تقویم تاریخ - 29 تیر

29 تیر 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 29 تیر
تقویم تاریخ - 29 تیر
امتیاز مطلب: 99%

درگذشت گوگلیلمو مارکونی مخترع رادیو

گوگلیلمو مارکونی

گولیلمو مارکونی مهندس برق ایتالیایی و مخترع رادیو 20 جولای 1937م. بر اثر حملۀ قلبی در 63 سالگی در شهر رم دیده از جهان فرو بست. وی در سال 1909م. برای گسترش سیستم بی سیم تلگرافی یا رادیو جایزۀ نوبل فیزیک را از آن خود نمود.

تولد ادموند هیلاری اوّلین فاتح اورست

ادموند هیلاری اوّلین فاتح اورست

سِر ادموند هیلاری کاشف و کوهنورد نیوزیلندی 20 جولای 1919م. در آوکلند متولد شد. او و تنزینگ نورگی(نپال) نخستین انسان‌هایی بودند که تحت پوشش سفر اکتشافی کوه اورست بریتانیا 1953م.  به قله اورست صعود کردند.

تولد گرگور مندل پدر دانش ژنتیک نوین

گرگور مندل پدر دانش ژنتیک نوین

یوهان گرگور مندل کشیش اتریشی 20 جولای 1822م. در برنو متولد شد. گرگور مندل در 1865م. توانست قوانین حاکم بر انتقال صفات وراثتی را که حاصل آزمایش‌هایش روی گیاه نخود فرنگی بود، شناسایی کند؛ ولی از آنجایی که در جامعه علمی آن زمان بسیاری از افراد با نفوذ همچنان نظریات داروین و لامارک را صحیح می‌پنداشتند به دیدگاه‌ها و کشفیات او اهمیت چندانی ندادند. در سال 1900م. کشف مجدد قوانین ارائه شده از سوی مندل، توسط درویس، شرماک و کورنز باعث شد که نظریات او مورد توجه و قبول قرار گرفته و مندل به عنوان پدر علم ژنتیک شناخته شود.

درگذشت بروس لی استاد هنرهای رزمی

بروس لی

لی جن فان معروف به "بروس لی" استاد هنرهای رزمی چینی و بازیگر آمریکایی - چینی 20 جولای 1973م. در 32 سالگی در کالیفرنیا درگذشت. لی بنیانگذار روش رزمی جیت کان دو یکی از مدرن‌ترین سبک‌های کونگ فو بوده و بسیاری او را یکی از تأثیرگذارترین انسان‌های قرن بیستم و نماد فرهنگی می‌دانند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-20 11:13:44
  • نظرات
تصویر آواتار ادمین
   ادمین

رزومه خود را به آدرس زیر برای ما ارسال کنید. info@ucan.ir

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار میم
   میم

سلام ببخشید می خواستم برای عضویت در تیم یوکن درخواست بدم نویسنده می پذیرید؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها