تقویم تاریخ - 18 شهریور

18 شهریور 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 18 شهریور
تقویم تاریخ - 18 شهریور
امتیاز مطلب: 91%

تولد دنیس ریچی خالق زبان برنامه نویسی "C"

دنیس ریچی خالق زبان برنامه نویسی "C"

دنیس مک‌آلیستر ریچی دانشمند علوم رایانه و خالق زبان برنامه نویسی "C" نهم سپتامبر 1941م. در نیویورک متولد شد. ریچی عمده شهرت خود را مدیون ابداع زبان برنامه‌نویسی C است. امروزه زبان برنامه‌نویسی C به طور گسترده در نرم‌افزارها، سیستم عامل‌ها و توسعهٔ سیستم‌های تعبیه شده استفاده می‌شود و تأثیر آن بر اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی امروزی مشهود است.

تولد آلیشر عثمانف کارآفرین ازبکستانی

 آلیشر عثمانف کارآفرین ازبکستانی

آلیشر عثمانف بازرگان، کارآفرین ازبکستانی 9 سپتامبر 1953م. در چوست متولد شد. وی که مدیر عامل و مالک شرکت استخراج معادن و فلزات "متالواینوست" و شرکت مخابراتی "مگافون"(دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه در روسیه) میباشد با ثروتی معادل 12.4 بیلیون دلار 58 امین فرد قدرتمند دنیا و 118 امین ثروتمند جهان و ثروتمندترین فرد روسیه به شمار میرود. وی که دومین سهامدار باشگاه آرسنال، سهامدار قسمتی از تله کام و دارای سهام در شرکت‌های مختلفی در زمینه فولاد، گاز طبیعی و رسانه‌های گروهی می‌باشد امروز 65 ساله شد.

تولد کلنل ساندرز مؤسس رستورانهای زنجیره ای "KFC"

کلنل ساندرز مؤسس رستورانهای زنجیره ای "KFC"

کلنل هارلند دیوید ساندرز کارآفرین آمریکایی و مؤسس رستورانهای زنجیره ای "مرغ سوخاری کنتاکی" 9 سپتامبر 1890م. در ایندیانا متولد شد. ساندرز مشاغل مختلفی را از جمله فروشندگی، کارمندی بیمه، کار در مزرعه و پمپ بنزین انجام داد. در 40 سالگی یعنی 1930م. کارش را با یک رستوران کوچک بین راهی در اتاقکی در یک پمپ بنزین شروع کرد و از ابتدا خودش سر آشپز و صاحب امتیاز بود. او به زودی معروف شد و در سال 1936م. فرماندار ایالت به او لقب افتخاری کلنل داد. در 1937م. یک متل شیک در کنار مجموعه رستورانش ساخت و در 1940م. اولین دستور مرغ کنتاکی را خلق کرد.

تولد لئو تولستوی نویسندۀ شهیر روسی

لئو تولستوی

لئو نیکلایویچ تولستوی نویسندۀ روسی 9 سپتامبر 1828م. در یاسیانا پولیانا متولد شد. تولستوی از نویسندگان نامی تاریخ معاصر روسیه به‌شمار می‌آید. رمانهای جنگ و صلح و آنا کارنینای تولستوی از بهترین‌های ادبیات داستانی جهان هستند. تولستوی در روسیه بسیار محبوب است و سکه طلای یادبود به احترام وی ضرب شده‌است. تولستوی اگرچه در زمان زنده بودنش شهرت و محبوبیتی جهانی داشت؛ اما زندگی ساده ای داشت. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری لئو تولستوی روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری لئو تولستوی

 

تولد لوکا مودریچ فوتبالیست کروات

لوکا مودریچ

لوکا مودریچ فوتبالیست کروات 9 سپتامبر 1985م. در زادار متولد شد. مودریچ در تیمهای دینامو زاگرب، زرینسکی موستار، اینتر زاپاریسک و تاتنهام بازی کرده‌است و 113 بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال کرواسی انجام داده‌است. او در فصل نقل و انتقالات سال 2012م. با رئال مادرید قرارداد بست و اولین بازی رسمی خود را برای رئال مادرید برابر بارسلونا انجام داد. مودریچ تیم کرواسی را به فینال جام جهانی 2018 رساند؛ جاییکه این تیم نایب قهرمان جام شد و او جایزه توپ طلایی برای بهترین بازیکن این تورنمنت را از آن خود کرد. مودریچ با درخشش خود در سال 2018م.،  جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را از آن خود کرد. وی که در مراسم جوایز بهترین‌های فیفا، جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا را هم از آن خود کرد و با بردن توپ طلا در سال 2018م. به یک دهه حکمرانی مسی و رونالدو بر توپ طلا پایان داد امروز 34 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری لوکا مودریچ روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری لوکا مودریچ

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-08 10:19:42
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها