تقویم تاریخ - 27 شهریور

27 شهریور 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 27 شهریور
تقویم تاریخ - 27 شهریور
امتیاز مطلب: 90%

درگذشت جیمی هندریکس بهترین نوازندۀ گیتار تاریخ موسیقی

جیمی هندریکس

جیمز مارشال هندریکس نوازندۀ گیتار، ترانه سرا و خوانندۀ آمریکایی 18 سپتامبر 1970م. در کنزینگتون درگذشت. او خودش به تنهایی نحوه نواختن گیتار را فرا گرفته بود و معمولاً یک فندر استرتوکستر می‌نواخت. از آنجا که هندریکس یک چپ‌دست بود، گیتار را به‌صورت وارونه می‌نواخت. هندریکس تأثیر زیادی بر روی خواننده‌های سبک راک اند رول گذاشت. مجله رولینگ استون در سال 2003م. و در رده‌بندی 100 گیتاریست برتر تمامی دوران، جیمی هندریکس را در رتبه اول قرار داد.

تولد مارک شاتل ورث بنیانگذار شرکت "کنونیکال ال تی دی"

مارک شاتل ورث

مارک شاتل ورث بنیانگذار شرکت "کنونیکال ال تی دی" 18 سپتامبر 1973م. در ولکوم آفریقای جنوبی متولد شد. وی پس از جدایی از پروژه دبیان در سال 2004م. شرکت خصوصی خود به نام "کنونیکال ال تی دی" را تأسیس کرد. علاقه شاتل‌ورث به فناوری‌های جدید و استعداد و مهارت وی به عنوان یک کارآفرین در بین فعالین و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز از او شخصیتی کم‌نظیر ساخته‌است. این توانایی‌ها موجب شد تا در 22 سالگی شرکتی تأسیس کند که تنها چهار سال بعد میلیون‌ها ارزش داشت و در 26 سالگی یک میلیونر باشد. اما تنها این شاخص‌های مالی نیست که نقش او را در دنیای نرم‌افزار آزاد و متن‌باز برجسته می‌کند. نگاه ویژه او به آزادی نرم‌افزار و موفقیت الگوی مورد نظرش در فراگیر کردن استفاده از لینوکس نقطه‌عطفی است که نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز را در زمینه‌های گوناگونی چون فراگیری، تجارت، آموزش عمومی و… گامی به پیش برده‌است. این موفقیت تا آنجاست که امروز توزیع اوبونتو جزو توزیع‌های محبوب در بین کاربران است.

درگذشت لئونارد اویلر ریاضیدان برجستۀ سوئیسی

لئونارد اویلر

لئونارد اویلر ریاضیدان و فیزیکدان برجستۀ سوئیسی 18 سپتامبر 1783م. در 76 سالگی در سن پترزبورگ دیده از جهان فرو بست.  او کشف‌های بسیار مهمی در زمینه‌های حساب دیفرانسیل و انتگرال و نظریه گراف داشته‌است. اویلر همچنین اصلاحات مهمی در زمینه‌های تجزیه و تحلیل ریاضی مانند مفهوم تابع ریاضی انجام داده‌است و برای کارهای خود در مکانیک، دینامیک سیالات، اپتیک و نجوم شهرت دارد. او هر روز اکتشافی به اکتشافات خود می‌افزود و تعداد آنها آنقدر زیاد است که حتی امروزه موفق به چاپ کامل آثار نشده است. کشف‌هایی که در نیمه سده هجدهم در زمینه تحلیل ریاضی انجام گرفته بود به شیوه‌ای منظم به‌وسیله اویلر در مجموعه سه کتاب زیر خلاصه شده‌است:

1. مدخلی بر تحلیل نامتناهی (1748م.)   2.روشهای حساب دیفرانسیل (1755م.) - 3.روشهای حساب انتگرال (1768 - 1770م.)

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-15 10:31:47
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها