تقویم تاریخ - 6 مرداد

6 مرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 6 مرداد
تقویم تاریخ - 6 مرداد
امتیاز مطلب: 93%

تولد کارل پوپر فیلسوف اتریشی

کارل پوپر

سِر کارل رایموند پوپر فیلسوف، ریاضیدان و اندیشمند اتریشی 28 جولای 1902م. در وین متولد شد. او یکی از بزرگترین فیلسوفان علم سده بیستم به حساب می‌آید و آثار زیادی در فلسفه سیاسی و اجتماعی از خود باقی گذاشته‌است. پوپر به دلیل کوشش‌هایش در رد روش علمی اثبات گرایان از طریق روش ابطال‌پذیری تجربی، مخالفت‌اش با دانش برآمده از قیاس و استدلال کلاسیک (ارسطویی-افلاطونی) و دفاع از خردگرایی انتقادی، بنیادگذاری نخستین فلسفه انتقادی غیر توجیه‌گرانه در تاریخ فلسفه و دفاع نیرومندش از لیبرال دموکراسی و اصول انتقادگرایی اجتماعی که به نظر او امکان ظهور جامعه باز را فراهم کردند، شهرت دارد.

درگذشت فرانسیس کریک یکی از کاشفان ساختار "DNA"

فرانسیس کریک

فرانسیس هری کامپتون کریک زیست - فیزیکدان انگلیسی 28 جولای 2004م. در 88 سالگی در سن دیگو درگذشت. کریک به همراه جیمز واتسون و موریس ویلکینز جایزۀ نوبل فیزیولوژی و پزشکی را در 1962م. دریافت کرد.

درگذشت آرچر جان پرتر مارتین مخترع "کروماتوگرافی"

آرچر جان پرتر مارتین

آرچر جان پرتر مارتین شیمیدان انگلیسی 28 جولای 2002م. در 92 سالگی در هرفوردشر درگذشت. وی به همراه ریچارد لاورنس ساینگ به طور مشترک جایزۀ نوبل شیمی را در سال 1952م. برای اختراع کروماتوگرافی کسب کرد.

درگذشت یوهان سباستین باخ آهنگساز آلمانی

یوهان سباستین باخ

یوهان سباستیان باخ نوازندۀ ارگ و آهنگساز چیره دست آلمانی 28 جولای 1750م. در 65 سالگی در لایپزیگ دیده از جهان فرو بست. طافت قوی موسیقی باخ و گستردگی حاصل هنر وی، او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان غرب مشهور ساخته‌است. آثار باخ به عنوان نمونه‌ای از بهترین‌هایی که بشریّت می‌تواند ارائه نماید، برای قرار گرفتن در صفحه موسیقی زرین وویجر و نیز برای ارسال به فضا، برگزیده شده‌اند.

درگذشت آنتونیو ویوالدی آهنگساز ایتالیایی

آنتونیو ویوالدی

آنتونیو لوچو ویوالدی کشیش ونیزی و از مشهورترین آهنگسازان دوران باروک 28 جولای 1741م. در 63 سالگی چشم از جهان فرو بست. ویوالدی که نوازندۀ بی نظیر ویولون بود خالق اثر ماندگار "چهار فصل" میباشد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-07-27 10:07:42
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها