تقویم تاریخ - 7 شهریور

7 شهریور 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 7 شهریور
تقویم تاریخ - 7 شهریور
امتیاز مطلب: 98%

تولد برایان چسکی مؤسس آمریکایی وبسایت "ایر بی ان بی"

برایان چسکی

برایان جوزف چسکی کارآفرین و مؤسس آمریکایی وبسایت "ایر بی ان بی" 21 آگوست 1981م. در نیویورک متولد شد. هم اکنون این وبسایت دارای حدود 3 میلیون اقامتگاه از قبیل خانه های کوچک چوبی تا ویلاهای گرانقیمت و حتی هتلها در 65 هزار شهر و 191 کشور می باشد و ارزشی حدود 30 میلیارد دلار دارد. چسکی که طبق آمار سال 2015م. مجلۀ فوربز در لیست ثروتمندان زیر 40 سال آمریکا قرار گرفت و در سال 2017م. 3.8 میلیارد دلار دارایی خالص او تخمین زده شده است امروز 37 ساله شد.

تولد مایکل جکسون سلطان پاپ

مایکل جکسون

مایکل جوزف جکسون خواننده، ترانه سرا، طراح رقص، هنرپیشه و تهیه کنندۀ آمریکایی 29 آگوست 1958م. در ایندیانا متولد شد. او از 5 سالگی وارد صنعت موسیقی شد و به مدت 45 سال فعالیت کرد. جکسون، بیتلز و الویس پرسلی با اختلاف بسیار زیاد از دیگر هنرمندان، پرفروش‌ترین هنرمندان جهان هستند. جکسون در طول 45 سال دوران فعالیتش 10 آلبوم استودیویی منتشر کرد که 5 مورد از آنها جزو پرفروش‌ترین آلبوم‌های جهان هستند. او تنها هنرمندی‌ست که این تعداد آلبوم پرفروش دارد. همچنین آلبوم تریلر او که در سال 1982م. منتشر شد با فروش بیش از 110 میلیون نسخه در جهان پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی‌ست.

تولد و درگذشت اینگرید برگمان هنرپیشۀ سوئدی

اینگرید برگمان

اینگرید برگمان بازیگر سرشناس سوئدی 29 آگوست 1915م. در استکهلم متولد شد. برگمان پس از کاترین هپبورن (با چهار اسکار) به ور مشترک با مریل استریپ، جک نیکلسون، والتر برنان و دانیل دی-لوئیس (هرکدام با سه جایزه) جزو رکوردداران برنده اسکار بازیگری است. چهره‌ای که اغلب برگمان در فیلم‌هایش بازی می‌کرد نشان دهنده زنی بود که انگار برای زجر کشیدن آفریده شده بود؛ زنی که تحمل بالایی داشت و به جای اینکه گلایه‌ای داشته باشد فقط با نگاه‌هایش حرف می‌زد. اغلب در جدال عشق دربرابر مرد موردعلاقه‌ای شکست می‌خورد و قربانی می‌شد. او اوج این بازی‌ها را در فیلم‌های کازابلانکا و بدنام به نمایش گذاشت که هر دو فیلم جزو باارزش‌ترین دارایی‌های عاشقانه تاریخ سینما به حساب می‌آیند. اینگرید در سال 1982م. در 67 سالگی بر اثر بیماری سرطان پستان که هشت سال با آن در ستیز بود در همان سالروز تولدش (۲۹ اوت) در لندن درگذشت.

تولد موریس مترلینک نویسندۀ بلژیکی

موریس مترلینک

موریس پُلیدور ماری برنار مترلینک نویسنده، شاعر و فیلسوف بلژیکی 29 آگوست 1962م. در گنت متولد شد. او دو بار جایزه ادبیات نمایشی فرهنگستان زبان و ادبیات فرانسه را به خود اختصاص داد و شاهکار نمایشنامه نویسی خود را به سال 1907م. به نام پرنده آبی به قلم کشید که در کمترین مدت به چندین زبان ترجمه شد و در سال 1911م. برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات شد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-25 12:15:07
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها