10 توصیه‌ی مهم برای رسیدن به موفقیت

30 اردیبهشت 1398 - 4:00
سبک زندگی - 10 توصیه‌ی مهم برای رسیدن به موفقیت
10 توصیه‌ی مهم برای رسیدن به موفقیت
امتیاز مطلب: 97%

هر فردی دیدگاه متفاوتی نسبت به زندگی موفق دارد. در واقع موفقیت از نگاه هر کسی تعریف متفاوتی دارد. یک نفر به دنبال موفقیت در کسب و کار است و فردی دیگر به دنبال موفقیت در زندگی زناشویی؛ اما انچه مهم است این است که در مسیر رسیدن به موفقیت قوانین مشترکی وجود دارد که با درنظرگرفتن آن‌ها می توانید با سرعت بیشتری موفق شوید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 10 نکته برای موفقیت در زندگی را مرور کنیم.

هر انسانی تمایل دارد خود را ارتقا دهد و در زندگی به موفقیت بیشتری برسد. در ادامه 10 روش برای اینکه بتوانید در مسیر موفقیت قدم بردارید را معرفی می کنیم.

کمتر بخوابید

بدون شک لذت رسیدن به موفقیت باید از خواب باارزش‌تر باشد. بعد از یک هفته کار کردن، همه دوست داریم زیر لحاف تا ظهر بخوابیم. خیلی از افراد تصور می کنند دراز کشیدن به آماده کردن بدن برای هفته آینده کمک می کند، اما خلاف این مسئله درست است.

به گفته‌ی محققان دانشگاه راش (Rush University)، خوابیدن تا دیروقت، باعث می شود افراد حافظه و واکنش ضعیف‌تری در صبح شنبه داشته باشند، اما کسانی که آخر هفته گذشته خیلی نخوابیده‌اند وضعیت بهتری دارند. پس اگر می خواهید به موفقیت بیشتری برسید، برنامه‌ای بریزید تا در روزهای تعطیل خیلی نخوابید.

با افراد هم سطح خود ارتباط برقرار کنید

هرچند تمایل بیشتری به مدل‌ها، ستارگان سینما و ورزش داریم، اما محققان می گویند توجه به افراد خیلی جذاب تنها باعث عشق یک طرفه می شود و وقت و انرژی‌تان را هدر می دهد. پس اگر می خواهید در عشق موفق شوید، به سراغ افرادی بروید که از نظر ظاهر و جذابیت با شما در یک سطح قرار دارند.

از رویدادها و اتفاقات پیرامونتان مطلع باشید

خیلی از افراد موفق ، فرمول موفقیت خود را به روش‌های متخلفانِ در اختیار دیگران قرار می دهند یا در مراسماتی شرکت می کنند تا درباره‌ی اینکه چطور به موفقیت رسیدند با حضار صحبت کنند. خیلی خوب است در این رویدادها شرکت کنید و از تجربه‌ی افراد موفق بهره ببرید.

قطعاً دنبال کردن مد و علاقه‌های کاذب کمکی به شما نمی کند اما پیگیری رویدادهای جدید، افراد موفقی که روی زندگی و شغلتان تأثیر می گذارند می تواند به شما کمک کند به موفقیت بیشتری برسید. اگر می خواهید از این موارد مطلع باشید، حتماً هر روز روزنامه بخوانید، افراد موفق را در توئیتر فالو کنید و به سیاست‌های جدید که توسط سیاست مداران اعلام می شود، دقت کنید. اطلاع از رویدادها و اتفاقات، تأثیر زیادی روی تمام جوانب زندگی‌تان خواهد داشت.

بیشتر ماهی بخورید

تفاوتی ندارد هدفتان از موفقیت چه چیزی است. در گام اول باید نیاز بدنتان تأمین شود. مطالعات نشان می دهد مصرف ماهی به باهوش شدن شما کمک می کند.

تحقیقی در مجله‌ی انگلیسی Nutrition چاپ شده که نشان می دهد غذاهایی که دارای سطح بالایی از امگا 3 هستند، می توانند توانایی فرد را برای انجام کارهای ذهنی افزایش دهد و زمان پاسخ گویی افراد را بهبود دهند. پس اگر می خواهید زندگی موفق‌تری داشته باشید، ماهی چرب بیشتری مصرف کنید مانند ماهی قزل آلا، خال مخالی، ماهی تن و ماهی سالمون.

اهداف خود را تعیین کنید

موفقیت در زندگی بدون اینکه بدانید چه هدفی دارید، بی معناست. یکی از نکات اصلی برای رسیدن به موفقیت، مشخص کردن اهداف است. تنها اینکه بخواهید موفق شوید برای اینکه واقعاً موفق شوید کافی نیست.

اگر واقعاً می خواهید زندگی موفقی بسازید، یک نقشه از چیزهایی که می خواهید را تهیه کنید، سپس به روش هایی که به شما کمک می کند به آن اهداف برسید فکر کنید. داشتن زمان بندی به شما کمک می کند متمرکز بمانید و وقتی انگیزه تان کم شد، تشویق می شوید در مسیر رسیدن به موفقیت پرامید باقی بمانید.

پول بیشتری بگیرید

بدون شک برای موفقیت در زندگی به پول نیاز خواهید داشت. البته پول تمام زندگی نیست؛ اما برای موفقیت در زندگی داشتن قدرت مالی به شما آزادی و امنیت می دهد. اگر می خواهید پول بیشتری داشته باشید، با ارزیابی نقدینگی خود از این طریق که هر ماه چقدر پول به حسابتان واریز می شود، شروع کنید و سپس ببینید این پول ها در کجا خرج می شود.

وقتی عادت خرج کردن خود را زیر ذره بین می برید، ممکن است از اینکه چقدر پول برای موارد غیرضروری خرج می کنید شگفت زده شوید. بعضی از این موارد غیرضروری را حذف کنید و بعد از یک ماه، پولی که دارید را با پولی که ماه گذشته داشتید مقایسه کنید. قطعاً از اینکه با حذف چیزهای کوچک در زندگی، چقدر می توانید صرفه جویی کنید سورپرایز خواهید شد.

همسر دلخواهتان را پیدا کنید

اگر موفقیت در زندگی را با سلامت یا داشتن زندگی طولانی می سنجید، نیاز دارید عاشق شوید. تحقیقات نشان می دهد میزان مرگ و میر برای مردان مجرد  30 تا 59 سال، دو و نیم برابر بیشتر از افراد غیرمجرد است. زنان مجرد هم نرخ مرگ و میر 23 درصد بالاتری نسبت به خانم‌های متأهل دارند. پس برای داشتن زندگی طولانی‌تر نیاز دارید پسر یا دختر رؤیاهایتان را پیدا کنید.

ورزش کنید

موفقیت در زندگی با ورزش کردن حاصل می شود. افراد موفق همیشه زمانی را برای ورزش در نظر می گیرند. شاید در طول هفته کمی سخت باشد تمرینات خود را رها کنید و به خانه بیایید تا برنامه ی تلویزیونی موردعلاقه‌تان را تماشا کنید. محققان دانشگاه بریستول (University of Bristol) می گویند، افرادی که در طول هفته کاری خود ورزش می کنند، نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند، شادترند و استرس کمتری دارند.

همواره به دنبال یادگیری باشید

برای رسیدن به موفقیت همواره به یادگیری ادامه دهید. اگر می خواهید فرصت‌های شغلی خود را ارتقا دهید، در یک کلاس یا ورکشاپ معتبر ثبت نام کنید. پیش از ثبت نام در کلاس، به دنبال بهترین قیمت باشید و اگر هزینه ثبت نام در کلاس‌های مدنظرتان بالاست، به دنبال کلاس‌هایی باشید که شرایط پرداخت دارند و مجبور نیستید تمام هزینه کلاس را همان ابتدا بپردازید.

اگر در مورد اینکه چه کلاسی می تواند به شما کمک کند تا به شغل رؤیایی‌تان برسید اطمینان ندارید به تبلیغات شغل‌هایی که می خواهید نگاه کنید تا بفهمید کارفرمایان به دنبال چه چیزی هستند.

عادت‌های گران قیمت را کنار بگذارید

داشتن پول بیشتر می تواند به شما کمک کند به اهدافتان برسید و در زندگی موفق‌تر باشید. اگر می خواهید پول بیشتری به دست آورید، عادت‌های گران قیمت خود را با ارزان قیمت‌ها عوض کنید؛ مثلاً به جای ثبت نام در یک باشگاه گران، چند وسیله ورزشی بخرید و در حیاط منزلتان ورزش کنید. چرا رستوران‌های گران قیمتی که برای امشب رزرو کرده بودید را رها نمی کنید و خودتان یک شام خوشمزه نمی پزید؟

منبع: realbuzz

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-10 17:41:19
دسته بندی ها