با تغییر دادن پنج باور ذهنی مانند یک سامورایی تصمیم بگیرید

14 خرداد 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - با تغییر دادن پنج باور ذهنی مانند یک سامورایی تصمیم بگیرید
با تغییر دادن پنج باور ذهنی مانند یک سامورایی تصمیم بگیرید
امتیاز مطلب: 94%

از آنجا که جهان با سرعت زیادی در حال حرکت است ما به عنوان کارآفرین تحت فشار زیادی هستیم. کارآفرینان از آنجا که نمی‌توانند این سرعت را کاهش دهند، روزانه تلاش می‌کنند از آن پیشی بگیرند. به نظر می‌رسد کارآفرینان و تأثیرگذارانی که ما آن‌ها را تحسین می‌کنیم همه چیز را تحت کنترل دارند؛ بنابراین ما همواره سعی می‌کنیم بیشتر شبیه آن‌ها شویم. در ادامه ما  پنج حرکت ذهنیتی که شما را به استاد احساسات  و قدرت خود  تبدیل می‌کند معرفی خواهیم کرد. پس اگر شما هم می‌خواهید در تصمیم گیری های سخت مانند یک سامورایی عمل کنید با یوکن همراه باشید.

5 روش‌ فکری که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

1. زندگی هرگز به اندازه‌ی «بدترین سناریویی» که تصور می‌کنید بد نیست

«تجسم منفی» یک تکنیک است که سامورایی‌ها آن را به کار می‌برند. سامورایی‌ها برای غلبه بر ترس از شکست  خود را مجبور به تصور کردن بدترین حالت ممکن می‌کنند. این بدبینی نیست، بلکه بررسی یک واقعیت است.

با استفاده از این روش می‌دانید بدترین چیزی که قرار است رخ دهد چیست. به این ترتیب، احتمالاً می‌توانید بفهمید همه چیز واقعاً بد پیش نرفته است.

تغییر ذهنیت: وقتی من با یک تصمیم استرس‌زا روبه‌رو می‌شوم، بدترین سناریوی ممکن را تصور می‌کنم. بنابراین متوجه خواهم شد:

الف) این امر بعید است اتفاق بیفتد

ب) حتی اگر اتفاق بیافتد من برای رویارویی با آن آماده هستم. 

 در مدیتیشن صبحگاهی، راه‌های مختلف کشته شدن خود را تصور کنید؛ مانند تکه تکه شدن توسط تیر کمان، تیر، شمشیر و نیزه، غرق شدن در موج جزر و مد، سوختن در آتش، مردن در اثر رعد و برق، مردن در یک زلزله، سقوط از بلندی یا مبتلا شدن به یک بیماری شدید -- Yamamoto Tsunetomo  سامورایی قرن 17

بدترین رویدادهای زندگی - زندگی بدتر از این میشه ؟

2. هیچ کس دقیقا نمی‌داند چه کار می‌کند و این اشکالی ندارد

خیلی وقت‌ها هنگامی که می‌خواهید تصمیم بگیرید دچار شک و تردید می‌شوید و احساس می‌کنید توانایی لازم را برای تصمیم‌گیری قطعی ندارید. حقیقت این است که حتی موفق‌ترین افراد جهان هم در زندگی دچار شک و تردید می‌شوند. 

تغییر ذهنیت: طبیعی است هنگامی که با تصمیمات مهم مواجه می‌شوم احساس سردرگمی کنم. بنابراین به جای جلوگیری از بروز این احساسات سعی می‌کنم آنها را به عنوان بخشی از زندگی یک کارآفرین بپذیرم. 

سردرگمی در تصمیم گیری

3. طبیعی است هنگامی که نمی‌توانید احساسات‌تان را کنترل کنید تصمیمات غیر منطقی بگیرید

طبیعی است هنگامی که شدیدا درگیر احساسات می‌شوید، تصمیمات غیرمنطقی بگیرید اما بسیاری از کارآفرینان ذهنیت‌شان را از «احساسات خود را سرکوب کن»  به «به آن‌ها پاسخ بده» تغییر می‌دهند. سرکوب کردن احساسات معمولا جواب نمی‌دهد پس بهتر است آن را کنار بگذارید.

عباراتی مانند «با آن کنار می‌آیم»، «این خیلی هم بد نیست»، «هر کس دیگری می‌تواند بهتر از من با این شرایط مقابله کند»، افکار منفی هستند که انرژی‌تان را هدر می‌دهند. بنابراین همراه با تکنیک حالت احساسی خود را همان‌طور که هست قبول کنید و تکنیک تنفس را امتحان کنید.

تغییر ذهنیت: دفعه آینده که باید یک تصمیم سخت بگیرم، پنج دقیقه این تکنیک تنفسی را امتحان می‌کنم:

چهار ثانیه دم انجام دهید
چهار ثانیه نفس خود را نگه دارید
چهار ثانیه بازدم انجام دهید
چهار ثانیه بمانید

احساسات خارج از کنترل - تصمیم گیری غیر منطقی
 

4. اگر مراقب خودتان نباشید نخواهید توانست به طور موثر به دیگران کمک کنید

بسیاری از شما از ابتدا کارآفرین شدید چون می‌خواهید جهان را برای بهتر شدن تغییر دهید اما باید این نکته را بدانید که اگر مراقب خودتان نباشید نمی‌توانید به‌طور موثر به دیگران کمک کنید. اگر ابتدا نیازهای اساسی خود را برآورده نکنید، نمی‌توانید از دوستان، خانواده و مشتریان خود به نحوی که دوست دارید حمایت کنید بنابراین همیشه باید مراقب خودتان باشید.

تغییر ذهنیت: من سلامتی‌ام را فدای آسایش دیگران نمی‌کنم بنابراین قبل از هر چیز تلاش می‌کنم تغذیه خوب و سالمی داشته باشم، خواب کافی داشته باشم، به میزان کافی استراحت کنم، مدیتیشن کنم، ورزش کردن را در برنامه‌های روزانه‌ام بگنجانم، به احساساتم اهمیت بدهم و از زندگی لذت ببرم. 

 مدیتیشن حکمت به ارمغان می آورد؛ نبود مدیتیشن سبب ناآگاهی می‌شود. بدانید چه چیزی شما را به جلو هدایت می‌کند و چه چیزی مانع شما می‌شود و مسیری که منجر به حکمت می‌شود را انتخاب کنید. -- بودا

مدیتیشن - آرامش

5. گاهی اوقات، شما باید از دیگران کمک بخواهید و این به معنای اینکه به اندازه کافی قوی نیستید نیست

وقتی سامورایی‌ها جوان هستند، استادها به آن‌ها کن‌دو (طریقت شمشیر)، بودیسم ذن، کد اخلاقی سامورایی و بوشیدو (طریقت جنگجو) را آموزش می‌دهند. بیشتر این شیوه‌ها به طور مستقیم با تمرینات درونی ذهن ارتباط دارند. 

امروزه بسیاری از کارآفرینان با درخواست کمک برای حل مشکلاتی در ذهنشان دارند، مشکل دارند. باید این را بدانید که کمک گرفتن در مواقعی باعث می‌شود شما بهره‌وری‌تان را افزایش دهید. 

تغییر ذهنیت: من قبول دارم با خالی کردن ذهنم تصمیمات بهتری می‌توانم بگیرم و برای دستیابی به این احتمالاً به کمک دیگران نیاز دارم: متخصص تغذیه، یک محرم اسرار، روانشناس یا مربی. کمک گرفتن از دیگران به معنای اینکه من ضعیف هستم نیست؛ بلکه نشان می‌دهد من مایلم برای رسیدن به اهداف از هیچ تلاشی دست نمی‌کشم.

سامورایی‌ها احساسات یا ترس‌های خود را انکار نمی‌کنند بلکه آن‌ها را برای یافتن بهترین راه می‌پذیرند. بنابراین چه در حال انتخاب سرمایه‌گذاری بعدی کارآفرینی‌تان باشید، چه در حال تصمیم‌گیری اینکه چه کسی را استخدام یا اخراج کنید چه در حال بررسی اینکه چگونه بهره‌وری صبح‌های خود را افزایش دهید، بر آنچه واقعاً می‌توانید کنترل کنید تمرکز کنید. تنها در این صورت خواهید توانست به شیوه یک سامورایی تصمیم‌گیری کنید. 

برای کمک گرفتن از دیگران قوی باشید

منبع: Addicted2successs

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-06-08 08:09:23
دسته بندی ها