تقویم تاریخ - 8 مرداد

8 مرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 8 مرداد
تقویم تاریخ - 8 مرداد
امتیاز مطلب: 95%

تولید آخرین دستگاه اتومبیل فولکس واگن بیتل(مدل قدیمی)

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل خودرویی اقتصادی و قابل استفاده برای عموم مردم که در اواخر دهۀ 30 میلادی شروع به تولید شد؛ پس از 65 سال و تولید 21 میلیون دستگاه از این اتومبیل، در 30 جولای 2003م. آخرین دستگاه اسن مدل روانۀ بازار شد و پروندۀ این اتومبیل پرطرفدار برای همیشه بسته شد.

تولد هنری فورد مؤسس شرکت خودروسازی "فورد"

هنری فورد

هنری فورد کارآفرین، مخترع و مؤسس شرکت خودروسازی "فورد" 30 جولای 1863م. در میشیگان متولد شد. وی در سال 1903م. شرکت خودروسازی خود را تأسیس نمود. وی مخترع خط تولید صنعتی بود که با هدف تولید خودروی مقرون به صرفه و ارزان ایجاد شد. ترکیب تولید انبوه کالا، دستمزد بالا برای کارگران و قیمت پایین پیشنهادی او چنان تأثیری بر اقتصاد و جوامع قرن بیستم ایجاد کرد، که آن را فوردیسم نامیدند. فورد دیدگاهی جهانی داشت و مصرف‌گرایی را باعث صلح در جهان می‌دانست.

مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری هنری فورد

تولد کریستوفر نولان کارگردان بریتانیایی

کریستوفر نولان

کریستوفر ادوارد نولان کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کنندۀ بریتانیایی 30 جولای 1970م. درلندن متولد شد. او یکی از مهمترین کارگردانان حال حاضر دنیاست و فیلم‌هایش با استقبال بسیار مثبت تماشاگران و منتقدان همراه بوده‌است. آثار او تاکنون بیش از 4 میلیارد دلار فروخته‌اند و 26 نامزدی اسکار به دست آورده‌اند. فیلم‌های نولان در مورد مفاهیم و ایده‌های فلسفی و اجتماعی، واکاوی اخلاق انسانی، ساختار زمان، انعطاف‌پذیری حافظه و هویت شخصی است. او بیشتر ترجیح می‌دهد فیلم‌هایش در استودیو فیلم‌برداری نشوند و در لوکیشن‌های طبیعی این کار انجام شود. برای مطالعۀ زندگینامۀ کریستوفر نولان اینجا کلیک کنید.

مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری کریستوفر نولان

درگذشت میکل آنجلو آنتونیونی کارگردان ایتالیایی

میکل آنجلو آنتونیونی

میکل‌آنجلو آنتونیونی فیلمنامه نویس و کارگردان مطرح ایتالیایی 30 جولای 2007م. در رم در 94 سالگی دیده از جهان فرو بست. وی دو بار در جشنوارۀ ونیز(شیر نقره ای و شیر طلایی)، دو بار در جشنوارۀ کن(هیئت داورانو نخل طلا) و یک بار خرس طلایی برلین را در کارنامۀ پربار خود گنجانده است.

درگذشت اینگمار برگمن کارگردان سوئدی

اینگمار برگمن

ارنْسْت اینْگْمار برگمن کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس سوئدی 30 جولای 2007م. در 89 سالگی در جزایر فارو درگذشت. برگمن که درست در روز درگذشت آنتونیونی(کارگردان ایتالیایی) دیده از جهان فرو بست از برجسته ترین فیلمسازان سوئد بود که در در طول دوران حرفه‌ایِ خود 62 فیلم ساخت و بیش از 170 نمایش را کارگردانی کردو در این مدت سه بار جایزۀ اسکار بهترین فیلم خارجی، شش بار جوایز مختلف جشنوارۀ کن( هیئت داوران، بهترین کارگردانی و ...)، 7 بار جایزۀ گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی و 7 بار جایزۀ گلدبگ بهترین فیلم خارجی را به خود اختصاص داد.

درگذشت خوان گمپر مؤسس باشگاه بارسلونا

خوان گمپر مؤسس باشگاه بارسلونا

خوان گمپر بازیکن فوتبال و مدیرعامل سوئیسی چندین باشگاه ورزشی 30 جولای 1930م. در بارسلونا در 52 سالگی خودکشی کرد. او به عنوان مؤسس چند باشگاه فوتبال شهرت دارد. از جمله باشگاه‌هایی که گمپر مؤسس آن‌ها بود، باشگاه فوتبال بارسلونا از شهرت بیشتری برخوردار است. گمپر در سال‌هایی که سمت ریاست باشگاه بارسلونا را بر عهده داشت، نقش پررنگی در مطرح کردن این باشگاه به عنوان یکی از تیم‌های برتر دنیا ایفا کرد. خوان گمپر برای هواداران باشگاه بارسلونا شخصی بسیار مهم است و از او به عنوان اسطوره ای فقید یاد می شود. آن ها خوان گمپر را به عنوان بنیان گذار برترین باشگاه جهان، یعنی باشگاه فوتبال بارسلونا می دانند. وی به دلیل مشکلات شخصی و مالی به زندگی خود پایان داد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-07-27 10:12:37
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها