجازه ندهید حرف‌ها و رفتار این افراد، احساسات شما را برانگیزد. منظور از احساسات، همدردی بیخود، ناامیدی، غصه و عصبانیت از رفتار آن‌هاست. اگر مجبور هستید با یک فرد سمی برخورد کنید، سعی کنید شنونده‌ای خنثی باشید و تا جای ممکن با آن‌ها هم صحبت نشوید.

افراد موفق چگونه با منفی باف ها رفتار می کنند؟

حد و حدود داشته باشید

گاهی ناچارید با افراد سمی وارد ارتباط شوید. شاید همکارتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان از جمله افراد سمی باشد. در این شرایط باید سعی کنید واکنش مناسبی از خود نشان دهید. بدون شک ناگریز به معاشرت با این افراد هستید. سعی کنید تنها در مواقع ضروری و تا حد مشخصی این ارتباط را حفظ کنید. نباید در ارتباط با این افراد غرق شوید و بیشتر از وظیفه‌تان عمل کنید. تنها به قدر لزوم با آن‌ها حرف بزنید و تعامل داشته باشی، نه بیشتر و نه کمتر.

اجازه ندهید هیچ چیزی مانع شادی‌تان شود

اگر شادی و خوشبختی خود را در گرو عوامل بیرونی و رفتارهای دیگران بدانید، کنترل زندگی از دستتان خارج می شود. اگر کلید خوشحالی خود را به دست دیگران بدهید، همانند اسیری خواهید شد که فقط با اجازه‌ی زندان بانش می تواند بخندد و شاد باشد. افراد موفق به کسی اجازه نمی دهند خوشحالی‌شان را تحت تأثیر قرار دهد. نظرات دیگران باعث نمی شود حال خوش آن‌ها خراب شود. حقیقت این است، آنچه دیگران درباره‌ی ما می گویند صحت ندارد. ما نه آن‌قدر که بقیه می گویند بد هستیم و آن‌قدرها خوب. پس خیلی به قضاوت اطرافیان اهمیت ندهید، خصوصاً اگر این افراد سمی و منفی باف هستند.

تنها به راه حل فکر کنید

وقتی دچار مشکلی می شوید، خیلی روی مشکل تمرکز نکنید و تنها به دنبال راه حل باشید. وقتی به دنبال راه حل باشید، احساس مفید بودن خواهید کرد، استرستان پایین می آید و عملکردتان رو به بهبود می رود. افراد سمی با انرژی منفی و حرف‌های مأیوس کننده، قلب اطرافیانشان را به فشار می آورند. در واقع، ناامید کردن دیگران این احساس را به آن‌ها القا می کند که بهتر و قدرتمندتر از بقیه هستند. نباید اجازه دهید این احساس به آن‌ها دست دهد. وقتی با یک فرد سمی برخورد می کنید، او را مشکلی ببینید که باید حلش کنید. پس در برخورد با آن‌ها احساس قدرت خواهید کرد و از انرژی منفی‌شان در امان می مانید.

افراد موفق چگونه با منفی باف ها رفتار می کنند؟

ببخشید اما فراموش نکنید

افراد موفق در ارتباط با سمی‌ها حافظه‌ی خوبی دارند. آن‌ها به خاطر روح بزرگی که دارند، خیلی زود منفی باف ها را می بخشند اما فراموش کار نیستند. افراد موفق می دانند برای درس گرفتن از گذشته، لازم است همه چیز را در ذهنشان نگه دارند. پس ببخشید اما فراموش نکنید. قطعاً بهتر است بگوییم ببخشید و درس بگیرید. بخشیدن باعث می شود از خدشه‌ای که حرف‌های افراد منفی به روحتان زده است، کاسته شود و در مقابل با فراموش نکردن می توانید بهتر از خودتان مراقبت کنید.

با خودتان مهربان‌تر باشید

گاهی در برخورد با افراد سمی، احساس تنفر و نفرت شدیدی به شما دست می دهد. شاید از این احساسات شرمنده شوید و تقصیر را بر گردن خود بیاندازید. باید با خود مهربان باشید. اینکه فردی سمی شما را ناراحت و عصبانی می کند، به رفتار او مربوط است. او با منفی بافی و افکار اشتباه خود، باعث ناراحتی‌تان شده است. باید قبول کنید هیچ تقصیری ندارید و همه چیز ریشه در رفتار او دارد.

شجاع باشید

هورمون آدرنالین سبب افزایش ضربان قلب و بسته شدن راه‌های تنفسی می شود و در واکنش‌های بدن در زمان جنگ و شرایط هیجان زا بسیار مؤثر است. سعی کنید همیشه مقداری از این هورمون را در بدن خود داشته باشید. توصیه می کنیم قهوه و مواد کافئین دار بیشتری مصرف کنید و به سراغ ورزش بروید. شجاع بودن به شما کمک می کند در برخورد با افراد سمی، به قدر کافی قوی و سرزنده باشید.

افراد موفق چگونه با منفی باف ها رفتار می کنند؟

به اندازه بخوابید

خواب کافی سبب افزایش هوش هیجانی و مدیریت احساسات و عواطف می شود. با استراحت کافی استرس را از خود دور می کنید و وقتی بیدار می شوید، شاداب‌تر و هوشیارتر خواهید بود و قدرت خودکنترلی، توجه و حافظه‌ی شما نیز بهبود می یابد. همچنین خواب کافی سبب می شود خلاق‌تر و مثبت‌تر بمانید. افراد سمی توجهی به این موارد ندارند و با دیدن چنین ویژگی‌هایی در شما، ناخودآگاه از اطرافتان پراکنده می شوند.

از اطرافیانتان کمک بگیرید

گاهی در مواجهه با افراد سمی نیاز به کمک دیگران داریم. برای مقابله با افراد سمی، باید در قالب یک تیم و با کمک دیگران وارد حل مسئله شویم. کمک گرفتن از دیگران برای شناخت رفتارها و واکنش‌های ما از طریق یک نفر سوم بسیار نتیجه بخش است. کسی که ما را از بیرون می بیند و می تواند نقطه ضعف‌هایمان را در برخورد با افراد سمی شناسایی کند.

افراد سمی همه جا در اطراف ما هستند، پس باید روش درستی برای مقابله با آن‌ها داشته باشیم. کنترل استرس و انرژی منفی اولین قدم برای موفقیت در هر کاری است. با آرامش، خونسردی و کنترل استرس می توانیم به شخصیتی تبدیل شویم که در برخورد با مشکلات و آدم‌های سمی، واکنش درستی از خود بروز می دهد. باید خودمان را به خوبی بشناسیم و خصوصیات مثبت و منفی‌مان را به درستی مدیریت کنیم. شاید نیاز باشد خودمان را زیر ذره بین ببریم، شاید ما هم یکی از همین افراد سمی باشیم!

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-25 16:34:49
  • نظرات
تصویر آواتار shadi servat
   shadi servat

پدرمون رو درآوردند این منفی باف ها...

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ح ح ح
   ح ح ح

درسته آدم های منفی باف آدم های سمی هستند ولی قطعا خودشون این رو انتخاب نکردند و وضعیت زندگی اونها رو وادار به این کار کرده

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها