تقویم تاریخ - 25 مرداد

25 مرداد 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 25 مرداد
تقویم تاریخ - 25 مرداد
امتیاز مطلب: 95%

تولد مدونا خوانندۀ معروف آمریکایی

مدونا

مَدونا لوئیس چیکونی خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و کارآفرین آمریکایی 16 آگوست 1958م. در میشیگان متولد شد. مدونا برندهٔ 7 جایزهٔ گرمی و 2 جایزهٔ گولدن گلوب است. تاکنون 300 میلیون آلبوم مدونا در سراسر جهان به فروش رفته‌است و انجمن صنایع ضبط آمریکا آثار او را پرفروش‌ترین در میان «هنرمندان راک زن» در قرن بیستم اعلام کرده‌است. به گفته مجله فوربز سال 2012م. مدونا بیشترین درآمد را از سال 1999م. به این سو داشته‌است. مدونا قبل از اینکه از چهره‌های سرشناس دنیای هنر بشود به عنوان نجات غریق، پیشخدمت در یک رستوران و مدل مجله پلی بوی و پنت‌هاوس کار می‌کرد. مدونا امروز 60 ساله شد.

تولد جیمز کامرون کارگردان کانادایی

جیمز کامرون

جیمز فرانسیس کامرون کارگردان کانادایی 16 آگوست 1954م. در حومه انتاریو متولد شد. وی که یکی از کارگردانان صاحب سبک و خلاق هالیوود به‌شمار می‌رود که نویسندگی و کارگردانی نخستین و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما (آواتار و تایتانیک) را در پرونده دارد امروز 64 ساله شد.

درگذشت الویس پرسلی خوانندۀ آمریکایی

الویس پرسلی

الویس آرون پرسلی خواننده و نوازندۀ آمریکایی 16 آگوست 1977م. در ممفیس درگذشت. پرسلی یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکا در قرن 20 است. او در دوران شکوفا شدن موسیقی سبک راک اند رول به ویژه در نیمه دوم دهه 1950م.  بر آن حکمرانی می‌کرد، چنان‌که به «سلطان راک اند رول» مشهور شد. الویس از سال 1956م. به بعد با اجرای 45 ترانه که از هرکدام از آنها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در 33 فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها موفقیت اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد و مرگ او در سن 42 سالگی به محبوبیت وی در بین هوادارانش و به فروش موفق کارهای او خاتمه نبخشید. بعد از مرگش فروش آثارش رو به فزونی گذاشت و حتی بازدید از آرامگاه او جزو یکی از نمادهای صنعت گردشگری آمریکا به‌شمار می‌رود. او همچنین با فروش بین 600 میلیون تا 1 میلیارد نسخه از آثار در کنار گروه بیتلز و مایکل جکسون از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین خواننده‌های تاریخ است. جان لنون، عضو اصلی بیتلز دربارهٔ الویس گفت: «قبل از الویس هیچ چیز نبود».

درگذشت جان پمبرتون مؤسس کوکا کولا

جان پمبرتون مؤسس کوکا کولا

جان استیت پمبرتون داروساز و مؤسس کارخانۀ "کوکا کولا" 16 آگوست 1888م. در 55 سالگی بر اثر سرطان معده درگذشت. کوکاکولا شناخته شده‌ترین نام تجاری در جهان و دومین واژه شناخته‌شده زبان انگلیسی در جهان است. ارزش این نام تجاری بیش از 67 میلیارد دلار تخمین زده شده‌است.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-07 12:04:55
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها