تکنیک‌هایی برای انگیزه دادن به کارمندان

26 مرداد 1399 - 6:00
رفتار سازمانی - تکنیک‌هایی برای انگیزه دادن به کارمندان
تکنیک‌هایی برای انگیزه دادن به کارمندان
امتیاز مطلب: 98%

حتما می دانید عمل، تاثیر بیشتری نسبت به کلمات دارد. این تاثیر در محیط کار، بیشتر نمود می کند. وقتی کارمندان انگیزه ی بیشتری داشته باشند، وظایف شغلی خود را بهتر انجام می دهند. پس انگیزه دادن به کارمندان و جلب اعتماد آنها سبب بهبود عملکردشان می شود. با یوکن همراه باشید.

برای این که به عنوان رهبری فوق العاده معرفی شوید، باید توانایی بالایی در انگیزه بخشی داشته باشید. همیشه بیان نقل قول رهبران بزرگ موثر نیست. برای اینکه بتوانید به دیگران انگیزه دهید، ابتدا باید خودتان سرشار از انگیزه و امید باشید. پس به کارمندان نشان دهید بسیار پرانگیزه و باانرژی هستید و تنها به گفتن آن اکتفا نکنید.

در این مقاله به شما می گوییم از چه روش هایی به کارمندان خود انگیزه دهید:

زبان بدن مثبتی داشته باشید

اگر روز بدی داشته اید، این حالت را به کارمندان و محیط کاری انتقال ندهید. نیاز نیست خود را مجبور کنید حالت مثبتی در رفتارتان نشان دهید، اما حداقل نسبت به برقراری ارتباط و افکار انتقادی، روی خوش نشان دهید. هیچ یک از اعضای گروه دوست ندارند با مدیری مواجه شوند که مدام در مورد زندگی شخصی خود گله و شکایت دارد.

زبان بدن مثبت را نشان دهید تا کارمندان متوجه شوند تمام حواس تان به آنهاست:

  • قفل دستان تان را باز کنید و در کنار خود قرار دهید.
  • صورت خود را به سمت فردی بچرخانید که در حال صحبت با شماست.
  • از واژه های "هممم" یا "آهان" استفاده کنید و واکنش خود را نشان دهید.
  • زبان بدن طرف مقابل را تکرار کنید. با این کار به مخاطب نشان می دهید توجهتان به سمت اوست.

با استفاده از این نکات ساده، به کارمندان می فهمانید آنها را درک می کنید.

با اعضای تیم ناهار بخورید

قبلا در شرکتی کار می کردم که مدیرعامل آن در هنگام دریافت گزارش های مستقیم، مشغول ناهار خوردن بود و این رفتار انگیزه بخشی برای کارمندان بود.

نیاز نیست به عنوان مدیرعامل همیشه این کار را انجام دهید اما وقتی همراه با اعضای تیم خارج از محل کار هستید، آنها شما را یک شخص همانند خود و نه مدیر می بینند. وقتی امکان برقراری ارتباط این چنینی به وجود می آید، کارمندان ارزش بیشتری نسبت به درخواست های بعدی شما قائل می شوند. صرف ناهار به همراه تیم نشان می دهد شما هم عضوی از آنها هستید.

با آنها گشاده رو باشید

گشاده رو بودن با اعضای تیم بدین معناست با آنها روی باز و ذهن باز داشته باشید. بدون شک، یک مدیرعامل و رهبر خوب کارهای زیادی برای انجام دادن دارد اما همیشه باید در دسترس باشد. کارمندان همیشه باید به مدیر خود دسترسی داشته باشند و نگران نادیده گرفته شدن و طرد شدن نباشند. وقتی اعضای تیم بتوانند با مدیر خود به راحتی حرف بزنند، انگیزه ی بیشتری برای عملکرد بهتر خواهند داشت، زیرا می دانند مدیر از آنها پشتیبانی می کند.

اعتماد بوجود آورید

اعتمادسازی نیاز به صرف زمان دارد. اگر بتوانید اعتماد بالایی ایجاد کنید، کارمندان از این موقعیت سوء استفاده نخواهند کرد. بلکه برای حفظ این شرایط، سخت تر کار خواهند کرد. به عنوان یک مدیر موفق، از کنترل محسوس کارمندان دست بکشید و به قول های خود پایبند باشید. اگر بتوانید اعتماد کارمندان را به دست آورید و نتیجه ی مثبت کار کردن را تجربه کنید، انگیزه ی اعضای تیم برای حرکت در مسیر پیشرفت بیشتر می شود.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:16:43
دسته بندی ها