چگونه افراد موفق بر ترس‌هایشان غلبه می‌کنند؟

14 خرداد 1399 - 6:00
انگیزشی - چگونه افراد موفق بر ترس‌هایشان غلبه می‌کنند؟
چگونه افراد موفق بر ترس‌هایشان غلبه می‌کنند؟
امتیاز مطلب: 91%

افراد موفق به خوبی شکست هایشان را می پذیرند و با تبدیل آن به نقطه ی قوت و درس گرفتن از شکست ها، با سرعت بیشتری به اهدافشان می رسند و تمام موانع را از جلوی پای خود برمی دارند. با یوکن همراه باشید.

حتی وقتی انجام کاری برایتان لذت بخش است، ترس از شکست می تواند شما را متوقف کند. سوزی کاسم، نویسنده می گوید: "ترس از شکست بیشتر از خود شکست می تواند رویاهای انسان را نابود کند."

ترس های درونی باعث می شود فرصت استفاده از توانایی های خود را از دست بدهید. به جای اینکه اجازه دهید ترس باعث توقف تان شود، ترس را نیرویی جلوبرنده برای تفکر به مسیر خود بدانید. پس ترس سد راه موفقیت نیست و حتی می توانید از آن برای حرکت بهتر در مسیر خود استفاده کنید.

افراد موفق همیشه به دنبال رسیدن به اهدافشان هستند و از شکست واهمه ای ندارند. در ادامه به شما می گوییم افراد موفق برای پذیرش شکست و دست یابی به اهداف چه اقداماتی انجام می دهند:

هدف خود را مشخص کنید

وقتی دچار ترس و تردید می شوید، بهتر است دست نگه دارید. گاهی ترس می تواند بر توانایی شما در دیدن چشم انداز اهداف غلبه کند. در این شرایط، در احساسات تان غوطه ور می شوید و چشم انداز خود را نسبت به آینده از دست می دهید. باید دقیقا بفهمید به دنبال چه چیزی هستید. آیا به دنبال ترفیع هستید؟ می خواهید در یک کنفرانس به بهترین نحو ممکن سخنرانی کنید یا نویسنده ی یک رسانه ی خاص شوید؟

توصیه می شود وقتی احساس خستگی زیادی دارید روی یک نقطه ی ثابت خارج از خط افق خیره شوید، این کار باعث ثبات بدن می شود. سپس به همین روش به ترس هایتان فکر کنید. وقتی از چیزی می ترسید، برای رسیدن به ثبات روی هدف نهایی خود تمرکز کنید. وقتی چشم انداز و هدف خود را در نظر بگیرید، بهتر می توانید با ترس هایتان کنار بیایید. نباید اجازه دهید ترس، مانع حرکت شما شود.

موانع موجود را در دست یابی به اهداف مشخص کنید

وقتی توانستید خواسته ها و اهداف خود را مشخص کنید، سعی کنید دلیل اصلی ترس هایتان را هم پیدا کنید. آیا از انتقاد گریزان هستید؟ از رقابت می ترسید؟ اصلا می دانید چه چیزی باعث ترس شما می شود؟

با شناسایی موانع خود در دست یابی به اهداف بر آنها غلبه کنید. وقتی موانع را نبینید، نمی توانید از آنها عبور کنید. پس برای رهایی از موانع در ابتدا باید آنها را بپذیرید.

عامل ترس‌هایتان را بپذیرید

اپرا وینفری می گوید: عواملی که باعث ترس تان می شود هیچ قدرتی ندارد، بلکه این ترس شماست که قدرتمند است. با ترس خود رو به رو شوید. سپس نقطه ی قوت خود را در ترس هایتان پیدا کنید. این نقطه ی قوت به شما کمک می کند توانایی هایتان را بشناسید.

تصور کنید می خواهید در مورد ایده های تیم کاری خود نقش محرک داشته باشید اما از این می ترسید که با شما مخالفت شود. نظر شما همان چیزی است که شما را شکل داده است. باید نظر خود را بپذیرید. قبول کنید تنوع افکار باعث بهبود گفت و گوها می شود. انرژی مربوط به عامل ترس خود را دریافت کنید و از آن برای غلبه بر ترس هایتان استفاده کنید. اگر خودتان نخواهید ترس نمی تواند شما را متوقف کند.

احساس نارضایتی را تغییر دهید

برای باقی ماندن در مسیر دست یابی به اهداف، یک قدم کوچک بردارید. از محدوده ی امن و راحت خود خارج شوید. برای مثال، به دنبال ارائه ی سخنرانی عالی در یک کنفرانس هستید اما از این نگرانید که به اندازه ی کافی خوب نباشید و مورد قبول واقع نشوید. بهتر است ابتدا در مورد رویدادهای کوچک صحبت کنید. دستاوردهای خود را روی کاغذ بیاورید و ببینید انجام چه کارهایی به شما در قبول توانایی هایتان کمک می کند. از "نه" شنیدن واهمه نداشته باشید. هرچقدر بیشتر نه بشنوید، کمتر احساس ترس و خطر می کنید. مارک کوبان، کارآفرین میلیاردر می گوید هر کلمه ی نه شما را یک قدم به بله نزدیک تر می کند.

اگر احساس ناامیدی و ناراحتی دارید، به این خاطر است که هنوز در محدوده ی امن و راحت خود هستید و به سمت هدف تان حرکت نکرده اید. اگر راحت هستید، بدین معناست که ترسیده اید. در واقع، این راحتی و آسایش حاکی از آن است هیچ گامی برای نزدیک شدن به اهداف خود برنداشته اید.

بهتر است در مورد ریسک تجدیدنظر کنید. ریسک چیزی نیست که بپذیرید بلکه عملی است که ترجیح می دهید قبول نکنید. وقتی از محدوده ی راحت خود خارج می شوید به این کار عادت کرده و همواره به دنبال راحتی هستید. برای رسیدن به اهداف خود، باید ترس را بپذیرید زیرا باعث شفاف سازی مسیر موفقیت تان می شود. اهداف خود و موانع دست یابی به آنها را شناسایی کنید، ترس ها را بپذیرید و همواره آن را طلب کنید.

 

منبع: Forbes

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-01 11:13:53
  • نظرات
تصویر آواتار م ر
   م ر

واقعا مقوله ترس در تمامی ابعاد ،کاری،زناشویی،تحصیلی و غیره فلج کننده است و گاهی همراه با اینه که حس ترهم دیگران رو جویا میشیم و این کاملا در خلاف جهت رشد ماست

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها