تعریف 16 دانشمند بزرگ دنیا درباره هدف از زندگی

2 شهریور 1399 - 6:00
هدف گذاری - تعریف 16 دانشمند بزرگ دنیا درباره هدف از زندگی
تعریف 16 دانشمند بزرگ دنیا درباره هدف از زندگی
امتیاز مطلب: 92%

وقتی تمام خانواده سر میز شام می خوردیم، خواهرم از پدر پرسید هدف از زندگی چیست؟ پدرم در پاسخ به او گفت: "چرا چنین سوال سختی را می پرسی؟" بله درست است! این بهترین جوابی بود که پدرم می توانست در پاسخ به سوالی بدهد که خودش هم جوابش را نمی دانست. این سوال و چندین هزار سوال مشابه درباره ی هدف از زندگی می تواند ذهن شما را درگیر کند. چرا به دنیا آمدیم؟ چرا چندین سال از عمرمان را صرف درس خواندن می کنیم، چندین هزار ساعت کار می کنیم، بچه دار می شویم و نسل های بعدی نیز همین کار را ادامه می دهند و این روند همچنان ادامه دارد؟ اگر دلیل اصلی هیچ یک از آنها را نمی دانیم، پس چرا انجام شان می دهیم؟

بدون شک باید هدف ارزشمند و بزرگی برای این کارها وجود داشته باشد، با من موافق هستید؟

در ادامه ی مطلب با یوکن همراه باشید تا پاسخ 16 نفر از متفکران بزرگ را درباره هدف از زندگی بگوییم. به نظر می رسد آنها هدف از زندگی خود را پیدا کرده اند. از تمام این افراد تنها یک سوال پرسیده شد: "هدف از زندگی چیست؟" و خیلی از پاسخ ها فراتر از یک جواب بودند. تمام جواب ها را با دقت بخوانید، چرا که می تواند شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

دالایی لاما (The Dalai Lama)

"شاد بودن، هدف اصلی زندگی است."

دالایی لاما، با نام تنزین جیاتسو، در حال حاضر رهبر بوداییان تبت است. دالایی لاما لقبی است که به رهبران بوداییان می دهند، تنزین جیاتسو یک طبیب روح است و پیامش صلح و دوستی برای تمام مردم دنیاست.

"به عقیده ی من، هدف واقعی زندگی ، شاد بودن است. هسته ی وجودی ما قناعت است و من با توجه به تجربه ام در زندگی دریافتم، هر چقدر بیشتر به شادی دیگران توجه کنیم، احساس بهتری در درون مان ایجاد می شود. محبت به دیگران خود به خود ذهن را آرام می کند، ترس و ناامنی را دور می کند و این احساس به شما کمک می کند با هر مانعی مقابله کنید و این منشا اصلی موفقیت در زندگی است، چون ما تنها موجودات روی کره زمین نیستیم. این تفکر اشتباه است که تمام آرزوها در شادی خودمان خلاصه شود. البته نباید بیرون از خودمان به دنبال خوشحالی باشیم، این رمز آرامش درونی است."

استیو پاولینا (Steve Pavlina)

"هدف از زندگی، کشف و تجربه است."

استیو پاولینا در 19 سالگی در یک سلول انفرادی زندانی شد، اما تصمیم گرفت به دنبال رشد شخصیتی خود باشد. در نهایت توانست به یکی از بزرگترین وبلاگ نویسان موفق دنیا در زمینه توسعه ی فردی تبدیل شود. اگر می خواهید وارد وبلاگ او شوید، حتما وقت تان را تنظیم کنید، زیرا مطالب وبلاگ او بسیار اعتیادآور است.

بایرون کیتی (Byron Katie)

"برای درک اینکه هدف از زندگی چیست، باید بدانیم واقعا هدف از زندگی چه چیزی نیست."

بایرون کیتی به قدری افسرده بود که اقدام به خودکشی هم کرده بود، اما وقتی متوجه شد چگونه می تواند زندگی اش را تغییر دهد، توانست به تمام رنج و ناراحتیش پایان دهد. باوری که او به دست آورده بود این است: "وقتی افکار بد را در ذهن تان توسعه دهید، باعث ناراحتی تان می شود، اما اگر به آنها اهمیت ندهید هیچ رنجی نخواهید برد. این یک فرآیند ساده و در عین حال قدرتمند است، اما مطمئن باشید به جواب می رسد. من به شما توصیه می کنم تنها "خوب" فکر کنید".

کریس گیل بیو (Chris Guillebeau)

"شاید هدف از زندگی، یک جفت چکمه و گربه ها باشد."

جواب کریس کمی عجیب است، اما تعجب نکنید، زیرا او آدم خاصی است. او کسی است که می تواند به شما ثابت کند دلیل ندارد، در زندگی از رویه ای تبعیت کنید که دیگران دنباله روی می کنند. نیازی نیست همانند دیگران باشید. او به عنوان یک مرد سرسخت معتقد است اگر بخواهی، می توانی اجازه ندهی هیچ عامل بیرونی باعث محدودیت تو شود. گیل بیو به تمام کشورهای دنیا سفر کرده، تمام 193 کشور را، پس قابل قبول است رازهای بیشتری درباره زندگی بداند.

کریستی ماری شلدون (Christi Marie Sheldon)

"تنها هدف زندگی که می تواند روح انسان را ارضا کند، عشق است. اجازه دهید آنچه روح تان را سرشار از شادی می کند راه را به شما نشان دهد. این تمام کاری است که باید انجام دهید؛ پس فرصت ها را دریابید."

کریستی توانایی خارق العاده ای دارد. تنها کافی است به یک نفر نگاه کند تا بفهمد او هدفی در زندگی اش دارد یا نه. او یک انرژی درمانگر توانمند و یک کارشناس کشف و شهود است. رسالت او در این دنیا دادن عشق و انرژی مثبت به تمام انسان هاست.

متیو سیلور (Matthew Silver)

"خداوند به ما قدرت اراده و تصمیم گیری بخشیده است، اما باید از قلب مان برای یافتن آن استفاده کنیم."

اگر روزی در شهر نیویورک با مردی مواجه شدید که زیرپوش خود را دور یک حیوان پیچیده و پرسه زنی می کند، آهنگ های سرگرم کننده می سازد و به شما توصیه می کند دم را غنیمت بشمارید، بدانید آن مرد متیو است. او یک آرتیست خیابانی مشهور است، اما معمولا او را یک دیوانه می دانند؛ اما باید اعتراف کرد، متیو پیام آور عشق و زندگی در لحظه است و در شهر شلوغی چون نیویورک از همه عاقل تر به حساب می آید.

رالف اسمارت (Ralph Smart)

"باور دارم هدف از زندگی این است همیشه بهترین نسخه ی خودمان باشیم."

رالف کسی است که مفهوم زندگی را دریافته است و همواره ما را تشویق می کند از تمام تصورات و ادراکات فراتر برویم. او از طریق صفحه یوتیوبش با نام اینفینیت واترز (Infinit Waters) به مردم کمک می کند آگاهی های خود را گسترش دهند و به پتانسیل واقعی خود پی ببرند.

پارکر هسر (Parker Heuser)

"هدف از زندگی، کشف محیط اطراف تان است، کشف خودتان و آنچه یاد گرفته اید. همیشه دنباله رو قلب و تکامل معنوی خود باشید."

پارکر و دوستانش، الکسی، گمبل و مکس گاتفیلد، از جمله افراد پرانرژی در زندگی هستند. افراد زیادی در شبکه های اجتماعی از ویدئوهای پراشتیاق و ماجراجویانه آنها برای سرگرمی الهام می گیرند. پیشنهاد می کنم ویدئوی "3 سال سفر در 3 دقیقه" را ببینید و لذت ببرید. این ویدئو حال تان را خوب می کند و باعث سرمستی تان می شود.

با توجه به پاسخ پارکر توصیه های ارزشمندی برای شما داریم؛ محیط پیرامون تان را کشف کنید، درباره ی جهان اطراف خود بیاموزید، به هر کشوری که می توانید سفر کنید، دانش خود را با درک اینکه چطور می توانید توانایی ذهن و استعدادهای خود را افزایش دهید، توسعه دهید. خودتان را کشف کنید و دریابید به چه چیزهایی علاقه مندید؟ چه چیزی برایتان ارزشمند است؟ اصل ترین تفریح تان چیست؟ آیا واقعا زندگی می کنید؟ به دنبال انجام کارهایی باشید که شادتان می کند، روح خود را همانند پروانه به پرواز درآورید و مانند یک جسم شناور، احساس سبکی کنید و در نهایت با آگاهی واقعی به دنبال تکامل معنوی خود باشید.

حقیقت انسان روح اوست، نه جسمش و زندگی که می شناسیم تنها یک گام به سوی تکامل معنوی بشر است؛ پس هدف از زندگی این است هر کاری برای بهتر شدن می توانیم انجام دهیم و در نهایت با آگاهی حقیقی خود را برای زندگی بعدی آماده کنیم.

بری دونپورت (Barrie Davenport)

"هدف از زندگی، عاشقانه و آگاهانه زندگی کردن در لحظه است، بی پروا عشق ورزیدن، یاد گرفتن و به دنبال ماجراجویی و پیشرفت بودن و گسترش دادن صلح و مهربانی در تمام مسیر زندگی."

بری به دنبال کمک به کسانی است که می خواهند خودشان را پیدا کنند. او به آنها کمک می کند شور و هیجان بیشتری در زندگی داشته باشند. توصیه های او به دیگران کمک می کند، الهام بخش روح خود باشند و آنها را برای حرکت در مسیرشان هدایت می کند.

گری واینرچوک (Gary Vaynerchuk)

"هدف از زندگی میراثی است که همانند ستاره ی شمالی تمام خانواده ی مرا در آینده هدایت خواهد کرد."

گری بنیانگذار یک شرکت سریال های بلند و کارفرمای یک رسانه ی اجتماعی است. او دنبال به واقعیت تبدیل کردن احساسات است. گری همواره تلاش می کند به انسان ها ثابت کند در دنیای اینترنت هیچ عذر و بهانه ای برای انجام ندادن کارهایی که خوشحال مان می کند وجود ندارد.

جاستین ماسک (Justine Musk)

"هدف از زندگی گسترش استعدادها و موهبت های خود و تلاش برای کسب دانش درونی و ارتقا روح در تمام مدت زندگی است: این هدف، چیزی است که شما زمانی و در جایی انجامش می دهید و ماهیت تان را برملا می کند. این خدمتی است که دیگران به شما ارائه می دهند. مراقبت از خود در اصل مراقبت از جهان است."

فردی که زندگی را از این دید می بیند، کسی است که تصادف اتومبیل او را هوشیار کرد. وقتی 8 سال با ایلان ماسک زندگی کرد، احساس کرد تنها نقش یک همسر زیبا و جذاب را دارد. در همان زمان تصمیم گرفت تنها همسر این کارآفرین بزرگ نباشد و خودش رهبر داستان زندگی اش باشد و هم اکنون او به عنوان یک نویسنده ی مستعد، با قدرت و نفوذپذیر شناخته می شود.

الکس بلک ول (Alex Blackwell)

"هدف از زندگی عشق ورزیدن بدون چشمداشت و رسیدن به این باور است که همیشه لایق دریافت عشق و محبت هستید."

الکس بعد از طلاق همسرش متوجه شد باید تغییراتی بنیادی در زندگی خود ایجاد کند. البته او موفق نشد زندگی و ازدواجش را از شکست نجات دهد، اما تصمیم گرفت تجربیاتش را در اختیار دیگران قرار دهد. او در وبلاگ خود، خیلی صادقانه تجربیات سفرهایش برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی را با دیگران به اشتراک می گذارد.

ویل مایکل (Will Mitchel)

"هدف از زندگی، خودشکوفایی است؛ شکل دادن محیط پیرامون در نگاهمان از طریق دستیابی به آنچه پتانسیل واقعی ماست."

ویل از 12 سالگی و از وقتی به مدرسه می رفت کسب و کار خود را رونق داد، او به عنوان یک کارآفرین مجازی شناخته می شود و در حال حاضر با بهترین دوستش، کایل اشنرودر، "بروس استارت آپ" را با هدف کمک به کاریابی و ایجاد کسب و کار موفق راه اندازی کرده است. پیام اصلی استارتاپ ویل این است: شما هیچ نیازی به کار ندارید.

جاشوا بیکر (Joshua Becker)

"هدف از زندگی، خدمت کردن به دیگران است."

جاشوا و خانواده اش چند سال قبل، بیش از 70 درصد اموال و دارایی های خود را از دست دادند. آنها به این نتیجه رسیده بودند چیزهای کمتر به معنی زندگی بهتر است. اکنون این معلم (گوروی) مینیمالیست به افراد در ساده تر کردن زندگی شان کمک می کند تا فضای بیشتری برای چیزهای مهم تر فراهم شود.

لومینیتا ساویز (Luminita Saviuc)

"هدف از زندگی دوست داشتن واقعی است."

لومینیتا به دنبال هدف است. تمام کلمات او که سرشار از حکمت و معرفت هستند، همانند یک عصای جادویی قلب مردم سراسر دنیا را لمس می کند. اگر هنوز با او آشنایی ندارید مقاله ی محبوب او را با نام "15 چیزی که برای شاد بودن باید کنارشان بگذارید" بخوانید که تاکنون بیش از 1.2 میلیون بار در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است.

هدف از زندگی چیست؟ عشق ... عشق واقعی. سعی کنید به یک عاشق واقعی تبدیل شوید و پرتوهای عشق را به اطراف خود بتابانید. به تمام کسانی که دوست تان دارند، عشق بورزید و حتی به کسانی که دوست تان ندارند. نیاز نیست حتما سزاوار عشق ورزیدن باشند، باید عشق بورزید، زیرا این تنها چیزی است که می توانید به دیگران بدهید. همیشه به دنبال فرصتی برای عشق ورزیدن باشید، بدون توجه به اینکه در کجا و مشغول انجام چه کاری هستید. شاید نتوانید به کسی کمک کنید، اما بدون شک می توانید یک عشق پرنفوذ را بعد از چیزهایی که می بینید و انجام می دهید، حس کنید.

زندگی عشق است و عشق زندگی است، وقتی عشق بیشتری در رگ هایمان جاری شد، تبدیل به شادی می شود، افق دیدمان را وسیع تر می کند و این وقتی ساده تر می شود که نه تنها به قلب و روح مان، بلکه به قلب و روح هر موجود زنده ای که در اطراف مان زندگی می کند، متصل شویم.

شاید در نگاه اول انسان ها متفاوت از یکدیگر به نظر برسند، اما هسته ی وجودی تمام آنها یکسان است. هسته ی وجودی همه ی ما یکی است و از یک مسیر قدرتمند با یکدیگر در ارتباط هستیم. همه ی ما از یک نوع نژاد بشر هستیم و اساس هسته ی وجودی ما یکسان است.

در این جهان هیچ جدایی، به جز جدایی که در ذهن مان و از روی ترس از وابستگی ایجاد می شود، وجود ندارد. اگر بگذاریم عشق وارد قلب مان شود، همه با عشق یکی می شویم و زندگی مان از همان جا دوباره آغاز می شود، پس این خود ما هستیم که دنیای پیرامون مان را می شناسیم و در نهایت درک می کنیم ما در این جهان زندگی می کنیم و این جهان هم در ما معنا می یابد... همه ی ما یکی هستیم.

برندان بیکر (Brendan Baker)

"هدف از زندگی ساختن چیزی متفاوت و مثبت است."

برندان توانست در سن جوانی به موفقیت شغلی برسد. او به سرعت دریافت، دست یابی به موفقیت لزوما رسیدن به شادی نیست. مفهومی که او به آن رسید سبب شد به دیگران در جهت منافع شان کمک کند.

هدف از زندگی از دیدگاه برندان، به معنای چیزی متفاوت در یک فرد، جامعه یا کل جهان است. زندگی واقعی وقتی آغاز می شود که به هدف والاتری، فراتر از خودتان دست یابید.

سوال بزرگی که می تواند پاسخی ساده داشته باشد

شاید هدف از زندگی، سوال سختی به نظر برسد. خیلی از ما زمان زیادی را صرف فکر کردن به این پرسش خواهیم کرد؛ اما با دیدن پاسخ متفکران بزرگ، در می یابیم خیلی هم پیچیده نیست. خدمت یه دیگران، عشق واقعی و درک تمام پتانسیل های وجودی مان. تمام اینها در یک چیز خلاصه می شود: احساس خوب.

وقتی درباره اش فکر کنیم، متوجه می شویم چه چیزی بهتر از احساس شور و شوق و داشتن هیجان در زندگی است؟ اینکه کسی را دوست داشته باشیم و بدانیم او هم ما را دوست دارد؟ چه چیزی در زندگی بهتر از حس زنده بودن، آزادی و پرانرژی بودن است؟

منبع: finerminds

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-23 14:31:57
دسته بندی ها