تقویم تاریخ - 3 شهریور

3 شهریور 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 3 شهریور
تقویم تاریخ - 3 شهریور
امتیاز مطلب: 90%

درگذشت فریدریش نیچه فیلسوف نامدار آلمانی

فریدریش نیچه

فریدریش ویلهِلم نیچه فیلسوف، شاعر، زبان شناس و منتقد آلمانی 25 آگوست 1900م. در وایمار درگذشت. فلسفهٔ وی متأثر از عقاید داروین است؛ و مفهوم ابر انسان او بر مبنای نظریه تکامل داروین طرح‌ریزی شده‌است. در برابر ابر-انسان واپسین انسان قرار دارد که معتقد به برابری انسان‌ها است. ابرانسان کسی است که، فراسوی نیک و بد زندگی می‌کند و انسان اخلاقی را پشت سر گذاشته‌است. او مفهوم ابرانسان را اولین بار در شاهکار خود چنین گفت زرتشت مطرح می‌سازد که یکی از مفاهیم بنیادین فلسفهٔ اوست. وی ستایشگر نبوغ و نکوهشگر دموکراسی و برابری انسان‌هاست. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری فریدریش نیچه بر روی لینک زیرکلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری فریدریش نیچه

درگذشت جیمز وات پدر انقلاب صنعتی

جیمز وات

جیمز وات فیزیکدان و مخترع معروف اسکاتلندی 25 آگوست 1819م. در بیرمنگام درگذشت. جیمز وات با تکمیل دیگ بخار خدمت بزرگی به فیزیک و مکانیک کرد. اختراع چگالگر بخار توسط وی موجب صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت و گسترش استفاده از نیروی بخار شد.او نخستین موتور بخار تجاری را با توسعه و بهبود موتور بخار نیوکامن ساخت و موتور ساخته‌شده توسط او بعدها بسیار مشهور شد. به افتخار او که پدر انقلاب صنعتی نام گرفت، واحد توان در اس‌آی، وات نامیده می‌شود. هر یک وات معادل یک ژول بر ثانیه است. از دیگر واحدهای توان اسب بخار می‌باشد که معادل 746 وات است.

تولد تیم برتون کارگردان آمریکایی

تیم برتون

تیموتی والتر تیم برتون کارگردان، تهیه کننده، نویسنده، طراح، نقاش و شاعر آمریکایی 25 آگوست 1958م. در کالیفرنیا متولد شد. تیم برتون که به دلیل دیدگاه متفاوت، سبک ویژه و منحصربه‌فرد در فیلمسازی و طراحی شخصیت‌هایی عجیب و متفاوت معروف شده‌است و از برجسته‌ترین کارگردان‌ها به‌شمار می‌رود امروز 62 ساله شد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-24 10:10:38
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها