تقویم تاریخ - 4 مرداد

4 مرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 4 مرداد
تقویم تاریخ - 4 مرداد
امتیاز مطلب: 92%

تولد ساندرا بولاک پردرآمدترین بازیگر هالیوودی

ساندرا بولاک

ساندرا آنِت بولاک هنرپیشۀ آمریکایی 26 جولای 1964م. در واشینگتن متولد شد. و پس از اجرای نقش‌های موفقی در دههٔ 1990م.  هم‌چون سرعت و وقتی تو خواب بودی به شهرت رسید. پس از آن او حرفه‌اش را به عنوان یک بازیگر نقش اول مشهور با فیلم‌هایی مانند خانم موافقت و تصادف که تحسین منتقدان را دریافت کردند، آغاز کرد. در سال 2007م. او با داشتن سرمایهٔ 85 میلیون‌دلاری در ردهٔ 14 ثروتمندترین اشخاص نامدار زن قرار گرفت. بولاک در سال 2010م. پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود نام گرفت. بین ژوئن 2009م. تا یک سال بعد حدود 58 میلیون دلار بابت فیلم‌های پیشنهاد و نقطه کور دریافت کرده‌است. برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و گوی طلایی بهترین بازیگر نقش اول زن بخاطر بازی در فیلم نقطه کور با 10 میلیون دلار دستمزد بیشترین دستمزد را در بین بازیگرهای زن هالیوود را داراست. بولاک امروز 54 ساله شد.

تولد کوین اسپیسی بازیگر آمریکایی

کوین اسپیسی

کوین اسپیسی  بازیگر تئاتر و سینما، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی 26 جولای 1959م. در نیوجرسی متولد شد. او حرفه خود را به عنوان بازیگر صحنه در دهه 80م. آغاز کرد و سپس وارد تلویزیون و سینما شد. در دههٔ 90م.  هنرپیشگی وی توجه و تحسین فراوان منتقدان را برانگیخت و برای ایفای نقش در فیلم مظنونین همیشگی برندهٔ جایزه اسکاربهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و برای فیلم زیبایی آمریکایی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. کوین اسپیسی امروز 59 ساله شد.

تولد میک جگر خواننده گروه رولینگ استونز

میک جگر

سر مایکل فیلیپ میک جَگِر خواننده، ترانه سرا و تهیه کننده (موسیقی و فیلم) انگلیسی 26 جولای 1943م. در کنت متولد شد. میک جَگِر هم‌کاری‌اش با رولینگ استونز را در سال‌های آغازین دهۀ 60م. و در بدو تاسیس گروه آغاز کرد که تا به‌امروز هم‌چنان ادامه دارد. برندۀ جوایز گلدن گلوب و گرمی امروز 75 ساله شد.

تولد استنلی کوبریک کارگردان آمریکایی

استنلی کوبریک

استنلی کوبریک کارگردان و تهیه کنندۀ آمریکایی 26 جولای 1928م. در برانکس متولد شد. کوبریک که در ژانرهای مختلف به فیلمسازی پرداخت در طول 48 سال فعّالیّت در سینما 13 فیلم بلند را کارگردانی کرد که نشان دهندۀ دقیق بودن و به نمایش درآوردن همه جزئیات دقیق در تمام فیلم‌هایش است. تمام آثار کوبریک مورد ستایش منتقدان سینما در طول تاریخ این هنر است.

تولد کارل گوستاو یونگ روانپزشک سوئیسی

کارل گوستاو یونگ

کارل گوستاو یونگ روانپزشک سوئیسی 26 جولای 1875م. در کسویل متولد شد. یونگ در کنار فروید پایه گذاران دانش نوین روانکاوی بوده اند. یونگ نظریاتش را تحت عنوان" روانشناسی تحلیلی" ارائه کرد تا از روش روانکاوی فروید و روانشناسی فردی آدلر متمایز شوند. از یونگ به عنوان "پدر روانشناسی نوین" نام برده میشود.

تولد جرج برنارد شاو نمایشنامه نویس ایرلندی

جرج برنارد شاو

جرج برنارد شاو نمایشنامه نویس ایرلندی در دوبلین متولد شد. شاو با  60 نمایشنامه تبدیل به برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویس دوران خود شده و در سال 1925م. برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شد. او در سال 1938م. جایزه آکادمی اسکار را برای بهترین فیلمنامه اقتباسی دریافت کرد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-07-27 10:03:04
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها