تقویم تاریخ - 2 مرداد

2 مرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 2 مرداد
تقویم تاریخ - 2 مرداد
امتیاز مطلب: 96%

تولد مهدی مهدوی کیا فوتبالیست ایرانی

مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی‌کیا فوتبالیست ایرانی 2 مرداد 1356ش. در تهران متولد شد. مهدوی کیا در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت آلمان و داماش گیلان بازی کرده‌است. او دو بار در فصل‌های از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد و یک بار هم از سوی نشریه معتبر کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد. از دیگر افتخارات ورزشی مهدوی‌کیا انتخاب در لیست 11 نفره تیم منتخب قرن هامبورگ در کنار بازیکنان بزرگی مانند فان در فارت می‌باشد که در جشن 125 سالگی هامبورگ از طرف این باشگاه اعلام گشت. مهدوی‌کیا در نظرخواهی فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال جهان در ابتدای سال 2010م. به عنوان بیست و هفتمین بازیکن محبوب جهان انتخاب شد. وی که از سوی هواداران هامبورگ لقب "موشک ایرانی" را به خود اختصاص داده بود امروز 41 ساله شد.

تولد جنیفر لوپز خوانندۀ آمریکایی

جنیفر لوپز

جنیفر لین لوپز خواننده، هنرپیشه، تهیه کننده، نویسنده و طراح مد آمریکایی 24 جولای 1969م. در نیویورک متولد شد. فروش 55 میلیون دلاری آلبوم‌ها و 100میلیون دلاری فیلم‌های جنیفر لوپز تاکنون، باعث شده وی در زمره برترین هنرمندان آمریکا قرار بگیرد و پردرآمدترین هنرمند لاتین‌تبار قلمداد شود. تا ماه مارس 2014م. دارایی خالص وی، 250میلیون دلار تخمین زده شده‌است. در کنار فعالیت در دنیای هنری، جنیفر لوپز از فعالان تجاری موفق نیز قلمداد می‌شود. وی از نام و شهرت جهانی‌اش در جهت ساخت امپراطوری تجاری خویش استفاده نمود. لوپز در زمینه تولید پوشاک، لوازم زینتی، عطر و ادکلن و همچنین تولید برنامه‌های تلویزیونی فعالیت گسترده‌ای دارد.

تولد الکساندر دوما نویسندۀ فرانسوی

الکساندر دوما

الکساندر دوما(پدر) نویسندۀ فرانسوی 24 جولای 1802م. در روستای ویلر کوتره متولد شد. وما به خاطر رمان‌های ماجراجویانه فراوانش یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به‌شمار می‌رود. بسیاری از رمان‌های او، از قبیل "سه تفنگدار"، "ملکه مارگو" و "گردنبند ملکه" رمان‌هایی دنباله دار و سریالی هستند. او علاوه بر رمان‌نویسی، مقاله‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و خبرنگار پرتوانی بود.

تولد عظیم پرمجی کارآفرین هندی

عظیم پرمجی

عظیم پرمجی کارآفرین هندی 24 جولای 1945م. در بمبئی متولد شد. پرمجی که هم اکنون مدیر ارشد شرکت مشاور "ویپرو" میباشد و طبق آمار سال 2014م. با دارایی 16.4 میلیارد دلار رتبۀ سوم ثروتمندترین فرد هند بوده امروز 73 ساله شد.

درگذشت احمد شاملو شاعر ایرانی

احمد شاملو

احمد شاملو شاعر، نویسنده، مترجم، پژوهشگر و روزنامه نگار ایرانی 2 مرداد 1379ش. در کرج در 73 سالگی از دنیا رفت. عشق، آزادی و انسان‌گرایی، از ویژگی‌های آشکار سروده‌های شاملو هستند. شهرت اصلی شاملو به خاطر نوآوری در شعر معاصر فارسی و سرودن گونه‌ای شعر است که با نام شعر سپید یا شعر شاملویی که هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین قالب‌های شعری مورد استفاده در ایران به‌شمار می‌رود. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری احمد شاملو روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری احمد شاملو

درگذشت فرانسیس بوویگ مؤسس شرکت خوشه ای "بووویگ"

فرانسیس بوویگ

فرانسیس بوویگ کارآفرین، بازرگان و مؤسس شرکت "بوویگ" 24 جولای 1993م. در 70 سالگی در سن مالو درگذشت. وی در سال 1952م. شرکت خوشه ای "بوویگ" را تأسیس نمود. در سال 2011م. تعداد کارکنان شرکت بوویگ، بیش از 130.000 نفر اعلام شده است، که در 80 کشور جهان، فعالیت می‌نمایند. در طول سال مالی 2011م.. این شرکت درآمدی معادل 32.7 € میلیارد یورو را، کسب نموده است.

درگذشت جیمز چدویک فیزیکدان انگلیسی

جیمز چدویک

سر جیمز چدویک فیزیکدان انگلیسی 24 جولای 1974م. در کمبریج در 82 سالگی درگذشت. چدویک در سال 1932م.  نوترون را که رادرفورد در سال 1920م.  وجود آن را پیش‌بینی کرده بود، کشف کرد و به سبب همین موفقیت، در سال 1935م.  جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-07-22 15:00:10
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها