لینکدین؛ ابزاری قدرتمند در موفقیت شغلی که باید روی آن سرمایه گذاری کرد

9 مهر 1398 - 4:00
بازاریابی اینترنتی - لینکدین؛ ابزاری قدرتمند در موفقیت شغلی که باید روی آن سرمایه گذاری کرد
لینکدین؛ ابزاری قدرتمند در موفقیت شغلی که باید روی آن سرمایه گذاری کرد
امتیاز مطلب: 99%

استفانی سامونز، مدیر خبره برنامه ریزی مالی و مدیر ثروت در دالاس تگزاس روش استفاده از پروفایل لینکدین را به منظور رشد، پیشرفت کسب و کار و ایجاد شبکه‌ای از افراد مؤثر بر اساس تجربیات خود با ما به اشتراک می‌گذارد. با یوکن همراه باشید.

لینکدین با بیش از 277 میلیون کاربر، بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای آنلاین در جهان است. 40 درصد از کاربران حداقل یک‌بار در روز آن را چک می‌کنند.

آیا شما  لینکدین را به عنوان یک سایت مهم برای صرف وقت خود می‌بینید؟

برای اینکه لینکدین برای شما کارساز باشد، باید وقت خود را صرف ایجاد نفوذ و روابط کنید.

در ادامه پنج نکته که می‌تواند به شما در موفقیت با لینکدین کمک کند را معرفی خواهم کرد.

این راهنمایی‌ها بر اساس تجربیات شخصی من است و منجر به فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای رشد کسب و کارم در طول زمان شده‌اند. پیاده سازی این 5 نکته می‌تواند به شما برای دستاوردهای بیشتر در کسب و کارتان کمک کند.

5 نکته برای موفقیت در لینکدین

 1 - بنیاد قوی ایجاد کنید

نیازی به گفتن نیست که پروفیل لینکدین شما به طور پیش فرض پروفایل حرفه‌ای‌تان است. اگر یک مشتری بالقوه نام شما را به صورت آنلاین جستجو کند، معمولاً پروفایل لینکدین شما در بالای نتایج جستجو قرار می‌گیرد.

چه نوع تصوری می‌خواهید ایجاد کنید؟

پروفایل لینکدین شما همچنین در خود لینکدین، شما را دنبال می‌کند. هر زمان که شما در نظر دادن، اشتراک‌گذاری یا بحث گروهی مشارکت داشته باشید، سرفصل‌ها و خلاصه‌ای از متن شما در آن قرار خواهند گرفت.

همین امر در به‌روزرسانی استاتوس لینکدین صدق می‌کند. آیا شما حرفه‌ای به نظر می‌رسید؟

برای ساخت یک بنیاد قوی در لینکدین،  باید پروفایل خود را خوب بسازید.

مشخصات خود را کامل کنید، تصویر حرفه‌ای داشته باشید، مطمئن شوید که متن پروفایل به خوبی نوشته شده است، فایل‌های رسانه‌ای غنی را به نمایش بگذارید که بینش شما را نشان می‌دهد و لینک‌هایی را قرار دهید که با آن می‌توان شما را آنلاین پیدا کرد.

 عملکرد بهبود پروفایل لینکدین خود را به عنوان کاری که فقط یک بار باید انجام دهید مشاهده نکنید. این باید یک فعالیت مداوم باشد.

با سرمایه گذاری در این دارایی حرفه‌ای دیجیتال، شما اولین و بهترین تأثیر را بر دیگران در داخل و خارج از لینکدین ایجاد می‌کنید.

2 - یک شبکه هوشمند بسازید.

من معتقدم که ساخت یک شبکه با کیفیت مهم است، اما شما نباید اتصالات خود را محدود کنید. من مایلم با هرکسی در لینکدین ارتباط داشته باشم تا زمانی که منطقی باشد. یک دعوت شخصی ارسال می‌شود و شخص مشخصات حرفه‌ای دارد (که شامل یک تصویرمی‌شود).

تا زمانی که لینکدین یک شبکه هوشمند باشدساخت یک شبکه بزرگ در آن  کاملاً قابل قبول است.

بسته به محتوایی که در دنیا به اشتراک گذاشته‌اید، شما تعیین می‌کنید که چه کسی به شبکه شما جذب شود. یک شبکه هوشمند به این معنی است که شما با افرادی ارتباط برقرار می‌کنید که از دیدگاه شخصی یا حرفه‌ای منطقی باشد.

شما ممکن است امروز به همه‌ی این ارتباطات نیازی نداشته باشید، اما در  5 سال دیگر چطور؟ در حال حاضر در شبکه خود سرمایه گذاری کنید که در زمانی دیگر بنیاد خوبی داشته باشید. شما هرگز نمی‌دانید چه چیزی در 5 سال آینده اتفاق می‌افتد.

به عنوان مثال، شبکه هوشمند من شامل افرادی می‌شود که در جامعه من به لحاظ جغرافیایی زندگی و کار می‌کنند. افرادی که در صنعت من (بازاریابی رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی) کار می‌کنند، افرادی که با آن‌ها به مدرسه رفتم و یا در گذشته کار کرده ام و کسانی که در "بازار هدف" کسب و کار من هستند (مشاوران مالی، متخصصان و شرکت‌ها).

شبکه‌ی مرتبط و متنوع درب و فرصت‌هایی را که هرگز تصور نمی‌کردید به روی شما  باز می‌کنند.

در حال حاضر، شما نمی‌توانید بهروز رسانی‌های وضعیت لینکدین خود را به مخاطب خاصی ارسال کنید؛ اما امید من این است که در آینده‌ی نزدیک اتفاق میافتد.

تا آن زمان در مورد آنچه به اشتراک می‌گذارید، حساس باشید و اطمینان حاصل کنید که محتوای مورد نظر برای مخاطبان متنوع است.

این یک هنر محسوب می‌‌شود که بتوانید محتوای جهانی را به اشتراک بگذارید که مورد علاقه مخاطبان همیشگی شما و همچنین کل شبکه شما باشد.

3 - مداوم ارزش اضافه کنید

من نمی‌توانم به شما بگویم که چند مشتری جدید به کسب و کار من وارد شده‌اند و به من گفته‌اند «من در لینکدین شما را می‌بینم».

اگر می‌خواهید در لینکدین به چشم بیایید و در یادها بمانید، باید به صورت مداوم فعال باشید و همیشه باید ارزشی اضافه کنید.

اضافه کردن ارزش بدین معنی است که شما فقط بهترین و مناسب‌ترین مطالب را با شبکه خود به اشتراک می‌گذارید. محتوایی به اشتراک بگذارید که می‌تواند  به اعضای شبکه‌تان در باهوش‌تر شدن، حل مشکل، داشتن احساس بهتر و یا دستاورد بیشتر در زندگی کمک کند.

بدیهی است که موضوع‌هایی برای اشتراک در این مورد وجود دارد؛ اما مهم است که هر چند وقت یک بار محتوای خاص صنعت خود را نیز به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، شما می‌توانید خود را به عنوان یک مقام در صنعت خود نشان دهید.

اگر محتوای ارزشمند و آموزشی خود را از وبلاگتان منتشر می‌کنید و در لینکدین به اشتراک می‌گذارید از اعتماد و نفوذی که می‌توانید در شبکه خود بسازید، تعجب خواهید کرد.

اگر واقعاً می‌خواهید به عنوان یک مقام و کارشناس مورد توجه قرار بگیرید باید بینش خود را منتشر کنید.

در نهایت چهره‌ای که می‌خواهید از خود در لینکدین نشان دهید باید به عنوان یک فرد تأثیرگذار باشد نه به عنوان یک بازاریاب. شما می‌خواهید  به اعضای شبکه خود  در زندگی شخصی یا حرفه‌ای‌شان کمک کنید.

4 - به دیگران متصل شوید.

به عنوان یک مشاور مالی، من یاد گرفتم که کمک به اعضای شبکه‌ام سریع‌ترین راه رشد شبکه و کسب و کارم است. این امر بسیار پیش از لینکدین بود. من مجبور بودم شبکه‌ام را به صورت دستی برنامه ریزی کنم و هیچ ایده‌ای از ارتباطات درجه 2 یا 3 خودم نداشتم.

بدانید که لینکدین یک طرح باور نکردنی از شبکه‌ای گسترده فراتر از آنچه تا به حال به آن دسترسی داشته‌اید در اختیار شما گذاشته است.

اگر تنها فعالیتی که در لینکدین بر آن متمرکز شدید، جذب دیگران در شبکه خود و متصل کردن آن‌ها است، مزایای شما ده برابر خواهد بود.

مشکل این است که اکثر مردم در این زمینه از شبکه‌ها متمرکز نیستند زیرا آن‌ها مشغول تلاش برای فروش محصولات خود هستند.

شبکه خود را برای فرصت‌هایی به منظور ارتقا مخاطبین و ارتباطات مرتبط با آن از طریق معرفی و ارجاع، تجزیه و تحلیل کنید.

آیا می‌توانید افرادی را در شبکه لینکدین خود شناسایی کنید که به طور مشترک از ارتباط با یکدیگر بهره می‌برند؟ آیا  می‌توانید ملاقات و یا رویدادهای گروهی در شبکه خود برگزار کنید؟

جمع آوری افراد، یک مهارت بسیار ارزشمند است و مهارتی است که با داشتن آن  به عنوان یک تأثیرگذار شناخته خواهید شد.

 اتصالات خود را خوب نشان دهید. ارتقاء، اذعان و تبریکات را به طور عمومی برگزار کنید. در دنیای شفاف و اینترنتی امروزه، دشوار نیست که در مورد کسی چیزهای زیادی یاد بگیریم و راهی پیدا کنیم که آن‌ها را تشویق کنیم.

این نوع فعالیت‌ها ارزش عظیمی برای دیگران ایجاد می‌کنند و در نتیجه شما در کسب و کار خود به موفقیت خواهید رسید.

5 - ذهنیت روابطی داشته باشید.

این نکته مهم‌ترین است. اگر با رویکرد ارتباطی وارد لینکدین نشوید، هیچ یک از نکات دیگر برای شما جواب نخواهند داد.

اعضای لینکدین به دنبال ساخت و توسعه شبکه‌های خود هستند و این امر نیاز به ایجاد روابط دارد. شما بدون شناخت افراد شبکه خود نمی‌توانید چگونگی اتصال به دیگران را یاد بگیرید.

اگر روابط عمیق‌تر با افرادی که در شبکه شما قرار دارند ایجاد کنید، از اینکه چقدر آن‌ها در صدد کمک به تقویت دید و نفوذ شما هستند، شگفت زده خواهید شد.

رهبری در مکالمات اتفاق می‌افتد مانند بسیاری از چیزهای خوب دیگر مثل ایجاد اعتماد، دوست داشتن و نفوذ.

هنگامی که شما از طریق برقراری ارتباط و داشتن مکالمات با افراد شبکه خود در لینکدین طرفدارانی اتخاذ کرده‌اید، این افراد به رشد کسب و کار شما کمک خواهند کرد؛ به همین سادگی.

 برای مشارکت در لینکدین تلاش کنید.  سؤالاتی که  مایل به پرسش از آنها هستید را بپرسید و نظراتی که می‌توانید را از خود به اشتراک بگذارید که به این وسیله با اعضای شبکه گفت‌وگو داشته باشید.

در یک پست اخیر  که در مورد مدیریت ایمیل در لینکدین به اشتراک گذاشتم، از شبکه‌ام پرسیدم که چگونه ایمیل خود را مدیریت می‌کنند. این پست دو یا سه لایک گرفت؛ اما چندین نظر خوب نیز دریافت کرد. این گفتگوها نه تنها در شبکه شما، بلکه همچنین در شبکه‌های کسانی که نظر می‌دهند نیز قابل مشاهده است.

در مکالمات دیگر که از یک بروز رسانی استاتوس آغاز شد، من چندین هفته بعد پاسخ‌های کاربران لینکدین را دریافت کردم. پست‌های دارای مشارکت  طول عمر بیشتری دارند.

داشتن یک ذهنیت ارتباطی در لینکدین شما را از  دیگران متمایز می‌کند.  آغاز به گفتگو دیگران را تشویق می‌کند که درگیر شوند و درب را برای گسترش شبکه با افرادی که قبلاً ملاقات نکرده‌اید، باز می‌کند.

منبع: Linkedin

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-05 09:17:28
دسته بندی ها