تقویم تاریخ - 7 مرداد

7 مرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 7 مرداد
تقویم تاریخ - 7 مرداد
امتیاز مطلب: 96%

جشن باستانی امردادگان

یکی از جشن‌های دوازدگانهٔ سالیانه ایرانی در روزهایِ هم‌نام‌شدنِ روز و ماه است؛ در هفتم مرداد، ایرانیان در دوران باستان برای برگزاری این جشن به باغات و مزارع رفته و به شادی می‌پرداخته‌اند. مرداد به معنی نیستی و مرگ است اما وقتیکه حرف الف در اول آن قرار می‌گیرد آن را نفی می‌کند و به بی مرگی و جاودانگی، تغییر معنی می‌دهد. زیرا امرتات درزبان اوستایی و امرداد در زبان پهلوی، از ششمین امشاسپندان و یکی از صفات اهورامزدا در گات‌ها است که دلالت بر بی مرگی و جاودانگی و زوال ناپذیری اهورامزدا دارد.

تولد جینی رومتی رئیس هیئت مدیره کنونی شرکت "IBM"

جینی رومتی

جینی رومتی مهندس برق و علوم رایانه و کارآفرین آمریکایی 29 جولای 1957م. در شیکاگو متولد شد. رومتی از سال 1981م. که وارد آی‌بی‌ام شد، در سطوح مختلف مدیریتی فعالیت نمود و در سال 2002م. به عنوان معاون مدیرعامل و رئیس بخش فروش، بازاریابی و استراتژی این شرکت انتخاب گردید. سپس در ماه ژانویه سال 2012م. از سوی هیئت مدیره آی‌بی‌ام به مدیرعاملی شرکت منصوب شد. در اکتبر همان سال در پی بازنشستگی ساموئل پالمیسانو رییس هیئت مدیره آی‌بی‌ام شد. رومتی تاکنون 8 بار نامش در فهرست 50 زن قدرتمند در کسب‌وکار، که توسط مجله فورچون منتشر می‌شود، قرار گرفته است. در آخرین فهرست، در سال 2012 در رتبه نخست جای گرفت. همچنین در سال 2012م. در فهرست "Forbes" از 100 زن قدرتمند جهان، رتبه 15 را به خود اختصاص داد.

تولد چارلز شوآب مؤسس شرکت چارلز شوآب

چارلز شوآب

چارلز شوآب کارآفرین و مدیر مالی 29 جولای 1937م. در ساکرامنتو متولد شد. وی مؤسس و رئیس هیئت مدیره شرکت چارلز شوآب تا سال 2008م. بوده و تا به امروز بزرگترین سهامدار آن میباشد. مجلۀ فوربز در فوریۀ 2017م. ثروت خالص او را 8.2 میلیارد دلار پیش بینی کرده بود و او را 76 امین ثروتمند دنیا معرفی کرده است.

تولد والتر هانت مخترع چرخ خیاطی

والتر هانت

والتر هانت مکانیک آمریکایی 29 جولای 1796م. در نیویورک متولد شد. هانت که اختراعات زیادی را در اختیار بشر قرار داد، در سال 1833م. چرخ خیاطی را اختراع نمود.

تولد دوروتی هاجکین شیمیدان انگلیسی

دوروتی هاجکین

دوروتی مری هاجکین شیمیدان انگلیسی 29 جولای 1910م. در 84 سالگی دیده از جهان فرو بست. هاجکین برای تعیین ساختار مولکولی پنی سیلین و تعیین ساختار مولکولی ویتامین ب12 موفق به دریافت جایزۀ نوبل شیمی در سال 1964م. گردید. وی 5 سال پس از دریافت این جایزه توانست ساختار مولکولی انسولین را کشف کند و به این ترتیب هاجکین به عنوان یکی از پیشروان پژوهش بر زیست‌مولکولها به وسیله عکس‌برداری پراش پرتو ایکس نام خود را در تاریخ علم ثبت نمود.

درگذشت ونسان ونگوگ نقاش هلندی

ونسان ونگوگ

ونسان ونگوگ نقاش سبک پست امپرسیونیسم هلندی 29 جولای 1890م. در 37 سالگی بر اثر شلیک گلوله در نزدیکی پاریس درگذشت. کار او شامل پرتره‌ها، خودنگاره‌ها، منظره ها ، سروها، مزارع گندم و گل‌های آفتاب‌گردان است. او بسیاری از کارهای شناخته‌شده‌اش را در دو سال آخر زندگی‌اش تکمیل کرد. وی در یک دهه بیش از 2100 کار هنری تولید کرد که شامل 860 نقاشی رنگ روغن و بیش از 1300 نقاشی با آب‌رنگ، طراحی و چاپ می‌شود. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری ونسان ونگوگ روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری ونسان ونگوگ

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-28 09:45:42
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها