تقویم تاریخ - 5 شهریور

5 شهریور 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 5 شهریور
تقویم تاریخ - 5 شهریور
امتیاز مطلب: 98%

تولد جهان پهلوان تختی کشتی گیر ایرانی

جهان پهلوان تختی

غلامرضا تختی کشتی گیر ایرانی مشهور به "جهان پهلوان" 5 شهریور 1309ش. در تهران متولد شد. تختی در المپیک 1956م. ملبورن به همراه امام‌علی حبیبی نخستین مدال‌های طلای تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک را کسب کرد. او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی در فهرست برترین‌های قرن فیلا در جایگاه سیزدهم قرار دارد. وی یکی از سه کشتی‌گیر ایرانی (در کنار امام‌علی حبیبی و عبدالله موحد) است که تصویر آن ها در تالار افتخارات فیلا نصب شده‌ است. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری جهان پهلوان تختی روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری جهان پهلوان تختی

انتشار اولین سری کتاب رکورد جهانی گینس

کتاب رکورد جهانی گینس

اولین سری کتاب رکوردهای جهانی گینس 27 آگوست 1955م. برای اولین بار به چاپ رسید. کتاب رکوردهای جهانی کتابی مرجع و دارای مجموعه‌ای از رکوردهای بین‌المللی است. این رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی هستند. کتاب رکوردهای جهانی گینس هر سال با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود و خود رکورددار پرفروش‌ترین سری کتاب کپی‌رایت جهان است.

تولد تام فورد طراح مد آمریکایی

تام فورد

تام فورد طراح مد، فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کنندۀ آمریکایی 27 آگوست 1961م. در تگزاس متولد شد. در سال 1979م. میلادی در رشتهٔ تاریخ هنر دانشگاه نیویورک مشغول به تحصیل شد. البته در آن دانشگاه چندان موفق نبود و در سال 1980م. از دانشگاه نیویورک خارج شد. او که برای همکاری با گوچی و ایجاد برچسب «تام فورد» در طراحی مد و همچنین کارگردانی فیلم نامزد اسکار یک مرد مجرد شناخته می‌شود امروز 59 ساله شد.

تولد گئورگ ویلهلم فریدریش هگل فیلسوف آلمانی

گئورگ ویلهلم فریدریش هگل

گئورگ ویلهلم فریدریش هگل فیلسوف نامدار آلمانی و از پایه گذاران ایده آلیسم در فلسفه 27 آگوست 1770م. در اشتوتگارت متولد شد. اساس عقیدهٔ هگل بر سه اصل استوار بود: وضع، وضع مقابل و وضع جامع. «هر وضعی دارای وضع مقابل خود است. اما هر چیزی نه تنها ضد خود را دربردارد بلکه ضد خود است. هستی، نزاع قوای مخالف است برای ترکیب آن‌ها به صورتی واحد. وضع از یک سو و وضع مقابل از سوی دیگر با هم در کشمکش هستند و از ترکیب آن‌ها وضع جامع نتیجه می‌شود». هگل معتقد بود این تاریخ است که مردان بزرگ را می‌سازد نه بالعکس.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 10:17:45
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها